16.03. język polski
Temat: Cechy ballady.
Lekcja pierwsza.
1.Podręcznik strony 206-207, strona 211 definicja.
W podręczniku nie znajdziecie słowa synkretyzm, które oznacza łączenie w całość różnych, często sprzecznych elementów. Dokładna definicja tego pojęcia znajduje się na tej stronie - zobacz .
Ballada łączy w sobie cechy trzech rodzajów literackich: liryki, epiki i dramatu. O innych synkretycznych gatunkach literackich zainteresowani mogą poczytać na stronie maszuwage.pl .
2. Przeczytajcie "Świteziankę" Adama Mickiewicza (podręcznik strony 208-211), następnie korzystając z definicji zamieszczonej w podręczniku i informacji na stronie aleklasa.pl znajdźcie w utworze cechy ballady. Możecie zredagować notatkę i przesłać ją w formie dokumentu lub zdjęcia strony z zeszytu do skomentowania na mail katarzynakrzoska.nauczyciel@gmail.com .
Lekcja druga - zamiast biologii
3. Obejrzyjcie "Świteziankę" - lektura w kadrze, w ten sposób łatwiej zrozumieć treść ballady.
4. Przygotujcie krzyżówkę, której hasło to BALLADA, a pytania odnoszą się do biografii Adama Mickiewicza, którą poznaliśmy podczas lekcji. Skorzystajcie z notatki wklejonej do zeszytu lub informacji o wieszczu zawartych w podręczniku (również na stronach 152-153, 254-255). Pracę w formie zdjęcia kartki w zeszycie lub dokumentu wyślijcie na mail katarzynakrzoska.nauczyciel@gmail.com
5. Dla chętnych: przedstawcie treść "Świtezianki" w formie komiksu. Użyjcie współczesnego języka. Komiks można przygotować korzystając z aplikacji storyboardthat.com/pl/komiks-kreator
16.03. matematyka:
Temat: Rozwiązywanie równań - ciąg dalszy.
Ostatnio na lekcjach (ale również w klasie szóstej) rozwiązywaliście równania.
Przypomnijcie sobie:
- czym jest równanie i co musi zawierać?
- co to jest niewiadoma w równaniu?
- co to znaczy rozwiązać równanie?
- co to znaczy, że liczba spełnia równanie?
Przejrzyjcie notatki z lekcji oraz str. 192-193 w podręczniku.
Jeśli potrzebujecie dodatkowych wyjaśnień, obejrzyjcie filmiki:
rozwiązywanie równań - wprowadzenie
Zapiszcie w zeszycie temat lekcji i oraz wykonajcie zadania z podręcznika str.193 zad. 2, str. 194 zad. 3, 4, 5, 6
ćwiczenia str. 81, 82
Na stronie pistacja.tv znajdziecie wiele wideorelacji z dowolnego działu z matematyki.
Polecam
również na YouTube lekcje z matematyki pana Tomasza Gwiazdy (z różnych
działów matematyki) - warto tam zerknąć, jeśli zdarzy się Wam coś
zapomnieć lub po prostu potrzebujecie powtórzyć temat.
16.03. język angielski:
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa.
Proszę Państwa, zaczniemy dzisiaj to nasze nietypowe nauczanie od przypomnienia słownictwa z rozdziału 6 (podręcznik, str. 124). Przygotowałam dla Was zadania i bardzo proszę, abyście z pliku, który wysyłam dzisiaj, zrobili dwie pierwsze strony dotyczące właśnie słownictwa. Te dwie wypełnione strony można wysłać mi do sprawdzenia (można zrobić np zdjęcie :). W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości jestem pod adresem kubas.angielski@gmail.com
Tłumaczenie niektórych poleceń: 2. Zakreśl niepasujący wyraz. / 6. Połącz rysunki z pasującymi zdaniami z ćw. 5 / ze str 2 zad 1. Uzupełnij słowa samogłoskami.
Plik do pobrania na samym dole strony. Powodzenia :)
16.03. historia
1. W ramach powtórzenia wiadomości z rozdziału IV / Ziemie polskie po Wiośnie Ludów/ następuje zmiana zaplanowanego zadania. W domu wykonaj lapbooka lub pudełko edukacyjne indywidualnie. Z każdego tematu zamieść w pracy informacje. Przy ocenie będą brane - informacje, ciekawy sposób przedstawienia informacji i estetyka.
2. Qiuzy
podaj imię i nazwisko przystępując do gry
947047
904524
16.03. wychowanie fizyczne:
Temat lekcji: Znaczenie rozgrzewki podczas zajęć wychowania fizycznego.
1. ZADANIE TEORETYCZNE
a) Przeczytajcie tekst zawarty w linku: ZNACZENIE ROZGRZEWKI
2. ZADANIE PRAKTYCZNE
a)
Proszę wykonać samodzielnie rozgrzewkę na podstawie wcześniej poznanych
na lekcjach wychowania fizycznego ćwiczeń. Ćwiczenia wykonujemy w
miejscu, w różnych pozycjach wyjściowych. Zwracamy uwagę na
zaangażowanie podczas ćwiczeń wszystkich partii mięśniowych. Teren do
ćwiczeń to obszar o utwardzonej nawierzchni i przestrzenią bezpieczną do
ćwiczeń (duży pokój bez przeszkadzających sprzętów, korytarz, wolny
garaż, czy teren na podwórku, itp.).
Czas rozgrzewki ok 10 minut.
b) Obejrzyj do końca film z ćwiczeniami w linku podanym poniżej. Zwróć uwagę na ilość powtórzeń, tempo, a przede wszystkim na TECHNIKĘ wykonywanych ćwiczeń:
c) Włącz film od początku i spróbuj wykonać ćwiczenia, które oglądałeś przed chwilą naśladując dokładnie pokaz na filmie (ćwiczenie nr 7, jeżeli nie posiadasz podestu do wskakiwania, czy innego stabilnego (!) podwyższenia możesz zastąpić zwykłymi wyskokami z przysiadu w górę).
POWODZENIA! :)
PS: Nie zapomnij o ćwiczeniach rozciągających bezpośrednio po wykonaniu tabaty.
* Dla chętnych: ZESTAW ĆWICZEŃ WYKONUJEMY DWUKROTNIE!!! ;)
16.03. Informatyka
Jako powtórzenie materiału zrealizowanego proponuję przeanalizować działanie ciągu Fibonacciego w programie Snap! oraz Scratch2 ukazane na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=2eJC46iG94I
Po analizie można spróbować zrobić podobny kod w programie Scratch a następnie wysłać na maila: bielasinformatyka@gmail.com wszystkie prace, które do mnie trafią sprawdzę i odeślę odpowiedzi.