16 marca - poniedziałek

16 marca - poniedziałek
16 marca - poniedziałek

16.03. język polski

Temat: Cechy ballady.

Lekcja pierwsza.

1.Podręcznik strony 206-207, strona 211 definicja.

W podręczniku nie znajdziecie słowa synkretyzm, które oznacza łączenie w całość różnych, często sprzecznych elementów. Dokładna definicja tego pojęcia znajduje się na tej stronie - zobacz .

Ballada łączy w sobie cechy trzech rodzajów literackich: liryki, epiki i dramatu. O innych synkretycznych gatunkach literackich zainteresowani mogą poczytać na stronie maszuwage.pl .

2. Przeczytajcie "Świteziankę" Adama Mickiewicza (podręcznik strony 208-211), następnie korzystając z definicji zamieszczonej w podręczniku i informacji na stronie aleklasa.pl znajdźcie w utworze cechy ballady. Możecie zredagować notatkę i przesłać ją w formie dokumentu lub zdjęcia strony z zeszytu  do skomentowania na mail katarzynakrzoska.nauczyciel@gmail.com .  

Lekcja druga - zamiast biologii

3. Obejrzyjcie "Świteziankę" - lektura w kadrze, w ten sposób łatwiej zrozumieć treść ballady.

4. Przygotujcie krzyżówkę, której hasło to BALLADA, a pytania odnoszą się do biografii Adama Mickiewicza,  którą poznaliśmy podczas lekcji. Skorzystajcie z notatki wklejonej do zeszytu lub informacji o wieszczu zawartych w podręczniku (również na stronach 152-153, 254-255). Pracę w formie zdjęcia kartki w zeszycie lub dokumentu wyślijcie na mail katarzynakrzoska.nauczyciel@gmail.com

5. Dla chętnych: przedstawcie treść "Świtezianki" w formie komiksu. Użyjcie współczesnego języka. Komiks można przygotować korzystając z aplikacji storyboardthat.com/pl/komiks-kreator

 16.03. matematyka:

Temat: Rozwiązywanie równań - ciąg dalszy.

 Ostatnio na lekcjach (ale również w klasie szóstej) rozwiązywaliście równania. 

Przypomnijcie sobie:

- czym jest równanie i co musi zawierać?

- co to jest niewiadoma w równaniu?

- co to  znaczy rozwiązać równanie?

- co to znaczy, że liczba spełnia równanie? 

Przejrzyjcie notatki z lekcji oraz str. 192-193 w podręczniku. 

Jeśli potrzebujecie dodatkowych wyjaśnień, obejrzyjcie filmiki: 

rozwiązywanie równań - wprowadzenie

liczba spełniająca równanie 

rozwiązywanie równań 

równania z nawiasami 

Zapiszcie w zeszycie temat lekcji i oraz wykonajcie zadania z podręcznika str.193 zad. 2, str. 194 zad. 3, 4, 5, 6

ćwiczenia str. 81, 82 

 Na stronie pistacja.tv  znajdziecie wiele wideorelacji z dowolnego działu z matematyki.

Polecam również na YouTube lekcje z matematyki pana Tomasza Gwiazdy (z różnych działów matematyki) - warto tam zerknąć, jeśli zdarzy się Wam coś zapomnieć lub po prostu potrzebujecie powtórzyć temat.

16.03. język angielski:

Powtórzenie i utrwalenie słownictwa.

Proszę Państwa, zaczniemy dzisiaj to nasze nietypowe nauczanie od przypomnienia słownictwa z rozdziału 6 (podręcznik, str. 124). Przygotowałam dla Was zadania i bardzo proszę, abyście z pliku, który wysyłam dzisiaj, zrobili dwie pierwsze strony dotyczące właśnie słownictwa. Te dwie wypełnione strony można wysłać mi do sprawdzenia (można zrobić np zdjęcie :). W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości jestem pod adresem kubas.angielski@gmail.com

Tłumaczenie niektórych poleceń:    2. Zakreśl niepasujący wyraz.  /   6. Połącz rysunki z pasującymi zdaniami z ćw. 5    /     ze str 2 zad 1. Uzupełnij słowa samogłoskami.

Plik do pobrania na samym dole strony. Powodzenia :)


16.03. historia

1.  W ramach powtórzenia wiadomości z rozdziału IV / Ziemie polskie po Wiośnie Ludów/ następuje zmiana zaplanowanego zadania. W domu wykonaj lapbooka lub pudełko edukacyjne indywidualnie. Z każdego tematu zamieść w pracy informacje. Przy ocenie będą brane  - informacje, ciekawy sposób przedstawienia informacji i estetyka.

2. Qiuzy

Otwórz www. joinmyquiz.com

podaj imię i nazwisko przystępując do gry 

 947047

904524

16.03. wychowanie fizyczne: 

 Temat lekcji: Znaczenie rozgrzewki podczas zajęć wychowania fizycznego.

1. ZADANIE TEORETYCZNE
a) Przeczytajcie tekst zawarty w linku: ZNACZENIE ROZGRZEWKI
2. ZADANIE PRAKTYCZNE
a) Proszę wykonać samodzielnie rozgrzewkę na podstawie wcześniej poznanych na lekcjach wychowania fizycznego ćwiczeń. Ćwiczenia wykonujemy w miejscu, w różnych pozycjach wyjściowych. Zwracamy uwagę na zaangażowanie podczas ćwiczeń wszystkich partii mięśniowych. Teren do ćwiczeń to obszar o utwardzonej nawierzchni i przestrzenią bezpieczną do ćwiczeń (duży pokój bez przeszkadzających sprzętów, korytarz, wolny garaż, czy teren na podwórku, itp.).

Czas rozgrzewki ok 10 minut. 

b) Obejrzyj do końca film z ćwiczeniami w linku podanym poniżej. Zwróć uwagę na ilość powtórzeń, tempo, a przede wszystkim na TECHNIKĘ wykonywanych ćwiczeń:

FILM Z ĆWICZENIAMI

c) Włącz film od początku i spróbuj wykonać ćwiczenia, które oglądałeś przed chwilą naśladując dokładnie pokaz na filmie (ćwiczenie nr 7, jeżeli nie posiadasz podestu do wskakiwania, czy innego stabilnego (!) podwyższenia możesz zastąpić zwykłymi wyskokami z przysiadu w górę).  

POWODZENIA! :)

 PS: Nie zapomnij o ćwiczeniach rozciągających bezpośrednio po wykonaniu tabaty.

* Dla chętnych: ZESTAW ĆWICZEŃ WYKONUJEMY DWUKROTNIE!!! ;)

16.03. Informatyka

Jako powtórzenie materiału zrealizowanego proponuję przeanalizować działanie ciągu Fibonacciego w programie Snap! oraz Scratch2 ukazane na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=2eJC46iG94I 

Po analizie można spróbować zrobić podobny kod w programie Scratch a następnie wysłać na maila: bielasinformatyka@gmail.com wszystkie prace, które do mnie trafią sprawdzę i odeślę odpowiedzi.