16 listopada 2020 r - poniedziałek 8 klasa

16 listopada 2020 r - poniedziałek 8 klasa

Poniedziałek 16.11.2020 r.

Jutro, tj. 17.11.2020 r. odbędzie się Małopolski Konkurs Geograficzny.

Potwierdzenie udziału w konkursie należy przesłać jeszcze dziś Librusem do p. Beaty Herman (administrator).

 

16.11.2020 r. matematyka

Temat: Wyrażenia algebraiczne i równania – sprawdzian.

Dzień dobry,

Dziś napiszecie sprawdzian.
Będzie on dostępny w zajęciach z matematyki na Classroomie od godz. 8.00 do 9.15 jako załącznik pdf. Musicie go tylko otworzyć. 
Sprawdzianu nie trzeba drukować.

Od godz. 7.30 również na Classroomie zamieszczę instrukcję do sprawdzianu – przeczytajcie ją proszę uważnie. Będzie tam zapisane, na co zwrócić uwagę, i za co można otrzymać punkty. Rozwiązując zadania, zwracajcie na to uwagę.

Rozwiązania zadań ze sprawdzianu zapiszcie na kartce, a następnie wyślijcie mi jej zdjęcie na adres katarzyngarbuz@sp.brzezinka.pl – czekam do godz. 9.15 - czasu jest dużo więcej niż potrzeba na zrobienie zadań.

Gdyby ktoś miał jakiś problem techniczny – proszę od razu o kontakt.
Od 8.00 do 8.45 będę dostępna na Meet – link w Classroomie – można wejść i zapytać.

Powodzenia!

16.11 2020 r. chemia

Dzień dobry.

Zapraszam na lekcję online o godzinie 11.40. Link do zajęć w terminarzu i classroomie w zadaniu na 16.11 - pH roztworu. Temat lekcji - Skala pH - odczyn roztworu.

Przygotuj na zajęcia zeszyt, zeszyt ćwiczeń.

Pozdrawiam

16.11.2020 r. wychowanie fizyczne

Witajcie!

Temat: Kontrola własnych zdolności motorycznych.


Mam nadzieję, że weekend spędziliście aktywnie, pogoda na pewno nie przeszkadzała w aktywnościach na świeżym powietrzu :)

Dzisiaj ZADANIE NA OCENĘ! Proszę, aby każdy z Was wykonał krótką rozgrzewkę, a po niej cztery próby sprawnościowe.

Będą to:

- PAJACYKI (w miejscu)

- BRZUSZKI (ręce trzymamy zaplecione za głową, kolana ugięte, stopy swobodnie spoczywają na ziemi)

- KLAŚNIĘCIA OBURĄCZ POD UNOSZONYMI KOLANAMI (kolana unosimy naprzemiennie, tak jakbyśmy biegli w miejscu, podczas każdego uniesienia kolana klaszczemy oburącz pod nim)

- DESKA (PLANK) (podpór przodem na wyprostowanych ramionach - jak do pompek, lub na przedramionach. Wybór dowolny. Plecy proste przez całe ćwiczenie).

Pajacyki, brzuszki. klaśnięcia pod kolanami wykonujemy maksymalnie szybko przez 30 sekund! Deskę wykonujemy jak najdłużej wytrzymacie utrzymując prawidłową postawę ciała!

Podczas każdej próby ćwiczenia liczycie ilość powtórzeń ile uda Wam się wykonać, a podczas wykonania DESKI sprawdzacie ilość sekund ile uda Wam się wytrzymać. Do pomiaru czasu wykorzystajcie stoper w telefonie, na komputerze lub w dowolnym zegarku.

Pomiędzy ćwiczeniami robicie przerwę na odpoczynek (ok 2 - 5minut).

Uwaga wyniki, które zmierzycie proszę, aby każdy z Was wysłał do mnie w WIADOMOŚCI NA LIBRUSIE! Zadanie jest na ocenę! Na wasze odpowiedzi czekam do końca dnia, do godziny 20:00!!!

Przykładowa treść wiadomości w odpowiedzi na zadanie:

Udało mi się wykonać: 35 pajacyków, 20 brzuszków, 40 klaśnięć pod kolanami, 60 sekund deski

 

Powodzenia!


łw

16.11.2020 Religia

Temat: Miłość, wierność, uczciwość oraz nierozerwalność podstawą małżeństwa.

Cele lekcji: celem jest ukazanie istoty przysięgi małżeńskiej i zadań z niej wypływających.

Przebieg lekcji:  Pomódl się modlitwą: „Duchu święty, który oświecasz…”. Przeczytaj tekst „Aż do śmierci” s. 40. Zastanów się czy księżna Katarzyna Jagiellonka mogła zrobić coś innego? Ta krótka historia, pokazuje, że miłość małżeńska jest nierozerwalna. Z tekstów biblijnych zawartych w podręczniku wypisz do zeszytu pięć – sześć słów kluczowych , najważniejszych. Fundamentem każdego małżeństwa powinien być Jezus Chrystus. Przeczytaj i wpisz do zeszytu co to jest: nierozerwalność, wierność i uczciwość małżeńska. Obejrzyj film co to jest małżeństwo? 

16.11.2020 j.niemiecki

THEMA: SPIELST DU FUßBALL? / GRASZ W PIŁKĘ NOŻNĄ? 

Cele lekcji:

  • utrwalam nazwy dyscyplin i sprzętów sportowych 

  • rozumiem teksty użytkowe


1. Uczniowie zapoznają się z treścią ogłoszeń w z.6 s.27 i odpowiadają na postawione w zadaniu pytania.

2. Uczniowie zapoznają się z treścią zadania 7, słuchają nagrania i wybierają trafne informacje. 

3. Uczniowie jako utrwalenie materiału z lekcji wykonują zadania 1a, 1b, 4, 6 s.16-17 z zeszytu ćwiczeń (odpowiedzi prześlę w następnej lekcji).

 

16. 11.2020 historia

 Temat: Społeczeństwo polskie pod okupacją.

 

Przedstawiasz politykę  niemiecką wobec Polaków.

Omawiasz postawy Polaków wobec wobec okupanta.

Przedstawiasz zagładę  Żydów i stosunek Polaków do niej. 

 

Proszę zapoznać sie z filmikiem na classroomie  i zrobić wiczenia on-line. 

16.11.2020 wiedza o społeczeństwie

 Temat: Powtórzenie wiadomości

https://meet.google.com/jav-ztaz-yxq

Zapraszam na lekcję on-line o 12.40