16.04 matematyka
Temat: Jednostki objętości
Dzień dobry,
Z pojęciem objętości bardzo często spotykamy się w codziennym życiu. Kupujemy na przykład 1 litr mleka, 250 ml jogurtu, płacimy rachunek za ilość metrów sześciennych zużytej wody lub gazu. Inne przykłady znajdziecie w filmie poniżej. Bardzo ważne jest, aby znać jednostki objętości i umieć je prawidłowo przeliczać - jest to umiejętność, która na pewno kiedyś przyda się Wam w życiu (nie tylko w szkole)
Po dzisiejszej lekcji każdy z Was powinien zatem:
wiedzieć, czym jest objętość bryły
znać jednostki objętości i zależności między nimi
Proszę o uważne obejrzenie filmu
Zapiszcie w zeszytach temat, a pod min kolorem jednostki objętości – znajdziecie je w podręczniku na st. 226-227 (pogrubiona czcionka)
Proszę zrobić ćw. E ze str. 227, zad. 6 ze str. 228 oraz zad. 8 ze str. 229. W razie pytań proszę o kontakt. Prześlijcie mi dziś zrobione zad. 8.
Życzę powodzenia i dobrego dnia:)
16.04 wychowanie fizyczne
Witajcie po świętach!
Na wstępie chciałem podziękować i pogratulować wszystkim, którzy wykonali zadane ćwiczenie (deskę), jestem pod wielkim wrażeniem niektórych nagrań. Rekord szkoły do ponad 4 minuty!!! :D Każdy, kto wysłał mi potwierdzenie wykonania zadania otrzymał ocenę BARDZO DOBRĄ (5), najlepsza dziewczyna oraz chłopak otrzymuje ocenę CELUJĄCĄ (6). Oceny wpisane w Librusie.
Na pierwszych zajęciach po świętach mam dla Was zabawę z małymi piłkami. Pobawimy się w żonglowanie. Do ćwiczeń potrzebujecie trochę miejsca w pokoju lub na podwórku, trzy piłki do tenisa (lub piłki podobnych rozmiarów, pomarańcze, cytryny, kasztany, itp.). W linku ŻONGLERKA, macie instruktaż jak nauczyć się żonglować. Bawimy się minimum 30 minut.
Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu i pod opieką dorosłych!
Miłej zabawy :)
16.04 język polski
Temat: Ukryte znaczenie przypowieści o siewcy
Przypominam, że wczoraj omawialiśmy motywy biblijne i w podręczniku należało wykonać ćwiczenia 1, 3 i 5.
Zanim przejdziemy do przypowieści, poszukajcie w słownikach wyrazu "siać" i zapiszcie w zeszytach jego synonimy oraz przykłady użycia.
Przeczytajcie tekst " Przypowieść o siewcy" podręcznik s. 251 oraz nową wiadomość - przypowieść
Po przeczytaniu:
Wykonaj polecenia w zeszycie:
1. Kto opowiada?
2. O kim opowiada?
3. Gdzie i do kogo przemawia Jezus?
4. Czego dotyczy przypowieść?
5. Czy jest ona interesująca?
6. Uporządkuj podane wyrazy zgodnie z kolejnością miejsc, na które padało ziarno: dobra gleba, skały, ciernie, droga, a następnie zaznacz pojedynczą linią konsekwencje siewu na straty i podwójną zysk
7. Podręcznik ćw. 5 str. 252- w zeszycie
W razie pytań, wątpliwości lub sprawdzenia zadań proszę, piszcie do mnie drogą mailową
Życzę miłej pracy
p. Ola
16.04 religia
Temat: Wkład kultury chrześcijańskiej w rozwój Europy. Święty Jan Paweł
II – apostoł Bożej miłości.
Modlitwa: Ojcze nasz…
Temat o św. Janie Pawle
II powinniśmy omawiać, aż przez trzy lekcję. Dlatego proponuje, abyście
wykorzystali wolny czas, który macie po skończeniu zadań z innych przedmiotów.
Bardzo Proszę, abyście obejrzeli prezentację o życiu świętego. Następnie
wykorzystując waszą wiedzę, podręcznik (s. 158-163), także informacje w
Internecie proszę, abyście stworzyli własną prezentację, rysunek, komiks,
plakat o życiu św. Jana Pawła II. Spróbujcie wykonać te prace w ciągu dwóch
tygodni. Jeśli w tym czasie wrócimy do szkoły to prace obejrzymy w szkole,
jeśli nie, to zdjęcie pracy lub prezentację wyślijcie na moja pocztę.
16.04 muzyka
Temat: Niezwykłe instrumenty i mechanizmy grające.
W młodszych klasach poznaliście wiele instrumentów muzycznych wykorzystywanych w muzyce artystycznej. To instrumenty perkusyjne, strunowe, dęte. Dzisiaj poznamy kilka niezwykłych instrumentów na których można z powodzeniem muzykować choć nie znalazły powszechnego zastosowania w muzyce.
1. Carillon – to zbiór dzwonów różnej wielkości na których można wygrywać nawet bardzo skomplikowane utwory. Gra wymaga specjalnej „klawiatury” i niezłej kondycji. Posłuchajcie jak brzmi i jak działa ten instrument
YOUTUBE
2. Verrilion – harfa szklana, to szereg kieliszków różnej wielkości (nastrojonych na różne wysokości dźwięku). Grający pociera palcami brzegi kieliszków. Posłuchajcie jak magicznie brzmi ten instrument. Mistrzostwo w grze na tym instrumencie prezentuje polski zespół GlassDuo.
Temat z filmu Harry Potter
3. Katarynka – to właściwie mechanizm grający. Wystarczy, by grający równomiernie kręcąc korbą spowodował obroty specjalnego wałka, który wprowadza powietrze do piszczałek katarynki. Tak to działa. Posłuchajcie starając się zrozumieć działanie .
Do innych mechanizmów grających zaliczamy pozytywkę, szafę grającą, pianolę.
Wystarczy je nakręcić i uruchomić, by zabrzmiały.
Posłuchamy pianoli ,którą znamy z filmowych westernów (opowieści z Dzikiego Zachodu).
W zeszycie zapisz temat lekcji oraz wymień nazwy instrumentów i mechanizmów omówionych na dzisiejszych zajęciach.
Zadanie: Korzystając z różnych źródeł wyszukaj ciekawy i zarazem dziwny z wyglądu instrument, opisz go, w miarę możliwości dołącz zdjęcie. Zadanie możesz zrobić w zeszycie lub na osobnej kartce.
Proszę o przesłanie zadania do oceny na adres mailowy michon.zdalne@gmail.com do następnej lekcji (do 23 kwietnia – czwartek).
Pozdrawiam.