15 maja - piątek

15 maja - piątek
15 maja - piątek

język angielski

Temat: Śpiewamy piosenkę "A family song" - Rodzinne wakacje.

Moi Drodzy, przypomnijcie sobie czynności jakie można wykonywać w czasie wakacji: czy znacie słowo snorkelling (nurkowanie z rurką), flying a kite (puszczanie latawca)? A czy pamiętacie z pierwszego rozdziału wyrażenie "hiking in the mountains" (wędrować po górach)?

1. Posłuchajcie i wskazujcie czynności z piosenki na obu ilustracjach. - zad. 1/63 (ścieżka 3.33)

W zrozumieniu całego tekstu piosenki pomoże Wam moje tłumaczenie:

it's the summer - jest lato

under the big blue sky - pod wielkim niebieskim niebem

a family holiday - wakacje z rodziną, rodzinne wakacje

the sun is bright - słońce jest jasne

look at the stars - popatrz / popatrzcie na gwiazdy

Posłuchajcie piosenki kilka razy i patrząc na tekst spróbujcie zaśpiewać :) - (można też jutro albo pojutrze)

2. Przeczytajcie wyrazy z ramki w zad. 2/63 i popatrzcie na fragmenty układanek. Czy potraficie odgadnąć z nich czynności i wskazać właściwe wyrazy?

Posłuchajcie,sprawdźcie i powtórzcie całe zdania. (ścieżka 3.36)

3. Zwróćcie uwagę na ramkę z regułą gramatyczną. Przepiszcie do zeszytu zdania, pisząc albo podkreślając na zielono wyróżnione w podręczniku litery.

I'm collecting shells. - Zbieram muszelki.

He's fishing. - On wędkuje.

She's taking photos. - Ona robi zdjęcie.

Najważniejsze jest abyście zapamiętali, że takiej dziwnej konstrukcji używamy wtedy, kiedy mówimy o czynnościach wykonywanych w momencie mówienia. Będziemy się tego jeszcze uczyć w starszych klasach ;)

4. Zróbcie zadanie 1/61 w ćwiczeniach. Dla chętnych jest zad. 2/61

Have a nice and sunny weekend :)



Dzień  dobry, 
Poniżej przesyłam zadania na dzisiejsze lekcje. Przypominam o przesyłaniu codziennie zdjęć ćwiczeń, zeszytów z odrobionymi lekcjami :) :) 
Pozdrawiam was cieplutko i życzę miłego weekendu! Odpocznijcie troszkę. Mam nadzieje, że pogoda dopisze na spacer lub przejażdżkę rowerową :) :) 


EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA 2h

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Temat: Zielono mi. 

Na dzisiejszej lekcji przeczytasz głośno wiersz. Poznasz znaczenie słów: krosno i osnowa. Przypomnisz sobie wiadomości o poznanych częściach mowy. 

1. Otwórz podręcznik z języka polskiego na stronie 36 i przeczytaj wiersz pt. „Dywan” – J. Stannego. Pamiętaj o odpowiedniej intonacji. 

2. Na podstawie wiersza wyjaśnij pojęcia zwane z tkactwem: krosno, osnowa

3. Odpowiedz na poniższe pytania: 
 Jaka pora roku jest przedstawiona w wierszu ? 
 O jakiej czynności jest mowa w wierszu ? 
 Komu będzie służył dywan ?
 Jaki jest nastrój wiersza ? 

4.Otwórz ćwiczenia do języka polskiego i rozwiąż zadanie 1,2, 3. W zadaniu pierwszym odpowiedź na pytanie z kropki zapisz pod pytaniem. Masz tam wystarczająco dużo miejsca :) . Wszystkie zadania dotyczą wiersza. Przeczytaj go ze zrozumieniem. 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 10 000. 

1. Zadania na matematyczną rozgrzewkę: 
Ile to jest? – wskaż liczby banknotów potrzebnych do uzyskania wskazanie kwoty.

• Ilu potrzeba banknotów dziesięciozłotowych, by była jedna setka ? 
• Ilu potrzeba banknotów stuzłotowych, by był jeden tysiąc ? 
• Ilu potrzeba banknotów stuzłotowych, by były dwa tysiące ?

2. Otwórz podręcznik z matematyki na stronie 46. Spójrz na zadanie 1 i spróbuj dodać do siebie wszystkie banknoty. Razem to ile będzie złotych ? 

3. W tym samym zadaniu masz przedstawiony ciąg liczbowy po tysiącu. Przeanalizuj jak zapisuje się te liczby za pomocą cyfr oraz słownie. 

4. Rozwiąż zadanie 2 ze strony 46 - podręcznik do matematyki. Rozwiązanie zapisz w zeszycie. 

5. Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronie 63 i rozwiąż wszystkie zadania. 


WYCHOWANIE FIZYCZNE

W ramach dzisiejszego wf proszę, abyście wyszli z rodzicami na spacer. Spędzili ten czas aktywnie na świeżym powietrzu. Zamiast spaceru możecie pojechać na rower, rolki, hulajnogę. Wyjście na spacer z pupilem (psem) też się liczy :D 

DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE

Dla uczniów, którzy uczestniczą na dodatkowe zajęcia.  

Na dzisiejszych zajęciach poćwiczycie motorykę małą, która dotyczy sprawność dłoni i palców.  
Na pewno macie w domu plastelinę. Proszę, abyście na kartce papieru wykonali wiosenny obrazek z plasteliny. W załączniku przesyłam wam przykładowy obrazek. Pamiętajcie, żeby dobrze ugniatać plastelinę :) 


Religia 

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Prosimy Boga o jedność i pokój

Przeczytaj fragment Pisma świętego J 14, 27 i wykonaj zadanie w ćwiczeniach. Zapisz odpowiedź na pytanie: Jakie słowa wypowiedział Zmartwychwstały do apostołów? Przypomnij sobie w jaki sposób przekazujemy sobie znak pokoju na Mszy świętej? Dzisiaj krótki film, kim jest Baranek Boży. 

Pliki do pobrania:

15.05 język angielski - ścieżka 3.33.mp3 (Rozmiar: 1391012 bajtów)
15.05 język angielski - ścieżka 3.34.mp3 (Rozmiar: 2374470 bajtów)
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (Rozmiar: 329851 bajtów)