15.04 język polski
Temat: Oddziaływanie Biblii na świadomość i kulturę
Przeczytajcie temat - podręcznik str. 248-249, a następnie wykonajcie zestaw zadań ze strony 250 - ćwiczenie 1, 3 i 5 ( to ostatnie, czyli 5, proszę przesłać do mnie do wglądu, na 1/2 stronę A4, akapity, można wkleić zdjęcie, jeśli to będzie na przykład obraz).
Miłej pracy
p. Ola
15.04 plastyka
Temat: Komputer jako narzędzie artystyczne.
Multimedialna prezentacja o regionie.
Kochani tak jak w temacie - wykorzystajcie swój komputer, laptop i zróbcie prezentację o :Brzezince, Oświęcimiu, Krakowie ( do wyboru) i prześlijcie ją na mój messenger lub pocztę w terminie do dwóch tygodni.
Wy decydujecie, co i w jaki sposób umieścicie w prezentacji. Wierzę w Waszą artystyczną kreatywność. Niech nic Was nie ogranicza.
Pozdrawiam
15.04 historia
Temat: Republika Francuska. Część pierwsza.
Podczas dzisiejszej lekcji poznacie okoliczności w jakich obalono monarchię francuską i dowiecie się kto przejął rządy i w jaki sposób je sprawował. (Podręcznik strony 190-191)
Będziecie potrafili:
- powiedzieć, czemu doszło do wybuchu wojny Francji z Austrią i Prusami,
- opowiedzieć o przyczynach wydarzeń, które we wrześniu 1792 roku doprowadziły do ogłoszenia Francji republiką
- wyjaśnić pojęcie radykalizm
- opisać działania jakobinów.
Przeczytajcie informacje na stronie 190. Zapiszcie w zeszycie, kto wówczas sprawował rządy we Francji (pamiętajcie, że w 1791 roku Francuzi uchwalili konstytucję). Zastanówcie się, które państwo w Europie wcześniej było republiką? Dla przypomnienia przeczytajcie informacje ze strony 127 i 128, zwróćcie uwagę na podobieństwa, jeśli takie są. Zapiszcie datę ustanowienia republiki we Francji.
Przeczytajcie "Terror jakobinów" na stronie 191. Zapiszcie definicję radykalizmu, a także zanotujcie słowa klucze: jakobini, Wielki Terror, Maksymilian Robespierre.
Jako podsumowanie obejrzycie film (4,34). Zwróćcie uwagę, ile państw w Europie wypowiedziało wojnę Francji, zatrzymajcie film na 1,56, spróbujcie nazwać państwa przeciwne, możecie skorzystać z mapy w podręczniku na stronie 196.
Życzę Wam pogodnego dnia.
15.04 matematyka
Temat: Pole powierzchni graniastosłupa prostego
Pole powierzchni
graniastosłupa (pole całkowite graniastosłupa) to suma pól wszystkich jego
ścian (podstaw oraz ścian bocznych) oznaczamy je Pc.
Często zapisywane i obliczane jest również, jako suma pola
bocznego oraz pól obu podstaw. Zapisujemy wtedy: Pc
= Pb + 2∙Pp, gdzie
Pb - pole ścian
bocznych (pole boczne) , Pp – pole jednej podstawy
Zapiszcie w zeszycie temat oraz powyższą notatkę. Następnie rozwiążcie zad. 7 i 9
z podręcznika str. 225. W zadaniu 9 obliczcie pola trzech wybranych brył.
W zad. 7 b), c) warto wyobrazić sobie siatki graniastosłupów.
W zad. 9 zwróćcie uwagę, że graniastosłupy nie stoją na podstawach, tylko na jednej ze ścian bocznych.
Uważajcie także, aby obliczając pola nie brać pod uwagę niektórych ścian małych
sześcianów budujących graniastosłupy.
W ćwiczeniach robimy zad. 5 ze str. 107
W razie problemów skontaktujcie się ze mną lub zerknijcie do wcześniejszych lekcji.
Dobrego dnia :)
15.04 język angielski
Temat: W wesołym miasteczku.
1. Look at the new words connected with the funfair (wesołe miasteczko), listen and repeat them. (check in the purple table p. 93) - track 3.7
2. Write the missing sentences, listen and check - track 3.8
3. Look at the Rah's grammar - zdania twierdzące, przeczące i pytające z czasownikiem should (mieć powinność - powinienem, powinnam) - przeczytaj zieloną ramkę str. 93
4. Do ex. 4/87 - użyj "should", "shouldn't" i czasowników w nawiasach
5. Dla chętnych zadania z kolumny Extra na str. 87
6. Don't forget Quizlet!
odpowiedzi do dzisiejszych zadań na następnej lekcji
Greetings! :)
15.04 język angielski - ścieżka 3.7.mp3 (Rozmiar: 621232 bajtów) | |
15.04 język angielski - ścieżka 3.8.mp3 (Rozmiar: 2352122 bajtów) |