15 kwietnia - środa

15 kwietnia - środa
15 kwietnia - środa

15.04 język polski

Temat: Oddziaływanie Biblii na świadomość i kulturę

Przeczytajcie temat - podręcznik str. 248-249, a następnie wykonajcie zestaw zadań ze strony 250 - ćwiczenie 1, 3 i 5  ( to ostatnie, czyli 5, proszę przesłać do mnie do wglądu, na 1/2 stronę A4, akapity, można wkleić zdjęcie, jeśli to będzie na przykład obraz).

Miłej pracy

p. Ola


15.04 plastyka

Temat: Komputer jako narzędzie artystyczne.

Multimedialna prezentacja o regionie.

Kochani tak jak w temacie - wykorzystajcie swój komputer, laptop i zróbcie prezentację o :Brzezince, Oświęcimiu, Krakowie ( do wyboru) i prześlijcie  ją na mój messenger lub pocztę w terminie do dwóch tygodni.

Wy decydujecie, co i w jaki sposób umieścicie w prezentacji. Wierzę w Waszą artystyczną kreatywność. Niech nic Was nie ogranicza.

Pozdrawiam

15.04 historia

Temat: Republika Francuska. Część pierwsza.

Podczas dzisiejszej lekcji poznacie okoliczności w jakich obalono monarchię francuską i dowiecie się kto przejął rządy i w jaki sposób je sprawował. (Podręcznik strony 190-191)

Będziecie potrafili:

- powiedzieć, czemu doszło do wybuchu wojny  Francji z Austrią i Prusami,
- opowiedzieć o przyczynach wydarzeń, które we wrześniu 1792 roku doprowadziły do ogłoszenia Francji republiką
- wyjaśnić pojęcie radykalizm
- opisać działania jakobinów. 

Przeczytajcie informacje na stronie 190. Zapiszcie w zeszycie, kto wówczas sprawował rządy we Francji (pamiętajcie, że w 1791 roku Francuzi uchwalili konstytucję). Zastanówcie się, które państwo w Europie wcześniej było republiką? Dla przypomnienia przeczytajcie informacje ze strony 127 i 128, zwróćcie uwagę na podobieństwa, jeśli takie są. Zapiszcie datę ustanowienia republiki we Francji.

Przeczytajcie "Terror jakobinów" na stronie 191. Zapiszcie definicję radykalizmu, a także zanotujcie słowa klucze: jakobini, Wielki Terror, Maksymilian Robespierre. 

Jako podsumowanie obejrzycie film  (4,34). Zwróćcie uwagę, ile państw w Europie wypowiedziało wojnę Francji, zatrzymajcie film na 1,56, spróbujcie nazwać państwa przeciwne, możecie skorzystać z mapy w podręczniku na stronie 196.

Życzę Wam pogodnego dnia. 


15.04 matematyka

Temat: Pole powierzchni graniastosłupa prostego

Pole powierzchni graniastosłupa (pole całkowite graniastosłupa) to suma pól wszystkich jego ścian (podstaw oraz ścian bocznych) oznaczamy je Pc.

Często zapisywane i obliczane jest również, jako suma pola bocznego oraz pól obu podstaw. Zapisujemy wtedy:  Pc = Pb + 2∙Ppgdzie  Pb  - pole ścian bocznych (pole boczne) , Pp – pole jednej podstawy

Zapiszcie w zeszycie temat oraz powyższą notatkę.  Następnie rozwiążcie zad. 7 i 9 z podręcznika str. 225. W zadaniu 9 obliczcie pola trzech wybranych brył.

W zad. 7 b), c) warto wyobrazić sobie siatki graniastosłupów.

W zad. 9 zwróćcie uwagę, że graniastosłupy nie stoją na podstawach, tylko na jednej ze ścian bocznych. Uważajcie także, aby obliczając pola nie brać pod uwagę niektórych ścian małych sześcianów budujących graniastosłupy.

W ćwiczeniach robimy zad. 5 ze str. 107 

W razie problemów skontaktujcie się ze mną lub zerknijcie do wcześniejszych lekcji.

Dobrego dnia :) 

15.04 język angielski

Temat: W wesołym miasteczku.


1.  Look at the new words connected with the funfair (wesołe miasteczko), listen and repeat them. (check in the purple table p. 93) - track 3.7

 2. Write the missing sentences, listen and check - track 3.8

3. Look at the Rah's grammar - zdania twierdzące, przeczące i pytające z czasownikiem should (mieć powinność - powinienem, powinnam) - przeczytaj zieloną ramkę str. 93

4. Do ex. 4/87 - użyj "should", "shouldn't" i czasowników w nawiasach
5. Dla chętnych zadania z kolumny Extra na str. 87
6. Don't forget Quizlet!

odpowiedzi do dzisiejszych zadań na następnej lekcji

Greetings! :)

Pliki do pobrania:

15.04 język angielski - ścieżka 3.7.mp3 (Rozmiar: 621232 bajtów)
15.04 język angielski - ścieżka 3.8.mp3 (Rozmiar: 2352122 bajtów)