14 maja - czwartek

14 maja - czwartek

Dzień dobry słoneczka !

Wklejam link do lektury "Karolcia" w pdf dla tych, którzy jeszcze nie mają. http://www.orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/kruger-karolcia.pdf

Chcialabym początkiem czerwca omówić z wami tą lekturę. Więc zabieramy się do czytania :) :) Może będzie z treści lektury kartkówka! :) :) 

Poniżej przesyłam zadania na dzisiejsze lekcje. 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA 3h

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Temat: Zamieszanie z samym h.

Na dzisiejszej lekcji przeczytasz wiersz ze zrozumieniem. Wyszukasz w wierszu wyrazy z h – skorzystasz ze słownika by wyjaśnić znaczenie trudnych słów. Rozwiążesz zadania i zapiszesz zdania w zeszycie. 

1.Kiedy piszemy h ? 

„Samo h piszemy rzadko, dlatego warto zapamiętać wyrazy, w których się pojawia. To wyrazy takie jak np. historia, hałas, herbata, hulajnoga, bohater, wahadło”

2.Otwórz podręcznik z języka polskiego na stronie 34. Rozwiąż zadania: 
 Zadanie 1: rozwiąż rebusy a później zapisz je alfabetycznie w zeszycie. Wybierz trzy i  napisz z nimi zdania. 

 Zadanie 2: Odczytaj wspak wyrazy. Zapisz je w zeszycie i zapamiętaj!

 Zadanie 3: Wykonaj według polecenia. 

3. Przeczytaj teraz wiersz znajdujący się na stronie 35. 
Odpowiedz na pytania: 
Co lubi robić literka h ? 
Co stało się w zoo ? 
Dokąd  uciekło h ? 

4. Wyszukaj w słowniku znaczenie niezrozumiałych słów występujących w wierszu.

5. Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronach 36-37 i uzupełnij dzień odkrywców. Zadania z tych stron zrób tylko w ćwiczeniach. 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat: Ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb przez 10 w zakresie 1000. 

Na tej lekcji poćwiczysz umiejętności mnożenia przez 10. Poznasz sposób mnożenia przez 10. Przypomnisz sobie sposób sprawdzania dzielenia za pomocą mnożenia. Samodzielnie rozwiążesz zadania.

1. Otwórz podręcznik na stronie 45 przeanalizuj 1 zadanie. Tam jest pokazane w jaki sposób mnożymy przez 10. 

Teraz spójrz na zadanie 3 również je przeanalizuj. Pokazane masz w jaki sposób sprawdzamy dzielenie za pomocą mnożenia.

NIE ROZWIĄZUJ TYCH ZADAŃ DO ZESZYTU :)

2. Teraz przypomnij sobie ile milimetrów to jeden centymetr. 

1 centymetr to 10 milimetrów | 1 cm = 10 mm

3.Teraz wszystko się rozjaśniło i przypomniało. Rozwiąż ustnie zadanie 4 ze strony 45 – podręcznik do matematyki. Możesz użyć do pomocy liniijki lub metra :) 

4.Otwórz ćwiczenia do matematyki i rozwiąż zadania znajdujące się na stronie 62. 


MUZYKA

Temat: Instrumenty muzyczne

Jeśli, ktoś z was nadal nie ma podręcznika z muzyki to proszę o informacje. Wyślę skan na maila do rodziców :)

Wypisze wam instrumenty, które dotychczas poznaliśmy na muzyce a waszym zadaniem jest dopasować odpowiedni instrument do danej grupy uzupełniając zadanie 4 ze strony 89.

skrzypce, altówka, trąbka, puzon, dzwonki, trójkąt, grzechotki, klarnet, flet poprzeczny, flet podłużny, wiolonczela, kontrabas, tamburyn, drewienka , gitara. 

14.05 informatyka

Witajcie trzeciaki!

Dzisiaj w zakładce Programowanie gry , ćw 2 spróbujecie uporządkować przybory sportowe. Pamiętacie jak określamy gdzie w tabelce znajduje się przedmiot



A

B

1



2


        X

W tej tabelce rysunek znajduje się na B2.

Jeśli Wam się uda dojść do 3 etapu to prześlijcie mi zdjęcie.

Na dole macie przykładowe zdjęcie z 2 etapu ćwiczenia.

Pozdrawiam i powodzenia!

Pliki do pobrania:

informatyka.jpg.jpg (Rozmiar: 682794 bajtów)