13 maja - środa

13 maja - środa

13.05 j. angielski

Topic: What`s on the menu

student book

workbook

 

13.05. - Edukacja wczesnoszkolna - 2 godz.

Temat: Potyczki ortograficzne. Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam.

Dzień dobry:)

Dzisiaj drogie dzieci mamy następujące cele:

- przeczytacie ze zrozumieniem wiersz,

- wyszukacie w wierszu informacje o czynnościach bohaterów książki,

- nauczycie się na pamięć rymowanki,

- wykonacie ćwiczenia ortograficzne utrwalające zasadę pisania rz po spółgłoskach.

Przeczytajcie głośno i z odpowiednią intonacją wiersz M. Strzałkowskiej "Trzy po trzy" - str.22

Opowiedzcie na pytania:

Jak mają na imię bohaterowie utworu?

Jaki jest nastrój tego wiersza?

Z czego wynika humor w tym wierszu?

Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie do j. polskiego.

(Pamiętajcie, żeby zrobić to starannie:)

Następnie wykonaj 3 polecenia pod wierszem.

Naucz się na pamięć fragmentu wiersza:

I na co dzień, i od święta

dobrze, gdy się to pamięta:

Krzyś wrzos ujrzał przed brzozami,

Grześ, chrząkając, trzasnął drzwiami. 

Jak już nauczycie się tego na pamięć, to przepiszcie to starannie do zeszytu.(Spróbuj nie zaglądać do książki). Następnie zróbcie zdjęcie i wyślijcie mi na messengera, a dostaniecie ocenę.

Teraz otwórzcie ćwiczenia do j. polskiego na str. 28 i 29 i wykonajcie zadania od 1 do 4.

Zapisz w zeszycie, że rz piszemy po spółgłoskach: b, p, t, d, g, k, ch, j, w

Na koniec lekcji wykonajcie tabelę, w której będziecie przeliczać litery, głoski i sylaby w podanych wyrazach. 

 wyraz liczba liter liczba głosek liczba sylab
 pogrzebacz   
 Krzysztof   
 trzmiel   
 brzoza   
 brzeg   
 strzelać   
 krzesło   
 krzew   
 wrzątek   
 

13.05. - Wychowanie fizyczne

Temat: Siła i sprawność. 

 Zachęcam Was do wykonania ćwiczeń klikając w link tutaj

Pamiętaj, że ćwiczyć możecie tylko w obecności osoby dorosłej.