13.05. - Edukacja wczesnoszkolna - 2 godz.
Temat: Potyczki ortograficzne. Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam.
Dzień dobry:)
Dzisiaj drogie dzieci mamy następujące cele:
- przeczytacie ze zrozumieniem wiersz,
- wyszukacie w wierszu informacje o czynnościach bohaterów książki,
- nauczycie się na pamięć rymowanki,
- wykonacie ćwiczenia ortograficzne utrwalające zasadę pisania rz po spółgłoskach.
Przeczytajcie głośno i z odpowiednią intonacją wiersz M. Strzałkowskiej "Trzy po trzy" - str.22
Opowiedzcie na pytania:
Jak mają na imię bohaterowie utworu?
Jaki jest nastrój tego wiersza?
Z czego wynika humor w tym wierszu?
Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie do j. polskiego.
(Pamiętajcie, żeby zrobić to starannie:)
Następnie wykonaj 3 polecenia pod wierszem.
Naucz się na pamięć fragmentu wiersza:
I na co dzień, i od święta
dobrze, gdy się to pamięta:
Krzyś wrzos ujrzał przed brzozami,
Grześ, chrząkając, trzasnął drzwiami.
Jak już nauczycie się tego na pamięć, to przepiszcie to starannie do zeszytu.(Spróbuj nie zaglądać do książki). Następnie zróbcie zdjęcie i wyślijcie mi na messengera, a dostaniecie ocenę.
Teraz otwórzcie ćwiczenia do j. polskiego na str. 28 i 29 i wykonajcie zadania od 1 do 4.
Zapisz w zeszycie, że rz piszemy po spółgłoskach: b, p, t, d, g, k, ch, j, w.
Na koniec lekcji wykonajcie tabelę, w której będziecie przeliczać litery, głoski i sylaby w podanych wyrazach.
wyraz | liczba liter | liczba głosek | liczba sylab |
pogrzebacz | |||
Krzysztof | |||
trzmiel | |||
brzoza | |||
brzeg | |||
strzelać | |||
krzesło | |||
krzew | |||
wrzątek |
13.05. - Wychowanie fizyczne
Temat: Siła i sprawność.
Zachęcam Was do wykonania ćwiczeń klikając w link tutaj
Pamiętaj, że ćwiczyć możecie tylko w obecności osoby dorosłej.