11 maja - poniedziałek

11 maja - poniedziałek
11 maja - poniedziałek

11.05 język polski

Temat:O wyrazach pochodnych. 

Podczas dotychczasowych zajęć dowiedzieliście się w jaki sposób tworzone są nowe wyrazy. Wiecie, że podstawą słowotwórczą jest wyraz niepodzielny słowotwórczo, czyli taki, który nie zawiera formantu. Poznaliście rodzaje formantów (przedrostki, przyrostki, wrostki i formant zerowy). Jesteście również świadomi, że formanty sprawiają, że nowe wyrazy należą do określonej kategorii słowotwórczej.

Podczas dzisiejszych zajęć, nie pojawią się nowe pojęcia słowotwórcze, będziecie natomiast tworzyć nowe wyrazy i zastanowicie się, czy stosowanie zasad językowych ma wpływ na poczucie podmiotowości człowieka. Proszę wykonajcie załączone ćwiczenia.  Wykonując zadanie 4 skorzystajcie z zasobów polszczyzna.pl, Rady Języka Polskiego. Osoby, które zainteresowały się  tworzeniem żeńskich form nazw zawodów polecam do przeczytania naukowy artykuł.

Zwróćcie uwagę również na zadanie 6, nie pomylcie różnej formy gramatycznej z wyrazem pochodnym np.:  krzesło,  krzesła, krześle, krzeseł - to te same słowa, ale krzesełko jest wyrazem pochodnym, bo oznacza małe krzesło, czyli posiada formant słowotwórczy.

Zapraszam Was do spotkania online, podczas którego chętnie wyjaśnię Wasze wątpliwości językowe. 

11.05 biologia

Witajcie. Dzisiaj przygotujesz się do sprawdzianu z układu nerwowego, narządów zmysłów i układu hormonalnego. Sprawdzian napiszecie 13.05. przez classrooma. Przeczytaj notatki z lekcji  od 30 marca 2020r. Otwórz epodręczniki z poszczególnych lekcji.
Temat : Powtarzamy wiadomości układ nerwowy i hormonalny.
Zagadnienia na sprawdzian:
•     budowa neuronu
•    budowa układu nerwowego,
•    funkcje układu autonomicznego,
•    położenie ośrodków w korze mózgu,
•    budowa łuku odruchowego,
•    odruchy ,
•    budowa oka i ucha,
•    wady wzroku,
•    gruczoły , hormony, funkcja w organizmie 
 

 

11.05 matematyka

Temat: Pierwiastki kwadratowe i sześcienne c.d.

Dzień dobry,

Dziś spotykamy się na lekcji online o godz. 10.00.  Możecie dołączyć do spotkania klikając „dołącz” w terminarzu na Librusie lub wchodząc na link udostępniony dziś w zajęciach z matematyki. Link na Classroomie będzie udostępniony o godz. 9.45.  

Przygotujcie sobie zeszyty i coś do pisania :)

 

11.05 język angielski

Temat: Sprawdzian wiadomości.

Dzisiaj napiszecie sprawdzian z rozdziału 8. Będzie on dostępny na platformie Google Classroom od godz. 11.00 do 12.00. Rozpocznijcie pracę o 11.00, aby móc pracować spokojnie, powoli i z namysłem. Przeczytajcie uważnie polecenia.

Powodzenia :)


11.05 historia

Temat : ZSRR  w dwudziestoleciu międzywojennym.

Cel: Wyjaśnisz, na czym polegał stalinizm.

Omawiasz, na czym polegały rządy Stalina w Rosji.

Przedstawiasz zmiany w gospodarce, które wprowadzili komuniści.

Wyjaśniasz, na czym polegały zbrodnie  komunistyczne w ZSRR. 

 

Materiały do zajęć i ćwiczenia on-line macie zamieszczone na classroomie.  

Kartkówke napisalibyśmy za tydzień z faszyzmu,ZSRR i następnego tematu. 

 

 

 

11.05 wychowanie fizyczne 

Temat: Podstawowe przepisy gry w piłkę ręczną. 

Witajcie po weekendzie!

Dzisiaj proszę abyście przeczytali informacje zawarte w LINKU dotyczące podstawowych przepisów piłki ręcznej (TYLKO TO!). Informacje, które tam znajdziecie proszę, aby każdy z Was przyswoił, będę sprawdzał znajomość tych przepisów na kolejnych lekcjach.

Po przeczytaniu tekstu proszę abyście przez minimum 30 minut poćwiczyli chwyty i podania piłki, dowolną piłką (najlepiej takiej wielkości, aby dobrze wam się podawało jedną ręką, ale wykorzystajcie to co macie). Stajemy w odstępie ok 3-4 metra od partnera i podajemy do siebie jedną ręką. Jeżeli nie macie partnera do ćwiczeń odbijajcie po prostu o ścianę (np garażu). Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby pełnoletniej!

Udanego treningu! ;)

PS: Sprawdźcie proszę oceny w librusie za uderzenia piłki wewnętrzną częścią stopy, czy wszystko się zgadza. 

łw 

 

 

11.05 informatyka

 Temat: Nie taka martwa natura.

Dzisiejsze zadanie (str. 128) polega na zrobieniu filmu z obrazu za pomoca programu Photo Story 3. Link do programu

W zadaniu użyłem obraz Pieter Claesz - Tafel mit Hummer

Instrukcja jak to zrobić znajduje się na tym filmie.

 W razie problemów możecie pisać w Classroom,

Powodzenia,

Pliki do pobrania:

język polski 11 maja.pdf (Rozmiar: 209312 bajtów)