10.06 język polski
Temat: Gdzie mieści się wyobraźnia?
Zapraszam do wiersza Zbigniewa Herberta
https://literatura.wywrota.pl/wiersz-klasyka/41973-zbigniew-herbert-pudelko-zwane-wyobraznia.html
Na podstawie utworu odpowiedz na pytania w zeszycie:
1. Wyjaśnij, jak rozumiesz tytuł utworu?
2. Dokończ zdania:
Zbigniew Herbert jest....
To czarodziej, który potrafi...
Zachęca nas do...
Do tego służyć ma...
3. Określ nastrój wiersza.
4. Na podstawie treści utworu, wyjaśnij , co się wydarzy , gdy uruchomisz wyobraźnię. Jakie obrazy możesz zobaczyć?
Wzór:
Polecenie |
Elementy wywołanego obrazu |
Zastukaj palcem w ścianę |
Kukułka, drzewa, las |
http://aleklasa.pl/gimnazjum/c305-wiersze/pudelko-zwane-wyobraznia
p. Ola
10.06 plastyka
Temat: Powtórzenie wiadomości- sztuka wokół nas.
Znacie powiedzenie : Nie szata zdobi człowieka , ale ....jak cie widza , tak cie piszą?
Dzisiaj ubieramy się w wygodne spodnie, t- shirty, sportowe buty . Jest nam wygodnie , czujemy się swobodnie ale kiedyś tak nie było.
Moda XVI- XVIII wieku była szczególnie uciążliwa dla kobiet, które musiały chodzić w sztywnych gorsetach i rozłożystych stelażach na suknie , zrobionych z drutu, wikliny.
Niektórzy współcześni projektanci mody przyglądają się dawnym, niewygodnym, ale wytwornym ubiorom i szukają w nich inspiracji.
W wielu państwach Europy kopiowano modę francuską .
Nieco inaczej wyglądały ubiory Hiszpanek. Od XVII wieku kobiety na uroczystości ubierały się na czarno. Głowę dekorowały ozdobnym welonem z koronki.
Zamożne damy mogły odetchnąć pełna piersią dopiero w XIX wieku kiedy zrezygnowano z gorsetów i stelaży. Jasne zwiewne suknie nie krepowały ciała.
W przeciwieństwie do hołdujących modom kobiet, mężczyźni wybierali bardziej praktyczne ubiory , które możecie obejrzeć tutaj https://www.youtube.com/watch?v=UgUs7-Yaj04
Należy tu wspomnieć o bardzo ważnym elementem wyglądu czyli o peruce czyli sztucznej fryzurze.
Początkowo były one niewielkie ale z czasem je rozbudowywano do niebotycznych rozmiarów. Niestety peruk nie myto zbyt często a jedynie pudrowano lub skrapiano perfumami.
Modę na przestrzeni wieków obejrzycie tutaj https://www.youtube.com/watch?v=AwrZiecj4Gc
10.06 historia
Temat: Tajemnice sprzed wieków "Kto zwyciężył pod Wiedniem"
Podczas dzisiejszych zajęć poznacie kulisy triumfu króla Jana III Sobieskiego.
Proszę zapoznajcie się z tekstem umieszczonym w podręczniku na stronach 118 -119. Możecie skorzystać z załącznika. Następnie na podstawie tekstu ułóżcie krzyżówkę, której hasłem będzie słowo HUSARIA.
Do zobaczenia w szkole:)) Pamiętajcie, by oprócz podręczników, kluczyka od szafki zabrać również nakrętki i zużyte baterie. Oczywiście, prośba skierowana jest do osób, które takowe posiadają.
10.06 matematyka
Temat: Prędkość, droga, czas – powtórzenie.
Dzień dobry,
Dziś ćwiczymy rozwiązywanie zadań związanych z prędkością, drogą i czasem. Temat
warto powtórzyć przed siódmą klasą, tym bardziej, że pojawi się na matematyce i
fizyce.
Przypomnijcie sobie, w jakich jednostkach wyrażamy wielkości z tematu.
Skorzystajcie z linku i
wykonajcie przynajmniej 10 przykładów.
Na Classroomie znajdziecie plik z najważniejszymi wiadomościami do leckji.
Życzę Wam udanego długiego weekendu J
10.06 język angielski
Temat: Powtórzenie wiadomości z 9 rozdziału.
Moi Drodzy, wiem, że nie macie już podręczników, więc tu znajdziecie swój podręcznik w wersji elektronicznej.
Dzisiaj sprawdzacie sami siebie. Przypomnijcie sobie samodzielnie wszystko, o czym mówiliśmy w rozdziale 9.
Przeglądnijcie podręcznik, przeczytajcie ze zrozumieniem Summary (str. 119), zajrzyjcie do zdalnych lekcji, do moich filmików (zwłaszcza do tych o past perfect)
Zróbcie zadania ze str. 118 i koniecznie sprawdzicie je sobie z kluczem.
Have a nice long weekend!
![]() | 10.06 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 454931 bajtów) |