7.04 matematyka
Przeczytaj kryteria sukcesu z poprzedniej lekcji. Powtórz teorię.
Temat: Pole powierzchni graniastosłupa prostego.
Kryteria sukcesu:
- znam wzór na obliczanie pola powierzchni graniastosłupa
prostego (P)
- znam pojęcie siatki graniastosłupa prostego (K)
- rozumiem sposób obliczania pola powierzchni graniastosłupa prostego jako pole jego siatki (K)
- umiem wskazać rysunki siatek graniastosłupów prostych (K-P) oraz umiem je rysować (K-R)
- umiem obliczyć pole powierzchni graniastosłupa prostego (K-R)
Zapisz w zeszycie temat i kryteria sukcesu.
Obejrzyj filmy:
Siatki graniastosłupów prostych (ok. 3 min.)
Pole powierzchni graniastosłupa prostego (ok. 4 min.)
Pole powierzchni graniastosłupa (od początku do 4:25)
Pola wielokątów – wzory (ok 3 min.)
Pole trójkąta prostokątnego (od 15:45 do 16:45) – potrzebne do zadania 5 z ćwiczeń
Otwórz podręcznik na tronie 223. Dokładnie przeanalizuj rysunki siatek graniastosłupów.
Przeczytaj notatkę pod ćwiczeniem C i zapisz ją do zeszytu.
Rozwiąż zadanie 5 str. 224 w podręczniku (sprawdź odpowiedzi z tyłu podręcznika).
Rozwiąż zadanie 4 str. 107 w ćwiczeniach (wykorzystaj siatki w podręczniku na str. 223).
Rozwiąż zadanie 5 str. 107 w ćwiczeniach (zapisz obliczenia, a nie tylko rozwiązanie).
Naucz się teorii.
Przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy już wszystko umiesz.
Życzę spokojnej i owocnej pracy.
7.04 historia
Temat: Wybuch rewolucji francuskiej- uchwalenie Deklaracji praw człowieka i obywatela.
Podczas ostatniej lekcji poznaliście podział społeczeństwa francuskiego i dowiedzieliście się czym były Stany Generalne. Dziś poznacie przyczyny wybuchu rewolucji francuskiej i skutki wprowadzenia Deklaracji praw człowieka i obywatela, a także dowiecie się, kiedy Francja stała się monarchią konstytucyjną.
Obejrzyjcie lekcję , zanotujcie z pierwszego slajdu "Sytuacja Francji przed rewolucją." Tylko punkty bez wykresu. Popatrzcie uważnie na wykres - w społeczeństwie francuskim stan trzeci stanowił 98% ludności. Wysłuchajcie uważnie lekcji.
Zanotujcie co gwarantowała Francuzom Deklaracja praw człowieka i obywatela, skorzystajcie z filmu ((na 4.48 minucie zatrzymajcie i przepiszcie).
Zapiszcie w jaki sposób porządkowała władzę uchwalona we wrześniu 1791 roku konstytucja (zatrzymajcie drugi film na 5,28)
Jeśli ktoś ma ochotę i czas, to polecam dla utrwalenia wiadomości obejrzenie całek Lekcji historii pod ostrym kątem, na podstawie której zapisywaliście notatkę do lekcji.
Życzę Wam cudownych świąt.
7.04 wychowanie fizyczne
Temat: Wzmacnianie mięśni posturalnych poprzez wykonywanie 'deski'(plank). DZIEŃ 4
Witajcie!
Dzisiaj kolejny dzień ćwiczenia deski. Wydłużamy delikatnie czas poszczególnych ćwiczeń (dokładamy po 5 sekund). Zaczynamy od 5-minutowej rozgrzewki.
Pamiętajcie aby ćwiczenie wykonywać w bezpiecznym miejscu, zawsze pod nadzorem osoby dorosłej.
Dzień 4 (wtorek)
- DESKA 65 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 55 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 45 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA - JAK POTRAFICIE NAJDŁUŻEJ!
- ROZCIĄGANIE (5-10 minut)
Przypominam o nadesłaniu mi nagrań do tego czwartku (9.04) na maila: wfzawszespoko@gmail.com lub messengerem. Oceny za zadanie będą podane w librusie. Dzisiaj doszła spora ilość waszych ćwiczeń :)
Jutro nie macie planowo zajęć wychowania fizycznego oraz zbliżają się Święta Wielkiej Nocy. Życzę Wam pomimo tych trudnych dni Zdrowych i Spokojnych Świąt!
Oczywiście polecam Wam abyście jak najwięcej się ruszali i ćwiczyli w tym wolnym czasie! :)
Pozdrawiam Wszystkich!
Miłego treningu! ;)
7.04 język polski
Temat: Po co Bóg stworzył człowieka?
Na dzisiejszej lekcji zajmiecie się interpretacją utworu Joanny Kulmowej "Człowiek żeby patrzał".
Otwórzcie podręczniki na str. 241 i przeczytajcie wiersz, a następnie odpowiedzcie w zeszytach na pytania 1-6 s. 242 (całym zdaniem)
Miłej pracy
p. Ola