Jednolitość oddziaływań dydaktyczno –
wychowawczych szkoły i środowiska rodzinnego niezwykle korzystnie wpływa na
skuteczność procesu wychowania dziecka.
Szkoła na skutek bezpośredniej formy kontaktów z
rodzicami, może wpływać na podniesienie jakości wychowania w rodzinie i poprawę
sytuacji dziecka zarówno w domu, jak i w szkole.
Każdy nauczyciel powinien dbać o dobrą
współpracę z rodzicami, podejmować działania, które sprawią, że rodzic będzie czuł
się w szkole dobrze i chętnie będzie ją odwiedzał. Gdy nawiążą się pozytywne
relacje między nauczycielem, a rodzicami, skorzystają na tym przede wszystkim
dzieci, bowiem ich rodzice będą się czynnie włączać w życie szkoły, pomagając
nauczycielowi w organizowaniu różnych imprez dla dzieci.
By poprawić współpracę między szkołą, a
rodzicami trzeba przede wszystkim zmobilizować wszystkich rodziców do częstszego
przychodzenia na imprezy szkolne i konsultacje. Należy ustalić harmonogram zebrań ogólnych oraz konsultacji
indywidualnych z poszczególnymi nauczycielami na cały rok szkolny i podać do
wiadomości na szkolnej www już we wrześniu.
Konsultacje powinny być tak zorganizowane, by
zapewnić rodzicom prywatność, a także dać im poczucie, że w danej chwili są najważniejsi.
Na zebraniach z rodzicami należy częściej poruszać
sprawy dotyczące obowiązków rodziców, m.in. dbania o postępy w nauce ich
dzieci. Częściej bezpośrednio zapraszać i prosić o współpracę rodziców.
Kontynuować tradycję organizowania Dnia Otwartego Szkoły.