Wymaganie_3_4 Rodzice są partnerami szkoły

Wymaganie_3_4 Rodzice są partnerami szkoły
opis niedostepny

 

 

 

 

Rekomendacje:

  • Jednolitość oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych szkoły i środowiska rodzinnego niezwykle korzystnie wpływa na skuteczność procesu wychowania dziecka.

  • Szkoła na skutek bezpośredniej formy kontaktów z rodzicami, może wpływać na podniesienie jakości wychowania w rodzinie i poprawę sytuacji dziecka zarówno w domu, jak i w szkole.

  • Każdy nauczyciel powinien dbać o dobrą współpracę z rodzicami, podejmować działania, które sprawią, że rodzic będzie czuł się w szkole dobrze i chętnie będzie ją odwiedzał. Gdy nawiążą się pozytywne relacje między nauczycielem, a rodzicami, skorzystają na tym przede wszystkim dzieci, bowiem ich rodzice będą się czynnie włączać w życie szkoły, pomagając nauczycielowi w organizowaniu różnych imprez dla dzieci.

  • By poprawić współpracę między szkołą, a rodzicami trzeba przede wszystkim zmobilizować wszystkich rodziców do częstszego przychodzenia na imprezy szkolne i konsultacje. Należy ustalić harmonogram zebrań ogólnych oraz konsultacji indywidualnych z poszczególnymi nauczycielami na cały rok szkolny i podać do wiadomości na szkolnej www już we wrześniu.

  • Konsultacje powinny być tak zorganizowane, by zapewnić rodzicom prywatność, a także dać im poczucie, że w danej chwili są najważniejsi.

  • Na zebraniach z rodzicami należy częściej poruszać sprawy dotyczące obowiązków rodziców, m.in. dbania o postępy w nauce ich dzieci. Częściej bezpośrednio zapraszać i prosić o współpracę rodziców. Kontynuować tradycję organizowania Dnia Otwartego Szkoły.

Pliki do pobrania:

Raport_Wymag_3_4_Rodzice_sa_partnerami_szkoly_12_13.pdf (Rozmiar: 76609 bajtów)