Wnioski z ewaluacji:
Nauczyciele dostrzegają możliwości uzyskiwania
lepszych wyników w nauce przez uczniów. Ich
zdaniem w nowym roku szkolnym trzeba:
- zwrócić uwagę na dokładne i uważne czytanie
przez uczniów poleceń do tekstów,
- poprawnie redagować wypowiedzi pisemne,
- zwrócić większą uwagę na poprawność gramatyczną
i ortograficzną w tekstach pisanych,
- na lekcjach języka angielskiego więcej uwagi poświęcić
zagadnieniom gramatycznym, a w szczególności wykorzystaniu zasad gramatycznych
w praktyce
- położyć nacisk na rozumowanie angielskiego
tekstu czytanego,
- zwiększyć ilość uczestników różnych konkursów na
różnym szczeblu,
- stwarzać okazję do wyrażania własnych opinii o
przeczytanych tekstach, wdrażać do dyskusji,
- wykorzystać do ćwiczeń w czytaniu
interesujących, pobudzających do myślenia tekstów także z różnych źródeł
- wzbogacać zasób słownictwa dzieci.
Rekomendacje:
- Dalsze przeprowadzanie i analiza wyników
testów próbnych i badań wyników z wybranych przedmiotów oraz wdrażanie wniosków
z tych analiz.
- Ciągłe przekazywanie wyników analiz osiągnięć
uczniów im samym oraz rodzicom w czasie zebrań z rodzicami i spotkań
indywidualnych.
- Mobilizowanie uczniów do systematycznej pracy
i nauki oraz udziału w zajęciach pozalekcyjnych.
- Mobilizowanie rodziców uczniów mających kłopoty
z nauką do ściślejszej współpracy ze szkołą.
- Wprowadzenie zapisów w regulaminie oceniania
zachowania zwiększających motywację uczniów do systematycznej nauki i
respektowania pożądanych postaw.