Wnioski z ewaluacji:
W następnym roku szkolnym należy zwrócić
szczególną uwagę na spełnianie przez uczniów standardów : wykorzystanie wiedzy
w praktyce oraz korzystanie z informacji. Dla osiągnięcia tego celu należy w
szczególności:
- rozwiązywać zadania wymagające odszukania danych
we wcześniej podanych informacjach,
- zwrócić uwagę na sposób prowadzonego przez
uczniów rozumowania podczas rozwiązywania problemów,
- często zwracać uwagę uczniom na praktyczne
zastosowanie wiedzy i umiejętności,
- stwarzać sytuacje umożliwiające uczniom korzystanie
z własnej wiedzy i umiejętności
Rekomendacje:
- W większym stopniu wykorzystywać analizy
sprawdzianów próbnych i sprawdzianu zewnętrznego do modyfikacji indywidualnych
planów pracy nauczycieli, metod i form pracy z uczniami.
- Zajęcia w klasie szóstej związane z
przygotowaniem do sprawdzianu zaplanować na pierwszy semestr.
- Należy zachęcić uczniów i ich rodziców by
korzystali z możliwości wglądu w testy próbne. Z wynikami sprawdzianów powinni
zapoznawać uczniów nauczyciele poszczególnych przedmiotów, nie tylko wychowawcy
klas.
- Po sprawdzianach próbnych i sprawdzianie właściwym
więcej czasu poświęcić na wyjaśnienie i rozwiązywanie zadań, które okazały się
trudne dla uczniów.
- Analizy wyników sprawdzianów próbnych
przeprowadzać pod katem wiadomości i umiejętności już nabytych, w celu
podniesienia ich poziomu. Zwracać uwagę na przekaz informacji do rodziców
uczniów.