7 maja - czwartek

7 maja - czwartek
7 maja - czwartek

7.05 matematyka

Temat: Wyrażenia algebraiczne – przypomnienie najważniejszych wiadomości

Dzień dobry,

Dziś spotykamy się na lekcji online na Classroomie o godz. 10.00. Możecie dołączyć do spotkania klikając „dołącz” w terminarzu na Librusie lub wchodząc na link udostępniony dziś w zajęciach z matematyki. Link na Classroomie będzie udostępniony o godz. 9.45.

W zajęciach z matematyki znajdziecie też kartę pracy do wykonania po dzisiejszym spotkaniu (na plusy).

Do zobaczenia :) 

 

7.05 wychowanie fizyczne

Temat: Żonglerka piłką do piłki nożnej (kapkowanie). 

Czołem!

Na dzisiejszych zajęciach nauczymy się żonglerki piłką nożną, czyli potocznie mówiąc będziemy kapkować. Na pewno niektórzy z Was świetnie już potrafią kapkować, ale zawsze możecie być lepsi :) Dla tych z Was, dla których jest to jeszcze trudne zamieszczam filmik z pomocnymi ćwiczeniami w opanowaniu żonglerki piłką: ŻONGLERKA PIŁKĄ. Nie musicie kapkować piłkami tylko do piłki nożnej, jeżeli posiadacie inną piłkę (do siatkówki, gumową, itp.) również się nada. 

Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej.

Pamiętajcie z zadaniu na piątek z podań wewnętrzną częścią stopy ;) 

Miłego treningu!

łw 

 

 7.05 język polski

 Temat: Opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści

Otwórzcie podręczniki na str. 269 potem na 270 i przeczytajcie wskazówki o komponowaniu opowiadania na podstawie mitu lub przypowieści oraz przykład takiej formy wypowiedzi.

W zeszytach ćwiczeniach od strony 137 wykonajcie zadania: 1,2,3 (skorzystajcie z internetu lub innego źródła wiedzy), 5, 7.

Pozdrawiam

p. Ola

7.05 religia

 Modlitwa: Zdrowaś Maryjo….

Temat: Nasza odpowiedzialność za chrześcijańskie dziedzictwo..

Przeczytaj wprowadzenie do lekcji Kościół miejscem spotkania z kochającym Bogiem. Wykonaj zadanie w ćwiczeniach korzystając z tekstu Pisma świętego Listu św. Pawła Rz 12, 1-2.9-13. Chcemy dziś poznać najnowszą historię Kościoła – zajrzyj do tekstu Wierność Chrystusowi drogowskazem właściwych wyborów. Na kartce odpowiedź na pytania: Jaki ustrój panował w Polsce po II wojnie światowej? Jaka była sytuacja Kościoła w Polsce po II wojnie światowej? Kto szczególnie zasłużył się dla polskiego Kościoła w tym czasie? Czego dowiedziałeś się o Prymasie Wyszyńskim i ks. Jerzym Popiełuszce? Czym jest konkordat i kiedy został zawarty? Wykorzystaj do tego podręcznik. Odpowiedzi wyślij na moja pocztę. 

7.05 muzyka

Temat: Instrumenty elektryczne i elektroniczne (zapisz temat w zeszycie).
W młodszych klasach poznaliście różne grupy instrumentów muzycznych: perkusyjne, strunowe, dęte. W muzyce rozrywkowej i popularnej znalazły zastosowanie instrumenty elektryczne i elektroniczne, w których dźwięki powstają za pomocą impulsów elektrycznych.
Ponieważ nie macie podręczników do muzyki przesyłam wam w formie skanów tekst do uważnego przeczytania związany z tematem dzisiejszej lekcji. Skany znajdują się w folderze. Ważna jest kolejność czytanych skanów - od 1 do 4. Możecie tam zobaczyć przykłady omawianych instrumentów. Niektóre z nich przypominają tradycyjne instrumenty (np. skrzypce, wiolonczelę, perkusję) ale ich możliwości brzmieniowe są dużo większe od tych tradycyjnych (akustycznych). Instrumenty zwłaszcza te elektroniczne (cyfrowe) wyposażone są w urządzenia do wytwarzania dźwięków.
Instrumenty elektryczne dzielimy na:
a) elektromechaniczne – gitara elektryczna, basowa, elektryczne skrzypce.
Muzycznym przykładem będzie utwór wykonany na elektrycznych skrzypcach
b) elektroniczne (cyfrowe) – keyboard,syntezator, elektroniczna perkusja.
Popatrzcie jaką muzyczną sztuką jest ogarnięcie zestawu instrumentów klawiszowych
Wśród wielu instrumentów elektrycznych i elektronicznych ciekawym i atrakcyjnym do słuchania i oglądania na koncertach jest harfa laserowa. To typowy przykład instrumentu elektronicznego. Posłuchajcie.
W zeszycie pod tematem lekcji proszę zapisać podział instrumentów elektrycznych (znajduje się powyżej).

Zadanie.
W tekście dołączonym do lekcji (skany) znajdują się nazwiska wybitnych muzyków tworzących muzykę na omawianych dzisiaj instrumentach. Proszę w zeszycie zrobić wykaz 10 (może być więcej – korzystając z wiedzy domowników lub internetu) wybitnych artystów i przyporządkować ich do konkretnego instrumentu (np. Jimi Hendrix – gitara elektryczna itd.). Zadanie można wykonać w zeszycie ale ładniej i czytelniej będzie na kartce A4 (może jakiś dodatkowy rysunek gitary, keyboardu?)
Proszę przesłać zadanie do oceny do 21 maja (czwartek za 2 tygodnie).
Pozdrawiam.

 

Pliki do pobrania:

1 Muzyka .jpg (Rozmiar: 1411040 bajtów)
2 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1447978 bajtów)
3 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1703565 bajtów)
4 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1494528 bajtów)