4.05 informatyka
Temat: Podróże z Google Earth.
W poprzednim tygodniu zwiedzaliśmy Warszawę i Paryż z pomocą Google Maps, dziś poznacie program Google Earth.
Google Earth to trójwymiarowy globus w którym możemy zwiedzać świat podobnie jak w Google Maps, jednak ma on trochę więcej możliwości.
Do nauki podstaw możemy użyć wersji przeglądarkowej klikając w ten link, jest jeszcze wersja Pro (czyli rozszerzona), którą można ściągnąć na nasz komputer z tej strony.
Po uruchomieniu pojawi nam się Ziemia. W lewym górnym rogu mamy wyszukiwarkę i tu możemy zwiedzić kilka ciekawych miejsc takich jak... Brzezinka. Co ciekawe większa część Brzezinki jest wykonana w 3D tak więc jest szansa, że zobaczycie trójwymiarowy model swojego domu. Jeśli użyłeś(aś) wersji przeglądarkowej to powinna pojawić się model naszej szkoły. Program obsługujemy za pomocą myszy, tak jakbyśmy chwytali i kręcili globusem oraz rolką przybliżamy i oddalamy widok. Po lewej stronie mamy menu z którego wybieramy linijkę.
Służy ona do mierzenia odległości lub jeśli klikając utworzymy figurę zamkniętą obliczymy powierzchnię.
Teraz zadanie, które polega na obliczeniu odległości od Szkoły do waszego domu w linii prostej oraz drugie zadanie obliczenia powierzchni budynku Naszej szkoły. W Google Classroom utworzyłem czat gdzie możemy porozmawiać i zadać pytanie w razie napotkanych problemów.
4.05 język angielski
Temat: Powtórzenie wiadomości.
My Dear Students, today we are going to revise unit 7.
Watch the first video, please.
Watch the second video, please.
Zapowiadam kartkówkę z rozdziału 7 w formie krótkiego testu na platformie Google Classroom 11 maja.
Greetings :)
4.05 matematyka
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych.
1.Powtórz wszystkie lekcje od dzielenia pisemnego.
2.Rozwiąż w ćwiczeniach zadania ze strony 85.
3.W Google Classroom z matematyki jest kartkówka – karta pracy dostępna tylko dzisiaj. Przeczytaj dokładnie instrukcję. Po rozwiązaniu zrób zdjęcie. Dzisiaj prześlij do mnie na adres matematyka.bs@onet.pl
Powodzenia.
4.05 język polski
Wczoraj wpisałam oceny za zdania ze związkami frazeologicznymi w LIbrusie. Proszę, zapoznajcie się z otrzymanymi stopniami. Jeśli praca była niekompletna lub zdania były niestylistyczne, informowałam Was o poprawieniu tekstu
Osoby, które nie oddały w ogóle zadania, mają czas do środy.
Sprawdzian z mitu przełożony na wtorek ( 5.05)
Temat: Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi?
Zapraszam do zapoznania się z treścią mitu - podręcznik str. 228 -229
W zeszycie odpowiedzcie na następujące pytania:
1. Kim byli: Tezeusz, Ariadna, Minotaur, Dedal ( na podstawie treści mitu przygotuj krótkie informacje o bohaterach)?
2. Jak oceniasz postępowanie Tezeusza- czy zasługuje na miano bohatera? Zgromadź po dwa argumenty "za" i dwa "przeciw"?
3. Wyjaśnij związek frazeologiczny "dojść po nitce do kłębka".
Pozdrawiam
p. Ola
4.05 religia
Przeczytaj tekst Miłość Boża leczy duszę i ciało. Następnie fragmenty Pisma świętego w podręczniku s. 126-127 o uzdrowieniach dokonanych przez Pana Jezusa. Wykonaj zadanie nr 1 w ćwiczeniach (temat 43). Zobacz w jaki sposób Pan Jezus ustanowił sakrament pokuty i pojednania? NA czym polega łaska sakramentu spowiedzi? Przypomnij sobie jakie są warunki sakramentu pojednania? Podpowiedź znajdziesz w podręczniku na s. 127 tekst Sakrament pokuty i pojednania. Na zakończenie zrób zadanie nr. 2.
4.05 matematyka
Zapraszam dzisiaj na Google Meet o godzinie 13.00 na rozmowę w ramach rozwijania zainteresowań matematycznych.
Zaloguj się na szkolne konto Google i kolejno:
matematyka, strumień, spotkanie.
Następnie kliknij na kamerkę i dołącz do spotkania.
Jeżeli nie masz mikrofonu, to możesz pisać.