21 kwietnia - wtorek

21 kwietnia - wtorek
21 kwietnia - wtorek

21.04 język angielski

Temat: We practise our skills.

Czy po ostatniej lekcji każdy z Was potrafiłby zaproponować komuś coś do picia? czy każdy z Was potrafiłby poprosić grzecznie o coś? Czy potrafilibyście zareagować na propozycję? - mam nadzieję, że tak :)

Today a bit of reading, writing and listening.

1. Zad 1/89.  Przeczytaj trzy maile do "szkolnej linii pomocowej" ( strony oferującej pomoc i poradę). Uczniowie opisują w nich swoje problemy. Dopasuj do nich proponowane rady (A-C). Do każdej propozycji porady dopasuj także ostatnie brakujące zdanie, które znajduje się w zad. 2/89. - zad. obowiązkowe

2. Zad. 3/89 Przeczytaj opisy sytuacji i napisz własne porady. - zadanie obowiązkowe do przesłania - napiszcie bezpośrednio w mailu, ale bardzo proszę nie jednym zdaniem tylko kilkoma (można będzie dostać ocenę albo ogromnego plusa :)

3. Zad. 3/90 Posłuchaj tekstów i wybierz właściwe odpowiedzi (track 3.15) - zad. obowiązkowe.

4. Dla chętnych zad. 4/90

Jutro odpowiedzi do dzisiejszych zadań :)

Good luck on the mock short test!

Greetings :)


21.04 matematyka

Temat: Doskonalenie umiejętności obliczania objętości prostopadłościanów i stosowania jednostek objętości

Dzień doby,

Dziś pracujemy z ćwiczeniami. Proszę o wykonanie zdań ze str. 108 oraz zad. 4 ze str. 109. W razie problemów - proszę o kontakt.  

Chętni mogą też poćwiczyć ćw. 1 , ćw. 2 lub ćw. 3

W załączniku  wyjaśnienie zad.12.pdf znajdziecie informację, jak zrobić zad. 12 ze str. 229 - niektórzy mieli z tym wczoraj problem.

Jutro próbny sprawdzian z figur przestrzennych na Classroomie – będzie on dostępny od godz. 8.00.  Szczegółowych instrukcji udzielę Wam jutro. 

Życzę Wam dobrego dnia:) 

21.04 informatyka

Tema: Dokumenty Google - praca w chmurze.
Na początek wszyscy logujemy się do naszego Google Classroom  za pomocą loginu i hasła otrzymanego od wychowawcy przez Librusa.
Po zalogowaniu się otwieramy nową zakładkę i wchodzimy na tę stronę : Google Drive
Następnie "Otwórz Dysk Google"
Po wejściu do naszego dysku zobaczymy że otrzymaliśmy od Google 15 GB przestrzeniu do wykorzystania.
Jeśli chodzi o pracę w chmurze to przypomnę tylko, że jest to taki internetowy Pendrive na którym możemy umieszczać pliki a następnie z dowolnego miejsca na Ziemi zalogować się i korzystać z nich, trzeba tylko pamiętać swoje hasła i loginy oraz mieć dostęp do internetu.
Dziś(lub do przyszłego wtorku jeśli macie dziś dużo zadań) spróbujecie stworzyć dokument google w chmurze zapisać w nim jakiś tekst oraz udostępnicie go mi.
Udostępnianie plików umożliwia wspólną pracę np. 5 osób nad jednym dokumentem podczas pracy grupowej.
Do dzieła. Klikamy w "+ Nowy" blisko lewego górnego rogu strony, następnie "Dokument Google".
Uruchomi się nasz dokument wyglądem oraz funkcjonalnością przypomina popularne Microsoft Office Word lub OpenOffice Writer z tym że pracujemy cały czas w internecie, plik zapisuje się automatycznie co kilka sekund. Spróbuj wprowadzić jakiś tekst np. zrobić zaproszenie na... imprezę z okazji powrotu do szkoły. Po wprowadzeniu tekstu i edycji aby wszystko wyglądało ładnie i schludnie. W prawym górnym rogu klikamy w niebieski guzik "Udostępnij", najpierw poprosi nas program o nadanie nazwy dokumentu np. "Zaproszenie" a następnie zapyta komu udostępnić dokument. Tu wpisujemy Bielasinformatyka@gmail.com i "Gotowe"
W razie problemów w naszym przedmiocie na Google Classroom stworzyłem "Czat", w którym postaram się odpowiadać na Wasze pytania oraz możemy porozmawiać w grupie na temat pracy w Classroom.

W razie problemów z logowaniem do Classroom też możecie pisać do mnie na maila.

21.04 historia

Temat: Republika Francuska. Część druga - upadek rządów jakobinów.

Podczas dzisiejszej lekcji utrwalicie wiadomości o rządach jakobinów i dowiecie się o skutkach wprowadzenia Wielkiego Terroru.  (Podręcznik strony 192 -193)

Będziecie potrafili:

- opowiedzieć o skutkach Wielkiego Terroru,

- powiedzieć w jakich okolicznościach uchwalono nową konstytucję we Francji, 

- określić jakie prawa przysługiwały Francuzom.

Proszę przeczytajcie na stronie 192 tekst źródłowy. Czy chcielibyście być obywatelami kraju, w którym działa Trybunał Rewolucyjny? Jakie uczucie towarzyszyłoby Wam, gdybyście musieli udowadniać swoją poprawność polityczną i obywatelską. Odpowiedzcie na pytania do tekstu. 

Przeczytajcie "Upadek rządów jakobinów". Zapiszcie do zeszytu skutki ich władzy - trzy: dwa pozytywne i jeden negatywny. 

Z podręcznika wiecie, że Robespierre został zgilotynowany.  Na jego grobie znajduje się napis: "Przechodniu, nie płacz nad moją śmiercią. Gdybym żył, ty byłbyś martwy"Myślę, że te słowa mówią wszystko.

Zapiszcie w zeszycie:

- kto sprawował władzę we Francji po jakobinach,

- kiedy uchwalono nową konstytucją,

- co gwarantowała konstytucja obywatelom,

- kto miał prawo kandydować na urzędy państwowe.

Odpowiedzcie na pytanie: Jaka zdobycz rewolucji nie została zachowana. 

Proszę wykonajcie sprawdzian testowy w Classroomie. Nie jest na ocenę, służy do zapoznania się z nowym narzędziem zdalnego nauczania.

Życzę Wam pogodnego dnia.  

21.04 wychowanie fizyczne 

Temat: Rozgrzewka przed ćwiczeniami.

Czołem!

Na jednej z pierwszych "zdalnych" lekcji podałem Wam odnośnik do artykułu, który omawiał szczegółowo rolę oraz znacznie rozgrzewki gimnastycznej.

Dzisiaj proszę Was, aby każdy przygotował na ocenę samodzielnie dziesięciominutową rozgrzewkę gimnastyczną. Rozgrzewka może zawierać dowolną formę (w biegu, w miejscu, w dowolnych pozycjach wyjściowych, w formie zabawy, np berek..., itp), możecie połączyć kilka tych form. Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej. Wyobraźcie sobie, że jesteście nauczycielem / trenerem i macie przeprowadzić dobrą rozgrzewkę (już to robiliście w praktyce na zajęciach, a wielu z Was ma na pewno świetne pomysły z własnych treningów).

Co chciałbym aby zawierała Wasza rozgrzewka (zakładamy czas 10 minut):

- miejsce przeprowadzenia rozgrzewki (sala gimnastyczna, boisko, podwórko);

 - podanie nazwy każdego wykonywanego ćwiczenia;

- ilość powtórzeń każdego ćwiczenia (np. 10 pajacyków) lub czas trwania ćwiczenia (np. 30 sekund podpór przodem);

- jeżeli zastosujecie jakąś zabawę proszę podać krótki opis jej zasad.

Rozgrzewkę proszę zapisać w pliku Word i wysłać na adres: wfzawszespoko@gmail.com. Na prace czekam do piątku 24 kwietnia! Przypominam, praca na OCENĘ!

A po drugie i najważniejsze poruszać się trochę na świeżym powietrzu bo dzisiaj ma znów być piękna pogoda! ;)  

Pozdrawiam :)

21.04 religia

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Matka Boża, Królowa naszych serc. Święty Wojciech – patron budujących nowoczesna Europę.

Dzisiaj poznajemy św. Wojciecha – patrona Polski. Obejrzyj film o życiu św. Wojciech oraz legendach związanych z jego osobą. kliknij  podsumowaniem niech będzie tekst św. Wojciech – człowiek, który podjął krzyż Chrystusa. Święty nazywany jest prekursorem integracji europejskiej i patronem budujących nowoczesną Europę. Tekst w podręczniku pod takim samym tytułem wyjaśni dlaczego. Na koniec spróbuj wykonać zadania w ćwiczeniach.    

Pliki do pobrania:

wyjaśnienie zad.12.pdf (Rozmiar: 375360 bajtów)
21.04 język angielski - ścieżka 3.15.mp3 (Rozmiar: 1759300 bajtów)