15 czerwca - poniedziałek

15 czerwca - poniedziałek
15 czerwca - poniedziałek

15.06 matematyka

Temat: Wycinanki i układanki.

Dzień dobry,

Dzisiejszy temat może Was trochę zaskoczył – bardziej kojarzyłby się z techniką lub np. plastyką. Jednakże przekonacie się, że jest on bardzo związany z tym, czym ostatnio zajmowaliśmy się na matematyce, czyli z polem figury.
Każdy potrafi już policzyć pole prostokąta i kwadratu oraz właściwie zapisać i zamienić jednostki pola. Jak poradzić sobie jednak w sytuacji, gdy figura, której chcemy obliczyć pole ma nieregularny kształt?
O tym jest właśnie dzisiejsza lekcja.
Proszę o zapisanie w zeszytach tematu. W podręczniku znajduje się on na str. 216-218. Nie zamykając zeszytów, obejrzyjcie uważnie film. Na początku filmu jest sprawdzenie zadania z ćwiczeń – można to pominąć.
Zapiszcie w zeszytach rozwiązania zadań 1-4 z podręcznika str. 217-218. Poniżej znajdziecie plik 15.06 matematyka.pdf z rysunkami do zad. 1 - możecie je wydrukować i wkleić.
Zastanówcie się również nad „Super zagadką” ze str. 218.
Nie trzeba dziś nic odsyłać.

 15.06 j. polski

Temat: Podsumowanie pracy z lekturą pt. „Kajko i Kokosz”.

Na poprzedniej lekcji przypomnieliście sobie, co to jest komiks i czym się charakteryzuje. Dzisiaj powtórzymy wiadomości na ten temat. Przypominam, że w komiksie historia opowiadana jest za pomocą obrazków i tzw. dymków. Pamiętaj, że dymki te są różnych kształtów w zależności od tego, co oznaczają. Oprócz dymków mogą być też krótkie zapisy, np.

dźwięki – zapisane są bezpośrednio na obrazkach, zwykle bardzo dużymi, drukowanymi i pogrubionymi literami; towarzyszą im wykrzykniki; np. Dong!!!!

krzyk – oznaczony jest za pomocą pogrubionej, wyraźnej czcionki; im głośniej krzyczy bohater, tym większą czcionką pisane są jego słowa, np. np. Huraaaa!!!!


myśli bohaterów – znajdują się w chmurkach nad głowami postaci, które formułują myśli; 

wypowiedzi bohaterów – słowa wypowiadane przez postaci na głos umieszczone są w dymkach prowadzących do ust postaci, która właśnie się wypowiada;

wypowiedzi grupy osób – umieszczone są bezpośrednio na obrazku nad głowami mówiących albo w dymkach prowadzących do wielu postaci jednocześnie;

wypowiedzi narratora – informacje o czasie, miejscu i okolicznościach zdarzeń znajdują się w prostokątnych ramkach zwykle umieszczonych w górnej części niektórych obrazków.

W pliku na dole znajdziecie kartę pracy do dzisiejszej lekcji - mam nadzieję, że praca z nią będzie łatwa i przyjemna.

15.06 przyroda

Temat: Na łące.

Łąka to środowisko życia wielu gatunków organizmów. Daje schronienie i  pokarm zwierzętom dziko żyjącym oraz hodowanym przez człowieka (kozy, krowy, owce). Liczne kwiaty na łące dostarczają nektar pszczołom, z którego powstaje miód wielokwiatowy. Wiele roślin żyjących na łące posiada właściwości lecznicze i od najdawniejszych czasów służyły ludziom jako lekarstwo. Obecnie niektóre rośliny łąkowe dodaje się do lekarstw i kosmetyków.
Bardzo dużym zagrożeniem dla łąk jest ich wypalanie, które powoduje śmierć wielu gatunków roślin i zwierząt. Pomimo ostrzeżeń i upomnień, ludzie nadal wypalają łąki, nie zwracając uwagi na fatalne skutki takich działań.
Po zapisaniu tematu obejrzyjcie filmik-bajkę  o życiu na łące (cały lub 10 minut).
Korzystając z podręcznika str. 194-195 zróbcie str. 116 w ćwiczeniach.
Życzę Wam Udanego tygodnia 
J

15.06 wychowanie fizyczne

Temat: Sportowy challenge.

Witajcie po długim weekendzie!

W związku z egzaminami klas ósmych, wychodzi na to, że dzisiaj jest nasza pierwsza i ostatnia lekcja WF-u w tym tygodniu. Dlatego dzisiaj mam dla Was challenge (wyzwanie) na cały tydzień. Zadanie polega na tym aby wykonać co najmniej jedno z zadań, które wypisze poniżej. Możecie oczywiście wykonać wszystkie zadania lub ile jesteście w stanie! Zadanie dokumentujecie mi wysyłając: zdjęcie z aplikacji mobilnej (np. endomondo, sportstracker, itp.), filmik lub dokładny opis wykonanego ćwiczenia, na adres:wfzawszespoko@gmail.com, lub poprzez messenger. Na wykonanie ćwiczeń macie cały tydzień, więc czasu jest sporo! (do niedzieli 21 czerwca czekam na odpowiedzi). W poniedziałek napiszę kto wykonał najwięcej zadań :) Pamiętajcie ćwiczymy zawsze pod nadzorem osoby pełnoletniej!

Oto zadania do wykonania:

1) DESKA 60 SEKUND  

2) SPACER 45 MINUT

3) BIEG lub MARSZOBIEG 20 MINUT

4) JAZDA NA ROWERZE 30 MINUT

5) SKOKI NA SKAKANCE (100 podskoków ciągiem)

6) JAZDA NA ROLKACH 30 MINUT

7) 40 PRZYSIADÓW

8) 50 PAJACYKÓW

9) 30 BURPIEES

10) DOWOLNA UDOKUMENTOWANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA ;)

POWODZENIA! :)

 

łw

Religia

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo...

Temat: Jesteśmy dziećmi Bożymi.

 Każdy z nas poprzez chrzest święty staliśmy się dziećmi Bożymi, ale nie zawsze jesteśmy grzeczni, nie zawsze wypełniamy nasze obowiązki z miłością i cierpliwością. Obejrzyj krótki film o zagubionych owieczkach. Zastanów się dlaczego Pan Jezus porównuje nas do zabłąkanej owieczki. 

Pliki do pobrania:

15.06 matematyka.pdf (Rozmiar: 165257 bajtów)
15_06_j_polski_Kajko_i_Kokosz_podsumowanie.pdf (Rozmiar: 345228 bajtów)