15.06 matematyka
Temat: Wycinanki i układanki.
Dzień dobry,
Dzisiejszy temat może Was trochę zaskoczył – bardziej kojarzyłby się z techniką
lub np. plastyką. Jednakże przekonacie się, że jest on bardzo związany z tym,
czym ostatnio zajmowaliśmy się na matematyce, czyli z polem figury.
Każdy potrafi już policzyć pole prostokąta i kwadratu oraz właściwie zapisać i
zamienić jednostki pola. Jak poradzić sobie jednak w sytuacji, gdy figura,
której chcemy obliczyć pole ma nieregularny kształt?
O tym jest właśnie dzisiejsza lekcja.
Proszę o zapisanie w zeszytach tematu. W podręczniku znajduje się on na str.
216-218. Nie zamykając zeszytów, obejrzyjcie uważnie film. Na początku filmu jest
sprawdzenie zadania z ćwiczeń – można to pominąć.
Zapiszcie w zeszytach rozwiązania zadań 1-4 z podręcznika str. 217-218. Poniżej
znajdziecie plik 15.06 matematyka.pdf z rysunkami do zad. 1 - możecie je
wydrukować i wkleić.
Zastanówcie się również nad „Super zagadką” ze str. 218.
Nie trzeba dziś nic odsyłać.
15.06 j. polski
Temat: Podsumowanie pracy z lekturą pt. „Kajko i Kokosz”.
Na poprzedniej lekcji przypomnieliście sobie, co to jest komiks i czym się charakteryzuje. Dzisiaj powtórzymy wiadomości na ten temat. Przypominam, że w komiksie historia opowiadana jest za pomocą obrazków i tzw. dymków. Pamiętaj, że dymki te są różnych kształtów w zależności od tego, co oznaczają. Oprócz dymków mogą być też krótkie zapisy, np.
dźwięki – zapisane są bezpośrednio na obrazkach, zwykle bardzo dużymi, drukowanymi i pogrubionymi literami; towarzyszą im wykrzykniki; np. Dong!!!!
krzyk – oznaczony jest za pomocą pogrubionej, wyraźnej czcionki; im głośniej krzyczy bohater, tym większą czcionką pisane są jego słowa, np. np. Huraaaa!!!!
myśli bohaterów – znajdują się w chmurkach nad głowami postaci, które formułują myśli;
wypowiedzi bohaterów – słowa wypowiadane przez postaci na głos umieszczone są w dymkach prowadzących do ust postaci, która właśnie się wypowiada;
wypowiedzi grupy osób – umieszczone są bezpośrednio na obrazku nad głowami mówiących albo w dymkach prowadzących do wielu postaci jednocześnie;
wypowiedzi narratora – informacje o czasie, miejscu i okolicznościach zdarzeń znajdują się w prostokątnych ramkach zwykle umieszczonych w górnej części niektórych obrazków.
W pliku na dole znajdziecie kartę pracy do dzisiejszej lekcji - mam nadzieję, że praca z nią będzie łatwa i przyjemna.
15.06 przyroda
Temat: Na łące.
Łąka to środowisko życia wielu gatunków organizmów. Daje
schronienie i pokarm zwierzętom dziko
żyjącym oraz hodowanym przez człowieka (kozy, krowy, owce). Liczne kwiaty na
łące dostarczają nektar pszczołom, z którego powstaje miód wielokwiatowy. Wiele
roślin żyjących na łące posiada właściwości lecznicze i od najdawniejszych
czasów służyły ludziom jako lekarstwo. Obecnie niektóre rośliny łąkowe dodaje
się do lekarstw i kosmetyków.
Bardzo dużym zagrożeniem dla łąk jest ich wypalanie, które powoduje śmierć
wielu gatunków roślin i zwierząt. Pomimo ostrzeżeń i upomnień, ludzie nadal
wypalają łąki, nie zwracając uwagi na fatalne skutki takich działań.
Po zapisaniu tematu obejrzyjcie filmik-bajkę o życiu na łące (cały lub 10 minut).
Korzystając z podręcznika str. 194-195 zróbcie str. 116 w ćwiczeniach.
Życzę Wam Udanego tygodnia J
15.06 wychowanie fizyczne
Temat: Sportowy challenge.
Witajcie po długim weekendzie!
W związku z egzaminami klas ósmych, wychodzi na to, że dzisiaj jest nasza pierwsza i ostatnia lekcja WF-u w tym tygodniu. Dlatego dzisiaj mam dla Was challenge (wyzwanie) na cały tydzień. Zadanie polega na tym aby wykonać co najmniej jedno z zadań, które wypisze poniżej. Możecie oczywiście wykonać wszystkie zadania lub ile jesteście w stanie! Zadanie dokumentujecie mi wysyłając: zdjęcie z aplikacji mobilnej (np. endomondo, sportstracker, itp.), filmik lub dokładny opis wykonanego ćwiczenia, na adres:wfzawszespoko@gmail.com, lub poprzez messenger. Na wykonanie ćwiczeń macie cały tydzień, więc czasu jest sporo! (do niedzieli 21 czerwca czekam na odpowiedzi). W poniedziałek napiszę kto wykonał najwięcej zadań :) Pamiętajcie ćwiczymy zawsze pod nadzorem osoby pełnoletniej!
Oto zadania do wykonania:
1) DESKA 60 SEKUND
2) SPACER 45 MINUT
3) BIEG lub MARSZOBIEG 20 MINUT
4) JAZDA NA ROWERZE 30 MINUT
5) SKOKI NA SKAKANCE (100 podskoków ciągiem)
6) JAZDA NA ROLKACH 30 MINUT
7) 40 PRZYSIADÓW
8) 50 PAJACYKÓW
9) 30 BURPIEES
10) DOWOLNA UDOKUMENTOWANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA ;)
POWODZENIA! :)
łw
Religia
Modlitwa: Zdrowaś Maryjo...
Temat: Jesteśmy dziećmi Bożymi.
Każdy z nas poprzez chrzest święty staliśmy się dziećmi Bożymi, ale nie zawsze jesteśmy grzeczni, nie zawsze wypełniamy nasze obowiązki z miłością i cierpliwością. Obejrzyj krótki film o zagubionych owieczkach. Zastanów się dlaczego Pan Jezus porównuje nas do zabłąkanej owieczki.
15.06 matematyka.pdf (Rozmiar: 165257 bajtów) | |
15_06_j_polski_Kajko_i_Kokosz_podsumowanie.pdf (Rozmiar: 345228 bajtów) |