12.05 język angielski
Temat: Rozmawiamy o zasadach zachowania w rezerwacie zwierząt.
1. Posłuchaj i powtórz wyrażenia - (ścieżka 3.27) - sprawdź ich znaczenie (purple table)
2. W zeszycie uzupełnij nimi zasady jakie panują w Quetzal Park - zad. 1/100
You must (musisz) You mustn't (nie wolno ci)
Przeczytaj ze zrozumieniem zieloną ramkę w zad 1/100
3. Posłuchaj rozmowy pomiędzy turystą i strażnikiem parku. Zapisz w zeszycie zasady jakie panują w rezerwacie w takiej kolejności, w jakiej je usłyszysz. zad.2/100 (ścieżka 3.28)
4. Posłuchaj tego samego nagrania jeszcze raz i uzupełnij część rozmowy czasownikami must i mustn't.
Pamiętaj! "mustn't" to nie znaczy "nie musieć" tylko "nie wolno"! :)
5. Zrób zadanie 5/100
Good luck :)
12.05 matematyka
Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych - powtórzenie
Dzień dobry
Przypominamy sobie dziś, co to znaczy uprościć wyrażenie i jak to prawidłowo wykonać. Obejrzyjcie film, a następnie zróbcie ile potraficie - zad.108 -112 ze str. 252. Zaznaczcie zadania, w których pojawiły się problemy - omówimy je na spotkaniu w czwartek.
Miłego dnia :)
12.05 informatyka
Temat: Komputer w pracy
Dzisiejszy temat to wykorzystanie komputera w różnego rodzaju zawodach. Na stronie 116 w podręczniku mamy krótki tekst na ten temat, proszę abyście sobie go przeczytali.
Następnie chciałbym zwrócić uwagę na pojęcie "zawód informatyk" kim taka osoba jest? Pojęcie to coraz rzadziej się stosuje, ponieważ jest to pojęcie bardzo obszerne i w zasadzie nie wiadomo czym taka osoba się zajmuje. Tak jak lekarz może specjalizować się w różnych dziedzinach medycyny tak informatyk specjalizuje się w różnych dziedzinach informatyki. W podręczniku na stronie 117 mamy bardzo czytelnie wypisanych 9 specjalizacji informatycznych wraz z opisami, więc nie będę ich przepisywał tutaj tylko proszę przeczytać sobie, gdyż są to cenne informację. Następnie proszę abyście zalogowali się do Google Classroom i w Dokumentach Google stworzyli jednostronicowy dokument, w którym najpierw wybierzecie zawód a następnie w punktach wypiszecie w jaki sposób dana osoba wykorzystuje w swojej pracy kompetencje informatyczne. Możecie jeszcze dodatkowo spróbować wybrać zawód, w którym informatyki się nie używa a ja spróbuję udowodnić wam że jednak się wykorzystuje. Na zakończenie w prawym górnym rogu klikamy "Udostępnij" i wpisujemy kamilbielas@sp.brzezinka.pl
12.05 historia
Temat: Księstwo Warszawskie. Część pierwsza.
Podczas dzisiejszych zajęć dowiecie się kto i kiedy utworzył Księstwo Warszawskie, poznacie jego ustrój. Będzie potrafili:
- opowiedzieć o powstaniu w Wielkopolsce w roku 1806,
- wyjaśnić w jaki sposób funkcjonowało Księstwo Warszawskie,
- opowiedzieć o prawach i obowiązkach obywateli Księstwa Warszawskiego.
Proszę przeczytajcie wiadomości w podręczniku na stronach 207. i 208. Następnie obejrzyjcie prezentację i na jej podstawie utwórzcie notatkę:
- Powstanie w Wielkopolsce (0'31),
- utworzenie Księstwa Warszawskiego (0'44)
- ustrój Księstwa Warszawskiego (1'57),
- podział władzy (2'02),
- prawa obywateli Księstwa Warszawskiego (2'54)
- armia Księstwa Warszawskiego (3,04)
O powstaniu w Wielkopolsce warto przeczytać tu , obejrzyjcie zdjęcia z rekonstrukcji, zwróćcie uwagę na umundurowanie powstańców. Jako podsumowanie temat Polaków w epoce Napoleona polecam do obejrzenia lekcję . Na jej podstawie można przygotować notatkę "Sprawa polska w czasach napoleońskich", w tym celu trzeba przepisać treści wykładu do 5'28 - jest to zadanie dodatkowe, za które można otrzymać ocenę.
Jutro dowiecie się o zasługach Polaków w wojnach toczonych przez Napoleona.
W załącznikach znajdziecie zadania do tematu Legiony Polskie we Włoszech (kartkówka na Classroom 13 maja) i dzisiejszej lekcji. Ich wykonanie nie jest obowiązkowe. Uczniowie, którzy zdecydują się nadesłać rozwiązane zadania (można wydrukować pdf i przesłać zdjęcie lub wykonać zadanie w docx i przesłać w załączniku) otrzymają klucz odpowiedzi, co znacznie ułatwi przygotowanie do kartkówki. Na Wasze zadania czekam dziś do 18.
Pozdrawiam Was serdecznie
12.05 wychowanie fizyczne
Temat: Doskonalenie odbić piłki sposobem górnym w warunkach domowych.
Dzień dobry!
W związku z brzydką prognozą pogody na dzień dzisiejszy, przedstawiam Wam na FILMIKU zestaw ćwiczeń doskonalących odbicia piłki sposobem górnym w siatkówce. Ćwiczenia wykonujecie samodzielnie w warunkach domowych. Wykorzystajcie trochę przestrzeni w pokoju i wykonujcie ćwiczenia zademonstrowane przez instruktora na filmie. Jeżeli nie posiadacie piłki do siatkówki możecie śmiało wykorzystać jakąkolwiek lekką, nawet gumową piłkę, która się odbija.
Poćwiczcie ponieważ na kolejnej lekcji będzie zadanie z odbić piłki sposobem górnym. Na ocenę ;)
Pamiętajcie ćwiczymy pod nadzorem osoby pełnoletniej!
Miłego treningu!
łw
12.05 religia
Modlitwa: Wierzę w Ciebie, Boże żywy….
Temat: Znaku obecności wiary.
Odczytaj z podręcznika tekst Korzenie zwyczajów, tradycji i obrzędów. Przypomnij sobie jakie zwyczaje związane są z najważniejszymi świętami. Pomocą będą fotografie w podręczniku s. 126. Wykonaj zadnie 1 w ćwiczeniach – skorzystaj z tekstu Nasza troska o zachowanie tradycji. Obejrzyj fotografie w podręczniku na s. 127 i odpowiedź na pytania: Jakie znaki wiary przedstawiają fotografie? Gdzie podobne znaki wiary znajdują się w naszej miejscowości? O czym świadczy obecność tych znaków w przestrzeni publicznej? Wykonaj zadnie nr. 2 w ćwiczeniach. Wyniki pracy wyślij na moja pocztę.
12.05 język angielski - ścieżka 3.27.mp3 (Rozmiar: 817796 bajtów) | |
12.05 język angielski - ścieżka 3.28.mp3 (Rozmiar: 1343010 bajtów) | |
historia 12.05.pdf (Rozmiar: 451078 bajtów) | |
historia 12.05.docx (Rozmiar: 615315 bajtów) |