14.05 język angielski
Temat: Ćwiczymy umiejętności - reading and writing.
1. Drodzy uczniowie, na ostatniej lekcji dowiedzieliście się jak napisać list formalny. Jeżeli ktoś chce (na ocenę lub tylko do skomentowania), może wysłać mi swój list napisany według wskazówek na str. 92.(Writing Task)
Pamiętajcie o podziale na paragrafy:
wprowadzenie - w jakim celu piszesz list, jakiego języka chcesz się uczyć?
część główna listu - jaki jest główny powód aplikowania o miejsce w programie wymiany uczniów. Dokąd chciałbyś/ chciałabyś pojechać i dlaczego?
wnioski - Jak program wymiany pomoże Ci w rozwoju?
Pamiętajcie również o poprawności słownictwa i gramatyki, pisowni, słowach - łącznikach.
2. Przeczytajcie tekst o wymianie uczniowskiej (ex. 2/93)
3. Spróbujcie wpasować podane zdania w luki tekstu (ex. 3/93) - jedno zdanie nie pasuje.
4. Posłuchajcie i sprawdźcie oraz odpowiedzcie na pytanie dla kogo pisany jest ten tekst - ex 4/93 (track 2.36)
Have a nice weekend :)
14.05 godzina wychowawcza
Dlaczego tak mało pamiętamy ze szkoły?
Największe bariery, to te w naszych głowach!
Moi Drodzy, dzisiaj chciałabym, abyście w najbliższych dniach posłuchali mądrych ludzi i idei wartych przemyślenia. Dajcie mi znać, proszę, czy któryś z filmów podobał Wam się szczególnie i jeśli chcecie go skomentować.
Pozdrowienia :)
14.05 matematyka
Temat: Działania na pierwiastkach.
Dzień dobry,
Dziś poznacie kolejne cztery własności pierwiastków,
które ułatwią Wam wykonywanie obliczeń. Są one bardzo podobne do tych, które
dotyczyły potęg. Notatkę z najważniejszymi informacjami i rozwiązanymi
przykładami znajdziecie w pliku 14.05 matematyka.pdf (na dole strony). Proszę
ja bardzo uważnie przeczytać i przeanalizować. Po zapisaniu w zeszytach tematu
wydrukowaną notatkę można wkleić lub przepisać – to ważne! Zapisałam w notatce
również zadania do samodzielnego
wykonania – ćwiczenia str. 106-107 zad. 1-4. Proszę o przesłanie tych zadań do jutra.
Jeśli ktoś potrzebowałby dodatkowego wyjaśnienia, można
wejść dziś na link na Classroomie w zajęciach z matematyki -link będzie
dostępny ok. 11.55. Omówię dokładnie dzisiejszą lekcję i zadania. Jeśli macie
jakieś pytania dotyczące lekcji w tym tygodniu – możecie je wtedy zadać.
Życzę Wam dobrego dnia :)
14.05 historia
Temat: Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym.
Proszę sięzalogować do wirtualnej klasy na classroomie. zamieściłam tam materiały i ćwiczenia. Osobno zamieściłam projekt dla chętnych - wykonanie prezentacji o kulturze i przemianach.
14.05 wychowanie fizyczne
Temat: Sportowy alfabet.
Witajcie moi drodzy!
Dzisiaj mam dla Was propozycję ćwiczeń w formie zabawy :) Wejdźcie proszę na link: ALFABET ĆWICZEŃ. Znajdziecie tam alfabet, gdzie każda litera oznacza jakieś ćwiczenie do wykonania. I teraz zasady: Każdy z Was wykonuje dzisiaj po 20 powtórzeń każdego z ćwiczeń przyporządkowanych do danych liter swojego imienia i nazwiska
np. OLA LIS:
O - 20 x POMPKI
L - 20 x NOŻYCE PIONOWE
A - 20 x WYMACHY NOGI W GÓRĘ W PRZÓD
L - 20 x NOŻYCE PIONOWE
I -20 x ? WYMYŚL ĆWICZENIE...
S - 20 x PODSKOKI NA JEDNEJ NODZE
Miłego ćwiczenia!
Pamiętajcie o zadaniu z siatkówki na poniedziałek ;)
Pozdrawiam
łw
14.05 religia
Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…
Temat: Głosić wszystkim Dobrą Nowinę.
Nie zaglądając do podręcznika przypomnij sobie jak się nazywają 4 autorzy
Ewangelii. Korzystając z podręcznika s.70-73 zapisz w zeszycie jakie orędzie
niosą poszczególne Ewangelie (można zrobić tabelkę).
14.05 plastyka
Temat: Symboliczne znaczenie przedmiotów- martwa natura.
Martwa natura – gatunek malarski obejmujący kompozycje, zwykle malarskie lub rysunkowe, składające się ze stosunkowo niewielkich, nieruchomych, najczęściej nieożywionych przedmiotów, dobranych ze względów kompozycyjno - estetycznych lub symbolicznych.
Przepisz w/w notatkę do zeszytu przedmiotowego a następnie wykonaj martwą naturę dowolną techniką, na dowolnym formacie.
Pracę wyślij na pocztę lub messenger.
Masz na to 2 tygodnie. POWODZENIA!
![]() | 14.05 język angielski - ścieżka 2.36.mp3 (Rozmiar: 4056446 bajtów) |
14.05 matematyka.pdf (Rozmiar: 798226 bajtów) |