KLASA 5.B

KLASA 5.B
Od 3 kwietnia treści w zdalnym nauczaniu: na głównej stronie w  menu - UCZNIOWIE w lewej zakładce
2 kwietnia - czwartek
Dzisiaj odpowiedzi do wczorajszej lekcji z języka angielskiego
02.04 Plastyka

Temat: Wielkanocna kartka.

Narysuj , namaluj, stwórz rysunek/ kartkę z życzeniami i podziękowaniami   dla medyków .

Niech to będzie wasze podziękowanie za ich trudną pracę w tym trudnym okresie i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni.

02.04 Wychowanie fizyczne

Witam

Moi drodzy zapraszam na oglądnięcia filmu I spróbowanie wykonać poniższe ćwiczenia.

Wszystkie ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osoby dorosłej.

Jeśli ktoś z was nie posiada piłki do piłki nożnej może to zrobić dowolną piłką jaką znajdziecie w swoim domku.

Powodzenia :) 

Link: Ćwiczenia

02.04. historia

Temat: Sztuka średniowiecza.

Sztuka to nie tylko architektura, to również malarstwo, rzeźba, muzyka, teatr, literatura, przedmioty użytkowe. Dziś zapraszam Was na wycieczkę:

Muzeum Narodowe w Warszawie - obejrzyjcie zdjęcia eksponatów, wiecie, dlaczego nawiązują do religii?

Muzeum Wojska Polskiego  - tylko dwie fotografie, na jednej z nich złocony szyszak. To też sztuka!!!  Użytkowa:))

 posąg Światowida - nasi przodkowie również mieli swoich bogów:)

jak malowano w średniowieczu - warto posłuchać 

dla bardzo ciekawych -  wysokość 14 metrów, szerokość 11 metrów, ponad 200 figur, 

Życzę Wam pogodnego dnia

2.02 matematyka

Dzień dobry.

Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 … - zadania utrwalające.

Na początek powtórz dwie ostatnie lekcje. Przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy wszystko pamiętasz. Powtórz na głos algorytm mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000.

Przez Librusa wysłałam do rodziców odpowiedzi do zadania z podręcznika. Sprawdź proszę z odpowiedziami w Twoim zeszycie.

Zapisz temat lekcji.

Rozwiąż zadanie 3 str. 158 z podręcznika. Obliczenia i rozwiązania zapisz w zeszycie. Teraz sprawdź z odpowiedziami na końcu podręcznika.

Obejrzyj filmy:
Zamiana jednostek masy (0 – 5 minuty)

Zamiana jednostek długości (0 – 6 minuty)

Na podstawie filmów rozwiąż zadanie 7 str. 158. W każdej zamianie w zeszycie zapisz nad znakiem = liczbę przez którą mnożysz lub dzielisz (np. :100). Sprawdź z odpowiedziami na końcu podręcznika.

Rozwiąż zadania w ćwiczeniach strona 79. (W zadaniu 5 najpierw  zapisz nad działaniem wynik.  W zadaniu 8 zastanów się, czy będziesz mnożyć, czy dzielić przez 10, 100, 1000. W zadaniu 9 możesz obliczać tak jak w filmach powyżej)

Dziękuję za przesłane wczoraj zgodnie z terminarzem wiadomości. 
Życzę spokojnej i owocnej pracy.

2.04 - religia

Temat: Rekolekcje wielkopostne – część II.

Modlitwa: Ojcze nasz…

Szczęść Boże. W tym tygodniu według zaplanowanego harmonogramu roku szkolnego mieliśmy przeżywać czas rekolekcji wielkopostnych. Z racji epidemii korona wirusa niestety nie możemy się spotkać w świątyni na wspólnych ćwiczeniach duchowych, ale nie ma nic straconego. Możemy wykorzystać czas i możliwości w domu. W ramach lekcji w tym tygodniu proszę, abyś obejrzał trzy krótkie filmy z nauką rekolekcyjną. Zaplanuj tak wszystkie zadania, abyś mógł spokojnie np. popołudniu, wieczorem (można z rodzicami) wychuchać naukę. Na zrealizowanie tego zadania masz cały Tydzień. Życzę owocnego słuchania.

https://youtu.be/DeWpx1T_MBc

https://youtu.be/J2OZ9E9qaCA

https://youtu.be/w2X9sjqYp3c 

1 kwietnia - środa
01.04. historia

Temat: Sztuka średniowiecza. Architektura. 

Witajcie, to już ostatni temat z rozdziału "Społeczeństwo średniowiecza" Po dzisiejszej lekcji będziecie potrafili:

- wskazać cechy stylu romańskiego

- wskazać cechy stylu gotyckiego

- wyjaśnić pojęcia: portal, łuk romański, łuk oporowy, witraż, rozeta. 

Początkowo murowano zamki i kościoły. Budynki te miały zapewnić mieszkańcom bezpieczeństwo - tak, kościoły również były miejscem schronienia na wypadek wojny.  Przeczytajcie informacje na stronie 153 "Średniowieczna architektura"

Otwórzcie podręcznik na stronach 154 - 155.  Zapisz odpowiedzi na pytania 1 i 2 ze strony 155. Teraz zapraszam cię tu .  (dwie minuty) Obejrzyj uważnie film i przepisz tabelkę do zeszytu. 

Na kolejnej lekcji dowiemy się o tematyce sztuki średniowiecznej. 

Życzę Wam miłego dnia. 

 01.04. język angielski

Temat: English in action - Phoning a youth centre.

Today we will phone a youth centre. Dzisiaj zadzwonimy do klubu młodzieżowego ( taki Młodzieżowy Dom Kultury)

1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 74 i fioletowa ramka) i odsłuchaj je i powtórz. (ścieżka 2.9 - na dole strony)

2. posłuchaj i spróbuj uzupełnić tabelę o zajęciach w klubie. (ścieżka 2.10)

3.  spróbuj uzupełnić rozmowę zdaniami z ramki - pomoże Ci odsłuchanie jeszcze raz rozmowy telefonicznej.

4  .Zrób zad. 4/74

Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie. Jutro będą odpowiedzi do dzisiejszej.

  Pozdrawiam :)

1.04 matematyka

Dzień dobry.
Na początek powtórz wczorajszą lekcję. Przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy wszystko pamiętasz. Powtórz na głos algorytm mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000.

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 …
Kryteria sukcesu:
- znam algorytm dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000... (K)
- umiem dzielić ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000... (K – P)

W zeszycie zapisz dzisiejszy temat i kryteria sukcesu.

Uważnie obejrzyj film (ok. 9 min.):

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ...

Zatrzymaj film na 8 minucie.
Przepisz do zeszytu to, co należy zapamiętać (ramka - Zapamiętaj).

Napij się wody.

Rozwiąż zadanie 1 i 2 str. 157 oraz ćwiczenia str. 78.
(W zadaniu 1 d) najpierw podnieś do potęgi, a potem dopiero wykonuj dzielenie, a w zadaniu drugim najpierw zastąp kreskę ułamkową dzieleniem, tak jak w chmurce obok zadania i przypomnij sobie, że np. 275 = 275,0).
WAŻNE: Działania oraz rozwiązania zapisz w zeszycie.

Podsumowując przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy wszystko umiesz. Na głos powtórz algorytm dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000.

Proszę sprawdzić terminarz w Librusie.

Życzę spokojnej i owocnej pracy.

 

1.04 -godzina wychowawcza

Zapraszam na wirtualny spacer po muzeum, można nieobowiązkowo rozwiązać podane ćwiczenia https://epodreczniki.pl/a/wirtualna-wizyta-w-muzeum-sztuki/D19EeNxL2

31.03 i 1.04 - język polski

Temat: Podsumowanie rozdziału 4


Podręcznik str. 197 - czytamy tekst o Janie z Kolna,

Podręcznik str. 198 - zadania 1-11  (w zeszycie )

W razie problemów piszcie na e-maila

Powodzenia!!!

Pozdrawiam

Ola


Pliki do pobrania:

31.03_geografia_klimat_prezentacja.pptx (Rozmiar: 931656 bajtów)
31.03_geografia_klimat_notatka.docx (Rozmiar: 14082 bajtów)
01.04 język angielski - ścieżka 2.10.mp3 (Rozmiar: 1452544 bajtów)
19.03 wykreślanka z historii.pdf (Rozmiar: 2415136 bajtów)
01.04 język angielski - ścieżka 2.9.mp3 (Rozmiar: 388816 bajtów)
30.03 język angielski - odpowiedzi 1.jpg (Rozmiar: 511882 bajtów)
30.03 język angielski - ścieżka 4.mp3 (Rozmiar: 1972456 bajtów)
30.03 język angielski - ścieżka 5.mp3 (Rozmiar: 890800 bajtów)
31.03 Muzyka - Wszystko kwitnie wokolo.mp3 (Rozmiar: 6031023 bajtów)
31.03 Muzyka - Tekst piosenki Wszystko Kwitnie wokolo.doc (Rozmiar: 12288 bajtów)
31.03 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 479488 bajtów)
31.03 język angielski - ścieżka 2.7.mp3 (Rozmiar: 1297168 bajtów)
31.03 język angielski - ścieżka 2.8.mp3 (Rozmiar: 1273264 bajtów)
01.04 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 450120 bajtów)
02.04 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 493573 bajtów)