31.03 religia
Temat: Rekolekcje wielkopostne – część II.
Modlitwa: Któryś za nas cierpiał rany…
Szczęść Boże. W tym tygodniu według zaplanowanego harmonogramu roku szkolnego mieliśmy przeżywać czas rekolekcji wielkopostnych. Z racji epidemii korona wirusa niestety nie możemy się spotkać w świątyni na wspólnych ćwiczeniach duchowych, ale nie ma nic straconego. Możemy wykorzystać czas i możliwości w domu. W ramach lekcji w tym tygodniu proszę, abyś obejrzał trzy krótkie filmy z nauką rekolekcyjną. Zaplanuj tak wszystkie zadania, abyś mógł spokojnie np. popołudniu, wieczorem (można z rodzicami) wysłuchać naukę. Na zrealizowanie tego zadania masz cały Tydzień. Życzę owocnego słuchania.
https://youtu.be/w2X9sjqYp3c31.03 i 2.04 - język polski
Temat: Podsumowanie rozdziału 4
Podręcznik str. 197 - czytamy tekst o Janie z Kolna,
Podręcznik str. 198 - zadania 1-11 (w zeszycie )
W razie problemów piszcie na e-maila
Powodzenia!!!
Pozdrawiam
OlaTemat: Types of music.
Czy
po ostatniej lekcji wiecie jak powiedzieć: Lubię filmy science fiction.
Czy potraficie zapytać: Interesujesz się filmami akcji?
Today we will learn types of music. Do you like listening to music? I bet you like. What type of music are you into? - Założę się, że lubicie słuchać muzyki. Jakim rodzajem muzyki interesujecie się? - Dzisiaj właśnie o rodzajach muzyki.
Dodatkowo,
jeszcze raz zwrócimy uwagę jak powiedzieć, że coś dzieje się z jakąś regularnością lub coś dzieje się teraz - tym razem w pytaniach.
1.
zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 72) i fioletowa ramka i
odsłuchaj je i powtórz. Potem posłuchaj tekstu o pięknej sali
koncertowej w Londynie i podkreśl w tym tekście nazwy rodzajów muzyki.
(ścieżka 2.7 - na dole
strony)
2. posłuchaj co dzieje się u Kathy Crazy, spróbuj wcześniej uzupełnić rozmowy. (ścieżka 2.8)
3.
Przeczytaj przykładowe pytania z Lu's Grammar - są tam dwa czasy
teraźniejsze. Pierwszy (present simple) używany gdy coś robimy
regularnie, a drugi (present continuous) gdy coś dzieje się teraz lub w
najbliższej zaplanowanej przyszłości. - Ale Wy już to wiecie :)
4
.
Spróbuj zrobić zadanie 2 str. 73 - Uzupełnij zdania czasownikami w
odpowiednim czasie (zwróć uwagę, czy to jest regularność, czy dzieje się
teraz czy w najbliższej zaplanowanej przyszłości)
Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie.
Pozdrawiam :)
Temat:Odbicia piłki
Na rozgrzewkę proszę wykonać:
krążenia ramion w przód i w tył x10
krążenie tłowia x10
krążenie bioder x10
krążenie kolan x10
rozgrzac staw skokowy
na koniec rozgrzać dobrze palce u rąk
Dziś będziemy odbijać piłkę sposobem górnym wykonując na początek 10 podrzutów piłki w górę z chwytem piłki tak żeby nie spadła na ziemię
Następnie próbujemy odbijać piłkę nad głową sposobem górnym( tak min.15 razy aby wam się udało), na koniec każdy wymyśli 1 ćwiczenia rozciągające. Pamiętamy że ćwiczenia wykonujemy w obecności osób dorosłych.
Powodzenia
31.03 Muzyka
Temat: Muzyczne powitanie wiosny.
Notatka:
Wiosna to radosna pora roku. Przyroda budzi się do życia. Wszystko zaczyna kwitnąć, jest ciepło i przyjemnie, śpiewają ptaki. Wielu kompozytorów tworzy swoje utwory o tematyce i wiosennym nastroju.
Posłuchaj fragmentu koncertu Antonio Vivaldiego - ,,Wiosna”
Po wysłuchaniu odpowiedz : jakie instrumenty grają w utworze, nazwij je, jak nazywa się osoba prowadząca oglądaną orkiestrę – zapisz informacje w zeszycie.
Słuchamy:
YOUTUBE
Posłuchaj teraz piosenki ,, Wszystko kwitnie wokół” w wersji oryginalnej sprzed wielu lat. Podczas słuchania swobodnie poruszaj się, tańcz w rytm muzyki. Zaczynamy!
Teraz skorzystaj z muzycznego pliku, który znajduje się w zasobach lekcji. Posłuchaj piosenki z podkładem uważnie patrząc w tekst. Tekst również wydrukowany jest na dołączonej do lekcji kartce. Za drugim razem spróbuj zaśpiewać z podkładem. Jeśli będziesz miał ochotę wykonaj piosenkę z najbliższymi w domu. Życzę udanego ,,Wiosennego koncertu”.
30.03 matematyka
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ...
Kryteria sukcesu:
- znam algorytm mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ... (K)
- umiem mnożyć ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000... (K – P)
Zapisz do zeszytu temat i kryteria sukcesu.
Uważnie obejrzyj jeden z filmów, w którym jest dokładnie wytłumaczony algorytm:
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 … (pistacja ok. 10 minut)
lub
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 … (Tomasz Gwiazda ok. 13 minut, od minuty 11 jest wyjaśnienie do zadania 4 str. 75)
Otwórz podręcznik na stronie 154 - 155 i przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem informacje dotyczące tego tematu.
Napij się wody.
Rozwiąż zadania ze strony 76 w ćwiczeniach (na wyzwanie – zadania ze strony 77).
Przeczytaj kryteria sukcesu. Wyjaśnij na głos jak działa algorytm mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000. Zapamiętaj.
Życzę spokojnej i owocnej pracy. (Opóźnienia ze względu na problemy techniczne.)
30 marca- język polski
kontynuacja lekcji z piątku
Praca na ocenę: Na konto Librus otrzymacie dzisiaj zadania ortograficzne do uzupełnienia i odesłania do mnie na adres: aleksandrarusinek@poczta.onet.pl
Uzupełnione ćwiczenia dotyczące pisowni wyrazów z "rz " i "ż" proszę odsyłać do piątku - praca w zeszycie
Przypominam o wysłaniu opisu krajobrazu. Nie od wszystkich otrzymałam pracę.
Miłej pracy
p.Ola
30.03. język angielski
Temat: TV programmes and films.
Czy po ostatniej lekcji wiecie jak opowiedzieć o Waszych zainteresowaniach?
Bardzo
proszę aby chętne osoby napisały do mnie 3 zdania o tym co macie w
planach w najbliższej przyszłości np.: I'm making videos today.
Today we will talk about TV programmes and films. We will also talk about what happens usually and what is happening now.
Dzisiaj
poznacie nazwy programów telewizyjnych i gatunków filmowych. Dodatkowo,
jeszcze raz zwrócimy uwagę jak powiedzieć, że coś dzieje się z jakąś regularnością lub coś dzieje się teraz.
1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 70) i fioletowa ramka i odsłuchaj je i uzupełnij program telewizyjny (ścieżka 4 - na dole strony)
2. słuchaj i czytaj jednocześnie rozmowę , uzupełnij Easy English (ścieżka 5 na dole strony)
3.
Przeczytaj przykładowe zdania z Lu's Grammar - są tam dwa czasy
teraźniejsze. Pierwszy (present simple) używany gdy coś robimy
regularnie, a drugi (present continuous) gdy coś dzieje się teraz lub w
najbliższej zaplanowanej przyszłości. - Ale Wy już to wiecie :)
5.
Spróbuj zrobić zadanie 5 str. 71 - Uzupełnij zdania czasownikami w odpowiednim czasie
6. Dla chętnych zadania z kolumny EXTRA
Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie. Nie zapominajcie napisać do mnie - Pozdrawiam :)30.03 informatyka
Temat: Pawie oczka
Dziś kontynuujemy pracę na programie Scratch tym
razem podręcznik strona 106-108. Będziemy głównie korzystać z bloków
zakładki "Pisak" są to funkcje malowania naszym duszkiem.
Cała lekcja znajduje się na filmie: Pawie oczka
Zadanie z misiem i bałwanem jest zadaniem dla chętnych gdyż są one wyjątkowo czasochłonne.
30.03 - religia
Temat: Rekolekcje wielkopostne.
Modlitwa: Któryś
za nas cierpiał rany…
Szczęść Boże. W tym tygodniu według zaplanowanego
harmonogramu roku szkolnego mieliśmy przeżywać czas rekolekcji wielkopostnych.
Z racji epidemii korona wirusa niestety nie możemy się spotkać w świątyni na wspólnych
ćwiczeniach duchowych, ale nie ma nic straconego. Możemy wykorzystać czas i możliwości
w domu. W ramach lekcji w tym tygodniu proszę, abyś obejrzał trzy krótkie filmy
z nauką rekolekcyjną. Zaplanuj tak wszystkie zadania, abyś mógł spokojnie np.
popołudniu, wieczorem (można z rodzicami) wychuchać naukę. Życzę owocnego
słuchania.
27 marca - piątek
27 i 30 marca - język polski
Temat: Ortograficzne przygody z rz i ż
Zanim przystąpicie do zadań ortograficznych, otwórzcie podręczniki na str. 193 i 195, a następnie przeczytajcie dla przypomnienia zasady ortograficzne ( informacje w ramkach).
Zapraszam do wykonania ćwiczeń ortograficznych. Powodzenia p. Ola
https://epodreczniki.pl/a/urzekajace-rzesy-zaby-bozenki-czyli-o-rz-i-z/DOGOnnwLE
27.03 wychowanie fizyczne
Temat: Kształtowanie sprawności ogólnej z piłką.
Witam Was.
Proszę abyście wykonali dzisiaj ćwiczenia dokładnie jak pokazano na video. Wykonujemy po 10 powtórzeń każdego ćwiczenia! (Kto chce może wykonać więcej powtórzeń, w miarę swoich możliwości). Jeżeli nie posiadacie w domu piłki do siatkówki wykorzystajcie dowolną piłkę, może to być nawet poduszka lub zwinięta kulka papieru :)
Pamiętajcie aby ćwiczenia wykonywać w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej!
Miłego ćwiczenia!
27.03 matematyka
Temat: Ułamki dziesiętne - powtórzenie.
Dokładnie i uważnie powtórz z zeszytu lub podręcznika str. 142 - 153 tematy:
- zapisywanie ułamków dziesiętnych
- porównywanie ułamków dziesiętnych
- różne sposoby zapisywania długości i masy
- dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
Jeżeli już wszystko jest powtórzone, to napij się wody.
W zeszycie zapisz temat, obliczenia i rozwiązania do zadań z podręcznika.
Rozwiąż:
72 a), b), c) str. 254
73 A i B str. 254
74 a) i c) str. 254
75 a) str. 254
77 a), b), g), i) str. 254
78 a), d) str. 254
81 a), c), e), f) str. 255
Sprawdź odpowiedzi z tyłu podręcznika.
Jeżeli udało Ci się szybko rozwiązać powyższe zadania, to napij się wody i możesz na wyzwanie (dla chętnych) rozwiązać jeszcze do wyboru jakieś zadanie z powtarzanych dzisiaj tematów ze stron 254 - 255.
Na koniec upewnij się, że wszystko z powyższych tematów masz powtórzone i przećwiczone. Od poniedziałku przechodzimy już do nowego materiału.
Życzę spokojnej i owocnej pracy.
27.03 technika
Temat: Nie wyrzucaj - wykorzystaj
Bardzo proszę, żeby przez najbliższy tydzień każdy z Was zrobił pracę z wykorzystaniem niepotrzebnych rzeczy w domu. Mogą to być np. puste opakowania, butelki, kartony, elementy zepsutych zabawek, kawałki materiału, wełny … Jednym słowem wszystko, co tylko przyjdzie Wam do głowy, a zalega w domu. Oczywiście zanim cokolwiek użyjecie, zapytajcie rodziców o zgodę.
Co można zrobić? Nie chcę Was ograniczać, bo na pewno Wasza fantazja podpowie wspaniałe pomysły. Można zrobić jakąś dekorację lub coś, co może się jeszcze przydać.
Wykorzystywane przez Was materiały możecie łączyć ze sobą w różny sposób ( np. klej, wiązanie sznurkiem, gwoździe...) oraz malować. W trakcie pracy pamiętajcie o zasadach BHP.
Proszę żebyście po wykonaniu prac zrobili im zdjęcia i przesłali je do 03.04 na adres katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com . Nagrodzę Waszą pracę oceną. Napiszcie też parę słów, co zrobiliście i z czego.
Życzę Wam udanej zabawy przy tworzeniu :)
27.03 historia
Temat: Kościół w średniowieczu.
1. Przeczytajcie tekst na stronie 148 podręcznika. Na jego podstawie, własnymi słowami odpowiedzcie na pytania (pytań nie trzeba zapisywać, wystarczy napisać 1.) Co należało zrobić, by stać się duchownym? Co wyróżniało duchowieństwo od innych grup ludności? Jakie funkcje duchowni pełnili na dworach panujących?
2. Przeczytajcie o powstaniu zakonów. Zapiszcie słowa: zakon, mnich, klasztor, reguła zakonna, opat. Nie trzeba notować znaczeń. Odpowiedz na pytanie: Czym zajmowali się zakonnicy?
3.Zakony powstałe w średniowieczu. Zapisz nazwy zgromadzeń wymienionych w podręczniku. Jakie zgromadzenia zakonne znajdują się w Oświęcimiu i Gminie Wiejskiej Oświęcim. Przeczytaj o pracy średniowiecznych kopistów. Czy Ty wykonujesz jakieś benedyktyńskie prace? Podręcznik strony 150 i 151.
4. Przeczytaj o szkolnictwie w rękach Kościoła. Zapisz słowo "uniwersytet". W jakim języku odbywała się nauka na uniwersytetach średniowiecznych, jakie można było uzyskać wykształcenie- podaj nazwy zawodów?
Proszę notujcie starannie i czytelnie. Czekam na zdjęcia Waszych notatek.
Dla zainteresowanych e-podręcznik Do zeszytu można (chętni) przepisać rozwiązane ćwiczenie szóste.
Życzę przyjemnej nauki
25.03 język angielski - ścieżka 1.mp3 (Rozmiar: 914704 bajtów) | |
25.03 język angielski - ścieżka 2.mp3 (Rozmiar: 938608 bajtów) | |
30.03 język angielski - ścieżka 4.mp3 (Rozmiar: 1972456 bajtów) | |
30.03 język angielski - ścieżka 5.mp3 (Rozmiar: 890800 bajtów) | |
30.03 język angielski - odpowiedzi 1.jpg (Rozmiar: 511882 bajtów) | |
31.03 Muzyka - Wszystko kwitnie wokolo.mp3 (Rozmiar: 6031023 bajtów) | |
31.03 Muzyka - Tekst piosenki Wszystko Kwitnie wokolo.doc (Rozmiar: 12288 bajtów) | |
Zdalnenauczanie od 02.04.jpg (Rozmiar: 26220 bajtów) |