Aktywna Edukacja

PLAN DZIAŁAŃ ZESPOŁU TIK  w roku szk. 2014 - 2015

Plan działania zespołu TIK – SP w Brzezince

DZIAŁANIA Z ZAKRESU ORGANIZACJI PRACY

Jaki mamy cel pierwszy?

  1. Poznanie założeń programu „Aktywna edukacja” i ustalenie zasad współpracy

Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel?

Nauczyciele, uczniowie oraz rodzice znają założenia programu „Aktywna edukacja”.
Przestrzegają zasad współpracy w zespole.

Działania:

Termin realizacji

Osoba odpowiedzialna

Sposób monitorowania i oceny działań

  • Przeprowadzenie pierwszego spotkania zespołu nauczycieli w celu ustalenia zasad współpracy w ramach programu „Aktywna edukacja” i stworzenia planu działań.

17 XI 2014

Dyrektor szkoły, zespół TIK, szkolny koordynator

Refleksje uczestników

  • Zredagowanie „Kodeksu TIK”

styczeń 2015

Cały zespół

Umieszczenie kodeksu na stronie www
i udostępnienie go innym uczestnikom

  • Zapoznanie nauczycieli, uczniów i rodziców z założeniami programu „Aktywna edukacja”

Luty 2015

Koordynatorzy

Różnorodne formy przekazu, apel, pogadanki, prezentacje na lekcjach, plakaty na korytarzu.

  • Umieszczenie na stronie internetowej szkoły informacji, iż nasza szkoła przystępuje do programu „Aktywna edukacja”.
  • Utworzenie zakładki „Aktywna edukacja”
    w menu www, gdzie będą gromadzone wypracowane rozwiązania i pomysły.

XI 2014

Administrator strony www, zespół nauczycieli umieszczający informacje z działań

Powstanie podstrony w menu szkolnej www zawierającej informacje
o projekcie
i planowanych działaniach.

DZIAŁANIA Z ZAKRESU WDRAŻANIA ZASAD AKTYWNEJ EDUKACJI

Cel 2.

2. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły czynnie biorą udział w programie „Aktywna edukacja”

Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel?

Uczniowie i nauczyciele świadomie i praktycznie wykorzystują narzędzia TIK w czasie zajęć lekcyjnych oraz podczas pracy w domu.

Działania:

Termin realizacji

Osoba odpowiedzialna

Sposób monitorowania i oceny działań

  • Skatalogowanie spisu stron internetowych przydatnych w dydaktyce poszczególnych przedmiotów i zgłaszanie ich do szkolnego administratora strony internetowej.

Wszyscy nauczyciele poszczególnych zespołów

Nauczyciele przedmiotów we współpracy
z administratorem www

Przeglądanie na bieżąco zasobów strony.

  • Prowadzenie klasowych blogów przez  klasy 4 - 6 z życia klas pod nadzorem wychowawców.

 

Od marca 2015

Wychowawcy klas 4 – 6.

Przynajmniej raz
w miesiącu uzupełnianie
o nowe materiały.

  • Analizowanie materiałów z kursu pod kątem możliwości efektywnego wykorzystania ich w procesie dydaktycznym.

Na bieżąco

Zespół TIK

Podczas codziennych rozmów i prac zespołów przedmiotowych

  • Dzielenie się zdobytymi wiadomościami
    i umiejętnościami z nauczycielami.

Na bieżąco

Zespół TIK

Podczas codziennych rozmów i prac zespołów przedmiotowych

Cel trzeci:
3. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w sieci.

Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel?

Uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele znają i stosują zasady bezpieczeństwa w sieci.

Działania:

Termin realizacji

Osoba odpowiedzialna

Sposób monitorowania i oceny działań

  • Klasy 1-3 na zajęciach komputerowych zapoznają się z serią „Owce w sieci”.

Kwiecień

2014/2015

Nauczyciele informatyki w kl. 1 - 3

Wpis do dzienników. Prace plastyczne wywieszone na korytarzu inspirowane filmami „Owce w sieci”

  • Klasy 4- 6 przygotowują projekty nt. „Bezpieczny Internet” i zapoznają z nimi pozostałych uczniów na krótkim apelu.

Marzec 2015

Wychowawcy klas IV – VI, Samorząd Uczniowski

Udział w apelu, szkolna strona www

  • Organizujemy Dzień Bezpiecznego Internetu, na którym będą quizy i konkursy o tej tematyce.

W lutym lub marcu 2015

Zespół TIK, informatycy

Relacja na szkolnej www
z akcji


  • Przygotowujemy wspólnie (nauczyciele
    i uczniowie) zbiór zasad bezpieczeństwa
    w sieci i będziemy go przestrzegać na każdych zajęciach

W lutym lub marcu 2015

Zespół TIK, informatycy

Umieszczenie kodeksu zasad bezpieczeństwa w sieci na szkolnej www

·         Informowanie rodziców na szkolnych i klasowych zebraniach o zagrożeniach pochodzących z sieci.

Wedł. harmonogramu spotkań z rodzicami

Szkolny koordynator, wychowawcy klas.

Notatki z zebrań szkolnych
i klasowych.

Cel 4.
4. Uczniowie i nauczyciele przestrzegają prawa autorskiego.

Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel?

Nauczyciele i uczniowie podpisują swoje prace umieszczane w sieci oraz podają źródła, z którego pochodzą wykorzystywane przez nich materiały.

Działania:

Termin realizacji

Osoba odpowiedzialna

Sposób monitorowania i oceny działań

·         Nauczyciele zapoznają wszystkich uczniów z zasadami przestrzegania prawa autorskiego

marzec

Koordynator szkolny oraz nauczyciele informatyki

Dokumentacja szkolna

·         Klasy 4-6 opracują tablice objaśniające symbole prawa autorskiego, a także prezentacje umieszczane na szkolnej www.

Od lutego do kwietnia 2015 r.

Wychowawcy klas wraz z uczniami, nauczyciele informatyki

Dokumentacja szkolna

·         Zapoznanie z konsekwencjami łamania prawa autorskiego.

 

Koordynator szkolny oraz nauczyciele informatyki

Dokumentacja szkolna