DZIAŁANIA Z ZAKRESU ORGANIZACJI PRACY |
|||||
Jaki mamy cel pierwszy?
|
|||||
Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel? Nauczyciele, uczniowie oraz rodzice znają założenia
programu „Aktywna edukacja”. |
|||||
Działania: |
Termin realizacji |
Osoba odpowiedzialna |
Sposób monitorowania i oceny działań |
||
|
17 XI 2014 |
Dyrektor szkoły, zespół TIK, szkolny koordynator |
Refleksje uczestników |
||
|
styczeń 2015 |
Cały zespół |
Umieszczenie kodeksu na stronie www |
||
|
Luty 2015 |
Koordynatorzy |
Różnorodne formy przekazu, apel, pogadanki, prezentacje na lekcjach, plakaty na korytarzu. |
||
|
XI 2014 |
Administrator strony www, zespół nauczycieli umieszczający informacje z działań |
Powstanie podstrony w menu szkolnej www zawierającej
informacje |
||
DZIAŁANIA Z ZAKRESU WDRAŻANIA ZASAD AKTYWNEJ EDUKACJI |
|||||
Cel 2. 2. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły czynnie biorą udział w programie „Aktywna edukacja” |
|||||
Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel? Uczniowie i nauczyciele świadomie i praktycznie wykorzystują narzędzia TIK w czasie zajęć lekcyjnych oraz podczas pracy w domu. |
|||||
Działania: |
Termin realizacji |
Osoba odpowiedzialna |
Sposób monitorowania i oceny działań |
||
|
Wszyscy nauczyciele poszczególnych zespołów |
Nauczyciele przedmiotów
we współpracy |
Przeglądanie na bieżąco zasobów strony. |
||
|
Od marca 2015 |
Wychowawcy klas 4 – 6. |
Przynajmniej raz |
||
|
Na bieżąco |
Zespół TIK |
Podczas codziennych rozmów i prac zespołów przedmiotowych |
||
|
Na bieżąco |
Zespół TIK |
Podczas codziennych rozmów i prac zespołów przedmiotowych |
||
Cel trzeci: |
|||||
Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel? Uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele znają i stosują zasady bezpieczeństwa w sieci. |
|||||
Działania: |
Termin realizacji |
Osoba odpowiedzialna |
Sposób monitorowania i oceny działań |
||
|
Kwiecień 2014/2015 |
Nauczyciele informatyki w kl. 1 - 3 |
Wpis do dzienników. Prace plastyczne wywieszone na korytarzu inspirowane filmami „Owce w sieci” |
||
|
Marzec 2015 |
Wychowawcy klas IV – VI, Samorząd Uczniowski |
Udział w apelu, szkolna strona www |
||
|
W lutym lub marcu 2015 |
Zespół TIK, informatycy |
Relacja na szkolnej www |
||
|
W lutym lub marcu 2015 |
Zespół TIK, informatycy |
Umieszczenie kodeksu zasad bezpieczeństwa w sieci na szkolnej www |
||
· Informowanie rodziców na szkolnych i klasowych zebraniach o zagrożeniach pochodzących z sieci. |
Wedł. harmonogramu spotkań z rodzicami |
Szkolny koordynator, wychowawcy klas. |
Notatki z zebrań szkolnych |
||
Cel 4. |
|||||
Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel? Nauczyciele i uczniowie podpisują swoje prace umieszczane w sieci oraz podają źródła, z którego pochodzą wykorzystywane przez nich materiały. |
|||||
Działania: |
Termin realizacji |
Osoba odpowiedzialna |
Sposób monitorowania i oceny działań |
||
· Nauczyciele zapoznają wszystkich uczniów z zasadami przestrzegania prawa autorskiego |
marzec |
Koordynator szkolny oraz nauczyciele informatyki |
Dokumentacja szkolna |
||
· Klasy 4-6 opracują tablice objaśniające symbole prawa autorskiego, a także prezentacje umieszczane na szkolnej www. |
Od lutego do kwietnia 2015 r. |
Wychowawcy klas wraz z uczniami, nauczyciele informatyki |
Dokumentacja szkolna |
||
· Zapoznanie z konsekwencjami łamania prawa autorskiego. |
|
Koordynator szkolny oraz nauczyciele informatyki |
Dokumentacja szkolna |