30.03 matematyka
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ...
Kryteria sukcesu:
- znam algorytm mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ... (K)
- umiem mnożyć ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000... (K – P)
Zapisz do zeszytu temat i kryteria sukcesu.
Uważnie obejrzyj jeden z filmów, w którym jest dokładnie wytłumaczony algorytm:
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 … (pistacja ok. 10 minut)
lub
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 … (Tomasz Gwiazda ok. 13 minut, od minuty 11 jest wyjaśnienie do zadania 4 str. 75)
Otwórz podręcznik na stronie 154 - 155 i przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem informacje dotyczące tego tematu.
Napij się wody.
Rozwiąż zadania ze strony 76 w ćwiczeniach (na wyzwanie – zadania ze strony 77).
Przeczytaj kryteria sukcesu. Wyjaśnij na głos jak działa algorytm mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000. Zapamiętaj.
Życzę spokojnej i owocnej pracy. (Opóźnienia ze względu na problemy techniczne.)
30 marca- język polski
kontynuacja lekcji z piątku
Praca na ocenę: Na konto Librus otrzymacie dzisiaj zadania ortograficzne do uzupełnienia i odesłania do mnie na adres: aleksandrarusinek@poczta.onet.pl
Uzupełnione ćwiczenia dotyczące pisowni wyrazów z "rz " i "ż" proszę odsyłać do piątku - praca w zeszycie
Przypominam o wysłaniu opisu krajobrazu. Nie od wszystkich otrzymałam pracę.
Miłej pracy
p.Ola27 i 30 marca - język polski
Temat: Ortograficzne przygody z rz i ż
Zanim
przystąpicie do zadań ortograficznych, otwórzcie podręczniki na str.
193 i 195, a następnie przeczytajcie dla przypomnienia zasady
ortograficzne ( informacje w ramkach).
Zapraszam do wykonania ćwiczeń ortograficznych. Powodzenia p. Ola
https://epodreczniki.pl/a/urzekajace-rzesy-zaby-bozenki-czyli-o-rz-i-z/DOGOnnwLE
30.03 - religia
Temat: Rekolekcje wielkopostne.
Modlitwa: Któryś za nas cierpiał rany…
Szczęść Boże. W tym tygodniu według zaplanowanego harmonogramu roku szkolnego mieliśmy przeżywać czas rekolekcji wielkopostnych. Z racji epidemii korona wirusa niestety nie możemy się spotkać w świątyni na wspólnych ćwiczeniach duchowych, ale nie ma nic straconego. Możemy wykorzystać czas i możliwości w domu. W ramach lekcji w tym tygodniu proszę, abyś obejrzał trzy krótkie filmy z nauką rekolekcyjną. Zaplanuj tak wszystkie zadania, abyś mógł spokojnie np. popołudniu, wieczorem (można z rodzicami) wysłuchać naukę. Życzę owocnego słuchania.
https://youtu.be/w2X9sjqYp3cTemat: TV programmes and films.
Czy po ostatniej lekcji wiecie jak opowiedzieć o Waszych zainteresowaniach?
Bardzo
proszę aby chętne osoby napisały do mnie 3 zdania o tym co macie w
planach w najbliższej przyszłości np.: I'm making videos today.
Today we will talk about TV programmes and films. We will also talk about what happens usually and what is happening now.
Dzisiaj
poznacie nazwy programów telewizyjnych i gatunków filmowych. Dodatkowo,
jeszcze raz zwrócimy uwagę jak powiedzieć, że coś dzieje się z jakąś regularnością lub coś dzieje się teraz.
1.
zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 70) i fioletowa ramka i
odsłuchaj je i uzupełnij program telewizyjny (ścieżka 4 - na dole
strony)
2. słuchaj i czytaj jednocześnie rozmowę , uzupełnij Easy English (ścieżka 5 na dole strony)
3.
Przeczytaj przykładowe zdania z Lu's Grammar - są tam dwa czasy
teraźniejsze. Pierwszy (present simple) używany gdy coś robimy
regularnie, a drugi (present continuous) gdy coś dzieje się teraz lub w
najbliższej zaplanowanej przyszłości. - Ale Wy już to wiecie :)
5.
Spróbuj zrobić zadanie 5 str. 71 - Uzupełnij zdania czasownikami w odpowiednim czasie
6. Dla chętnych zadania z kolumny EXTRA
Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie. Nie zapominajcie napisać do mnie - Pozdrawiam :)30.03 informatyka
Temat: Pawie oczka
Dziś kontynuujemy pracę na programie Scratch tym
razem podręcznik strona 106-108. Będziemy głównie korzystać z bloków
zakładki "Pisak" są to funkcje malowania naszym duszkiem.
Cała lekcja znajduje się na filmie: Pawie oczka
Zadanie z misiem i bałwanem jest zadaniem dla chętnych gdyż są one wyjątkowo czasochłonne.