30 marca - poniedziałek

30 marca - poniedziałek
30 marca - poniedziałek

30.03 matematyka

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ...
Kryteria sukcesu:
- znam algorytm mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ... (K)
- umiem mnożyć ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000... (K – P)
Zapisz do zeszytu temat i kryteria sukcesu.

Uważnie obejrzyj jeden z filmów,  w którym jest dokładnie wytłumaczony algorytm:
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 …  (pistacja ok. 10 minut)
lub
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 …  (Tomasz Gwiazda ok. 13 minut, od minuty 11 jest wyjaśnienie do zadania 4 str. 75)

Otwórz podręcznik na stronie 154 - 155 i przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem informacje dotyczące tego tematu.

Napij się wody.

Rozwiąż zadania ze strony 76  w ćwiczeniach (na wyzwanie – zadania ze strony 77).

Przeczytaj kryteria sukcesu. Wyjaśnij na głos jak działa algorytm mnożenia ułamków dziesiętnych  przez 10, 100 i 1000. Zapamiętaj.

Życzę spokojnej i owocnej pracy. (Opóźnienia ze względu na problemy techniczne.)

30 marca- język polski

kontynuacja lekcji z piątku

Praca na ocenę: Na konto Librus otrzymacie dzisiaj zadania ortograficzne do uzupełnienia i odesłania do mnie na adres: aleksandrarusinek@poczta.onet.pl

Uzupełnione ćwiczenia dotyczące pisowni wyrazów z "rz " i "ż"  proszę odsyłać do piątku - praca w zeszycie

 

Przypominam o wysłaniu opisu krajobrazu. Nie od wszystkich otrzymałam pracę.


Miłej pracy

p.Ola

27 i 30 marca - język polski

Temat: Ortograficzne przygody z rz i ż

Zanim przystąpicie do zadań ortograficznych, otwórzcie podręczniki na str. 193 i 195, a następnie przeczytajcie dla przypomnienia zasady ortograficzne ( informacje w ramkach).

Zapraszam do wykonania ćwiczeń ortograficznych. Powodzenia p. Ola

https://epodreczniki.pl/a/urzekajace-rzesy-zaby-bozenki-czyli-o-rz-i-z/DOGOnnwLE

30.03 - religia 

Temat: Rekolekcje wielkopostne.

Modlitwa: Któryś za nas cierpiał rany…

Szczęść Boże. W tym tygodniu według zaplanowanego harmonogramu roku szkolnego mieliśmy przeżywać czas rekolekcji wielkopostnych. Z racji epidemii korona wirusa niestety nie możemy się spotkać w świątyni na wspólnych ćwiczeniach duchowych, ale nie ma nic straconego. Możemy wykorzystać czas i możliwości w domu. W ramach lekcji w tym tygodniu proszę, abyś obejrzał trzy krótkie filmy z nauką rekolekcyjną. Zaplanuj tak wszystkie zadania, abyś mógł spokojnie np. popołudniu, wieczorem (można z rodzicami) wysłuchać naukę. Życzę owocnego słuchania.

https://youtu.be/DeWpx1T_MBc

https://youtu.be/J2OZ9E9qaCA

https://youtu.be/w2X9sjqYp3c
30.03. język angielski

Temat: TV programmes and films.

Czy po ostatniej lekcji wiecie jak opowiedzieć  o Waszych zainteresowaniach?

Bardzo proszę aby chętne osoby napisały do mnie 3 zdania o tym co macie w planach w najbliższej przyszłości np.: I'm making videos today.

Today we will talk about TV programmes and films. We will also talk about what happens usually and what is happening now.

Dzisiaj poznacie nazwy programów telewizyjnych i gatunków filmowych. Dodatkowo, jeszcze raz zwrócimy uwagę jak powiedzieć, że coś dzieje się z jakąś regularnością lub coś dzieje się teraz.

1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 70) i fioletowa ramka i odsłuchaj je i uzupełnij program telewizyjny (ścieżka 4 - na dole strony)

2. słuchaj i czytaj jednocześnie rozmowę , uzupełnij Easy English (ścieżka 5 na dole strony)

3.  Przeczytaj przykładowe zdania z Lu's Grammar - są tam dwa czasy teraźniejsze. Pierwszy (present simple) używany gdy coś robimy regularnie, a drugi (present continuous) gdy coś dzieje się teraz lub w najbliższej zaplanowanej przyszłości. - Ale Wy już to wiecie :)

5. Spróbuj zrobić zadanie 5 str. 71 - Uzupełnij zdania czasownikami w odpowiednim czasie

6. Dla chętnych zadania z kolumny EXTRA

Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie. Nie zapominajcie napisać do mnie -  Pozdrawiam :)

30.03 informatyka

Temat: Pawie oczka

Dziś kontynuujemy pracę na programie Scratch tym razem podręcznik strona 106-108. Będziemy głównie korzystać z bloków zakładki "Pisak" są to funkcje malowania naszym duszkiem.
Cała lekcja znajduje się na filmie: Pawie oczka
Zadanie z misiem i bałwanem jest zadaniem dla chętnych gdyż są one wyjątkowo czasochłonne.

Kontakt w razie pytań i problemów: Bielasinformatyka@gmail.com lub możecie pisać na Messenger