29 maja - piątek

29 maja - piątek
29 maja - piątek

język angielski

Temat: Describing a picture - opisywanie obrazka.

Dzisiaj będziemy uczyć się opisywać obrazek, ale wcześniej, dla przypomnienia i poćwiczenia ostatnich lekcji, obejrzyjcie proszę krótki filmik.

1. Posłuchajcie i czytajcie jednocześnie opis obrazka - zad. 1/68 (ścieżka 3.46) - o który obrazek chodzi?

2. Jeśli już wiecie, że opisywany był obrazek"b", to teraz przyjrzyjcie się obrazkowi "a" i chłopcu ze zdjęcia w zadaniu 2. To on jest na wycieczce szkolnej (school trip) i trzeba dokończyć jego wypowiedź.

Spróbujcie opisać obrazek "a" według wzoru z zadania 1. (Można odsłuchać jeszcze raz nagranie).  Może opiszecie tę ilustrację swoim rodzicom albo rodzeństwu :)

3. Zróbcie proszę zad. 1/65 w ćwiczeniach.

4. Zadanie dla chętnych - w zeszycie ćwiczeń jest szablon wycinanki opisany Unit 6, Lesson 6, Holiday scene. Wybierz jedno miejsce i w środku ilustracji narysuj wymyśloną scenkę ze szkolnej wycieczki (kilka osób i nauczyciela, którzy wykonują różne czynności). Mogą to być proste sylwetki ludzików i symbole czynności. Osoby na ilustracji powinny być podpisane imionami.

W zeszycie przedmiotowym opisz swój obrazek ( może być według wzoru w podręczniku). Wyślij zdjęcie obrazka i opisu :)

Have a nice weekend:)

 

Kochani Uczniowie!

Dziś mieliśmy się spotkać na meet. Bardzo Was przepraszam, ale z przyczyn osobistych nie dam rady się z Wami połączyć. Poinformuje Was moi drodzy w najbliższych dniach o nowym terminie spotkania.

W poniedziałek (tj.01.06) jest Wasze święto – DZIEŃ DZIECKA. Z tego tytułu nie ma zajęć zdalnych :) A wszyscy nauczyciele i pracownicy szkoły przygotowali dla Was niespodziankę. Dlatego proszę, abyście w tym dniu weszli na naszą stronę szkoły.

P.S: Prześlijcie mi proszę filmiki na ocenę z aktywnością fizyczną oraz jak gracie na dzwonkach własnych lub marchewkowych. Dziś mija termin.

Miłego weekendu słoneczka! :) A w poniedziałek świętujcie swój dzień z uśmiechem na buzi :) :) Pozdrawiam cieplutko!

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Temat dnia: Co nas czeka w czerwcu?

Dziś będziemy zajmować się tym, co nas czeka w czerwcu. Będziemy:
- rozwiązywać zagadki związane z tym miesiącem
- poznamy czerwcowe przysłowia i święta

Przyda Wam się dzisiaj kalendarz, więc jeśli macie, przygotujcie sobie do zajęć.
Skąd się wzięła nazwa czerwiec? Hmm, historia ta jest bardzo ciekawa, zobaczcie https://youtu.be/2mnOMlcO8R0

Odnajdźcie teraz czerwiec w kalendarzu: który to miesiąc roku? Do jakiej pory roku należy czerwiec?
Sprawdźcie teraz, ile dni ma czerwiec, ile tygodni i jakie święta obchodzimy w tym miesiącu.
Odpowiedzi na te pytania zapiszcie w zeszycie pod dzisiejszym tematem.

Otwórzcie teraz Podręczniki na stronie 56 i przeczytajcie informację o tym, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie oraz jakie przysłowia związane są z czerwcem.
Zastosujcie te informacje do wykonania ćwiczeń w „Dniu odkrywców” na stronie 58 i 59 w Ćwiczeniach.

Jaki to miesiąc:
I – styczeń      IV -      VII -     IX -      XII – 

Przypomnijmy jeszcze pisownię „nie” z różnymi częściami mowy: 
- nie z przymiotnikami piszemy ………….. 
- nie z czasownikami piszemy …………….
Przećwicz te umiejętności 
https://wordwall.net/pl/resource/697980/pisownia-z-nie

Teraz przypomnimy sobie, jakie oznaczenia pogody możemy znaleźć na mapie pogody.
Najpierw rozwiąż to hasło i zapisz je w zeszycie: http://www.scholaris.pl/resources/run/id/49349 (Instrukcja: literki pokazane obok kostki do gry należy przenieść w kratki na górze po prawej stronie. Sprawdź ich położenie w diagramie, aby umieścić je na właściwym miejscu.)  
 
Poniżej zapisz dzisiejszą pogodę znaczkami, które znajdziesz na tej stronie  http://www.scholaris.pl/resources/run/id/53424%20
 dodatkowo zapisz temperaturę (np. 17ᵒC) 


WYCHOWANIE FIZYCZNE:

Uwaga! Dziś ćwiczenia z piłką. Dlatego najpierw zapytaj o zgodę rodziców, potem przebierz się do ćwiczeń i startuj z tym https://youtu.be/0gzOTmswJx0

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE

Dla uczniów, którzy uczęszczają na dodatkowe zajęcia.

Dziś poćwiczycie odczytywanie temperatury oraz wskazywanie różnicy pomiędzy nimi.

Proszę skorzystać z podanych linków:

Jaka jest temperatura: https://www.matzoo.pl/klasa3/jaka-jest-temperatura_81_415

Różnica temperatur:  https://www.matzoo.pl/klasa3/roznica-temperatur_81_494

Powodzenia! :) 

29.05 - Religia

Modlitwa: Ojcze nasz…

Temat: Niezliczone dary Jezusa.

W podręczniku na s. 120 znajduje się tekst ks. Jana Twardowskiego Trzy pytania na kartce papieru spróbuj napisać/narysować odpowiedzi na nie: Kto przychodzi? Do kogo przychodzi? Dlaczego przychodzi? Następnie przeczytaj fragment Pisma świętego J 6, 54-56 – co Pan Jezus obiecał ludziom, którzy będą przyjmowali Jego Ciało? Co znaczą słowa: ”Kto spożywa moje Ciało i Krew moja pije, trwa we Mnie, a ja w nim”? Wykonaj zadania w ćwiczeniach. (temat 44) 

Pliki do pobrania:

29.05. język angielski - ścieżka 3.46.mp3 (Rozmiar: 299720 bajtów)