28 maja - czwartek

28 maja - czwartek
28.05.2020 - czwartek

28.05 informatyka

Witajcie Trzeciaki !

 Dzisiejsze ćwiczenie powtórkowe  pozwoli Wam nakarmić głodną myszkę.
Wystarczy zaprogramować jej drogę przez labirynt w ćwiczeniu 4 (zakładka PROGRAMOWANIE, GRY)
Początek drogi przedstawia zdjęcie.
Po ułożeniu trasy prześlijcie zdjęcie lub screen z norki.
Myszka czeka!
 

28_06_informatyka _klasa 3

 

28.05.2020 

Temat bloku: W Europie 
Temat dnia: Poznajemy kraje europejskie

J. angielski: słuchamy i utrwalamy historyjkę; sprawdzamy zrozumienie historyjki; pytamy o to, co robi inna osoba w chwili obecnej i udzielamy odpowiedzi; opisujemy czynności wykonywane przez osoby trzecie w momencie mówienia; ćwiczenie wymowy końcówki ing: / 


Hello Students!
Do you remember the story? (Czy pamiętacie historyjkę?)
Let’s listen to the story once again. (Posłuchajmy historyjki jeszcze raz) 
Click here! (Kliknij tutaj.)  

1 . Popatrzcie teraz na stronę 66 w Podręczniku. Są tam postacie z historyjki oraz 6 zdań, które trzeba dopasować do osoby, która to mówi. Zapisz swoje rozwiązanie na kartce, a potem sprawdź z odpowiedziami na dole. 

 

2. Czy pamiętacie, jak zapytać po angielsku: co robisz? (Pytamy o ten konkretny moment, w tej chwili, a nie, co ogólnie porabiasz.)

Great! Pytanie to brzmi: What are you doing?
A odpowiadamy na nie np.: I’m building a sandcastle.  I’m having a picnic. Itd.

 

No to pytam Was, Kochani: What are you doing?

Postarajcie się odpowiedzieć po angielsku (Przykładowe odpowiedzi na dole.)

 

3. Posłuchajcie, jak powinno się prawidłowo wypowiadać czasowniki z końcówkę –ing. Zauważcie, że to „g” na końcu jest bardzo mało słyszalne. Popatrzcie na ćwiczenie 5 na stronie 66. Kliknij ćwiczenie 1 na dole i powtarzaj głośno tekst za lektorem. 

4. Popatrz na ćwiczenie 3. Dzieci rozmawiają ze sobą przez telefon. Jedno dziecko pyta: What are you doing? Drugie odpowiada, co robi np.: I’m hiking (Wędruję.) Ułóż dialogi do wszystkich obrazków. Następnie wybierz jeden i zapisz w zeszycie.

 

5. Wykonaj w Ćwiczeniach zadania na str. 63.

 

Edukacja wczesnoszkolna:

 

Dziś będziemy poznawać kraje europejskie, ale takie, które niekoniecznie z nami graniczą. Podczas zajęć:

- przypomnimy sobie, co to jest Unia Europejska
- przypomnimy sobie, jak zapisuje się przymiotniki powstałe od nazw państw
- popracujemy z mapą i utrwalimy sobie, gdzie leżą rożne europejskie kraje. (Przygotujcie sobie mapę Europy albo wejdźcie tu.)

 

Na początek przeczytajcie tekst w Podręczniku na stronie 60. Czytając, poszukajcie odpowiedzi na pytanie, co było główną nagrodą w konkursie?

Teraz wykonajcie ćw. 1 na stronie 63. 

Obejrzyjcie film, który przybliży Wam zagadnienie Unii Europejskiej. 

Następnie w ćw. 2 należy ułożyć pytania do zdań, które są odpowiedziami do tych pytań.

Pamiętacie, że nazwy państw piszemy wielką literą, nazwy ich mieszkańców też. A jak piszemy przymiotniki powstałe od nazw krajów? 
Polska – Polacy -  polskie (np. dzieci)
Szwecja – Szwedzi - szwedzkie (np. samochody)
Francja – Francuzi - francuskie (np. sery)

Tak: nazwy państw i ich mieszkańców piszemy wielką literą, ale powstałe od nich przymiotniki – małą. Wykonajcie ćwiczenia na str. 63.

Do następnych ćwiczeń przyda Wam się mapa Europy. Pamiętasz nazwy kierunków geograficznych? 

Jeśli nie, kliknij tutaj
Jeśli tak, odczytaj z mapy nazwy Państw leżące na zachodzie Europy i te na północy.
Teraz wykonajcie ćwiczenia ze strony 64

 

Matematyka:

Powtórzenie wiadomości:
Wykonajcie w zeszycie zadania 11, 12, 13 ze strony 65 w podręczniku. Dodatkowo wykonajcie zad. 3 ze str. 66. 






Odpowiedzi j. angielski: zad.2 
1 Amelia/c, 2 Jack/d, 3 (Jack’s) brother/f, 4 (Sam and Lia’s) daddy/e, 5 Sam/a, 6 Lia /c .

What are you doing?
I’m studying. (Uczę się.)
I’m reading. (Czytam.)
I’m writing the words. (Zapisuję słówka.)

Pliki do pobrania:

ćw_1_3.mp3 (Rozmiar: 514551 bajtów)