28.05 informatyka
Witajcie Trzeciaki !
Dzisiejsze ćwiczenie powtórkowe pozwoli Wam nakarmić głodną myszkę.
Wystarczy zaprogramować jej drogę przez labirynt w ćwiczeniu 4 (zakładka PROGRAMOWANIE, GRY)
Początek drogi przedstawia zdjęcie.
Po ułożeniu trasy prześlijcie zdjęcie lub screen z norki.
Myszka czeka!
28.05.2020
J. angielski: słuchamy i utrwalamy historyjkę; sprawdzamy zrozumienie historyjki; pytamy o to, co robi inna osoba w chwili obecnej i udzielamy odpowiedzi; opisujemy czynności wykonywane przez osoby trzecie w momencie mówienia; ćwiczenie wymowy końcówki ing: /
2. Czy pamiętacie, jak zapytać po angielsku: co robisz? (Pytamy o ten konkretny moment, w tej chwili, a nie, co ogólnie porabiasz.)
No to pytam Was, Kochani: What are you doing?
3. Posłuchajcie, jak powinno się prawidłowo wypowiadać czasowniki z końcówkę –ing. Zauważcie, że to „g” na końcu jest bardzo mało słyszalne. Popatrzcie na ćwiczenie 5 na stronie 66. Kliknij ćwiczenie 1 na dole i powtarzaj głośno tekst za lektorem.
5. Wykonaj w Ćwiczeniach zadania na str. 63.
Edukacja wczesnoszkolna:
Dziś będziemy poznawać kraje europejskie, ale takie, które niekoniecznie z nami graniczą. Podczas zajęć:
Na początek przeczytajcie tekst w Podręczniku na stronie 60. Czytając, poszukajcie odpowiedzi na pytanie, co było główną nagrodą w konkursie?
Obejrzyjcie film, który przybliży Wam zagadnienie Unii Europejskiej.
Następnie w ćw. 2 należy ułożyć pytania do zdań, które są odpowiedziami do tych pytań.
Tak: nazwy państw i ich mieszkańców piszemy wielką literą, ale powstałe od nich przymiotniki – małą. Wykonajcie ćwiczenia na str. 63.
Do następnych ćwiczeń przyda Wam się mapa Europy. Pamiętasz nazwy kierunków geograficznych?
Matematyka:
ćw_1_3.mp3 (Rozmiar: 514551 bajtów) |