28 maja - czwartek
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Temat: Dobry doktor.
Dzisiaj będziemy mówić o pewnym człowieku,
który pracował z dziećmi przez całe życie. Człowiek ten otworzył dla nich
szkołę i dom, w którym mieszkały dzieci, które nie miały rodziców. Pisał prace
naukowe na temat rozwoju dziecka, a jego główną troską było to, aby każde
dziecko rosło bezpiecznie i uczyło się w sposób, który będzie dla niego
przyjemnością i drogą do osiągnięcia życiowego sukcesu. Mimo iż z zawodu był
lekarzem, napisał też kilka książek dla najmłodszych, w tym najbardziej znaną
pt. „Król Maciuś Pierwszy”. Niestety, jego pracę przerwał wybuch II wojny
światowej…
Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=-vDkOipz_AA a
dowiesz się, na czym polegała nowoczesność w myśleniu Korczaka o dziecku.
Teraz przeczytaj w Podręczniku na
stronie 54 „Opowieść o Januszu Korczaku”.
Napisz w zeszycie pod dzisiejszym tematem parę
zdań o tym, jak wyglądało życie w sierocińcu.
Wykonaj w Ćwiczeniach zadania na
stronie 56 i 57.
W zadaniu 3. zamieńcie zdania z dialogu na
zdania złożone. Pamiętajcie, że przed
"że", "aby" stawiamy
przecinek.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Dziś mam dla Was zadanie
w ramach podsumowania: „Pomyślę i rozwiążę”(Podręcznik mat. str 59).
Zadanie pierwsze nie powinno Wam sprawić trudności.
Zwróćcie uwagę na
zadanie 2.
Kajaków było 2 razy
więcej niż żaglówek. Ale jak do żaglówek dodamy jeszcze 8, to będzie ich po
równo. Co mamy dane (?):
Kajaki
Żaglówki, jest ich
połowa mniej od kajaków. (czyli jak kajaków będzie 10, to żaglówek musi być
5)
Ale jak do żaglówek
dodamy 8, to będzie ich tyle samo. (No to już wiadomo, że to nie może być 10 i
5, bo jak do 5 dodamy 8, to nie otrzymamy 10.)
Jakie liczby spełniają
taki warunek? Sprawdźcie i zapiszcie w zeszycie rozwiązanie.
Pozostałe zadania
rozwiążcie ustnie.
W Ćwiczeniach mat. są zadania
doskonalące obliczenia na dużych liczbach. Są to ćwiczenia utrwalające Wasze
umiejętności. Rozwiążcie je, są na stronie 72 i 73.
MUZYKA
Następnie przedstawcie jeden z nich w formie ilustracji.
28.06 informatyka
Witajcie Trzeciaki !
Dzisiejsze ćwiczenie powtórkowe pozwoli Wam nakarmić głodną myszkę.
Wystarczy zaprogramować jej drogę przez labirynt w ćwiczeniu 4 (zakładka PROGRAMOWANIE , GRY)
Początek drogi przedstawia zdjęcie.
Po ułożeniu trasy prześlijcie zdjęcie lub screen z norki.
Myszka czeka!