28 maja - czwartek

28 maja - czwartek
28 maja - czwartek

 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Dobry doktor. 

Dzisiaj będziemy mówić o pewnym człowieku, który pracował z dziećmi przez całe życie. Człowiek ten  otworzył dla nich szkołę i dom, w którym mieszkały dzieci, które nie miały rodziców. Pisał prace naukowe na temat rozwoju dziecka, a jego główną troską było to, aby każde dziecko rosło bezpiecznie i uczyło się w sposób, który będzie dla niego przyjemnością i drogą do osiągnięcia życiowego sukcesu. Mimo iż z zawodu był lekarzem, napisał też kilka książek dla najmłodszych, w tym najbardziej znaną pt. „Król Maciuś Pierwszy”. Niestety, jego pracę przerwał wybuch II wojny światowej…  

Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=-vDkOipz_AA a dowiesz się, na czym polegała nowoczesność w myśleniu Korczaka o dziecku. 

Teraz przeczytaj w  Podręczniku na stronie 54 „Opowieść o Januszu Korczaku”.

Napisz w zeszycie pod dzisiejszym tematem parę zdań o tym, jak wyglądało życie w sierocińcu.

Wykonaj w Ćwiczeniach zadania na stronie 56 i 57

W zadaniu 3. zamieńcie zdania z dialogu na zdania złożone. Pamiętajcie, że przed 

"że", "aby" stawiamy przecinek.

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA 

Dziś mam dla Was zadanie w ramach podsumowania: „Pomyślę i rozwiążę”(Podręcznik mat. str 59). Zadanie pierwsze nie powinno Wam sprawić trudności.

 Zwróćcie uwagę na zadanie 2. 
Kajaków było 2 razy więcej niż żaglówek. Ale jak do żaglówek dodamy jeszcze 8, to będzie ich po równo. Co mamy dane (?):
Kajaki
Żaglówki, jest ich połowa mniej od kajaków. (czyli jak kajaków będzie 10, to żaglówek musi być 5) 
Ale jak do żaglówek dodamy 8, to będzie ich tyle samo. (No to już wiadomo, że to nie może być 10 i 5, bo jak do 5 dodamy 8, to nie otrzymamy 10.)
Jakie liczby spełniają taki warunek? Sprawdźcie i zapiszcie w zeszycie rozwiązanie.
 Pozostałe zadania rozwiążcie ustnie.

W Ćwiczeniach mat. są zadania doskonalące obliczenia na dużych liczbach. Są to ćwiczenia utrwalające Wasze umiejętności. Rozwiążcie je, są na stronie 72 i 73.

 MUZYKA 

Dzisiaj muzyka poważna. Posłuchajcie  https://view.genial.ly/5ec412af99709b0d3e7f34fe/presentation-muzyczna-przygoda?fbclid=IwAR1Df53lgNABsLXstU_wTQDtwrwHGhkrpltPe_DCuD4xR7r0BFIwU2nuizg

Następnie przedstawcie jeden z nich w formie ilustracji.  


 28.06 informatyka

Witajcie Trzeciaki !

 Dzisiejsze ćwiczenie powtórkowe  pozwoli Wam nakarmić głodną myszkę.
Wystarczy zaprogramować jej drogę przez labirynt w ćwiczeniu 4 (zakładka PROGRAMOWANIE , GRY)
Początek drogi przedstawia zdjęcie.
Po ułożeniu trasy prześlijcie zdjęcie lub screen z norki.
Myszka czeka!

28_06_informatyka _klasa 3