27 maja - środa
język angielski
Temat: Dokąd możemy pojechać na wakacje?
Dzisiaj nauczymy się rozpoznawać i nazywać miejsca wakacyjne oraz będziemy opisywać, gdzie znajdują się i jakie czynności wykonują osoby przebywające na wakacjach.
1. Na początek obejrzyj krótki filmik i poćwicz wszystko, co już umiesz :)
2. Popatrz na ilustracje w zad. 1/67 - posłuchaj, znajdź i wskaż właściwe zdjęcie (w nagraniu miejsca są wymieniane najpierw w tej samej kolejności co zdjęcia, a potem w różnej) track 3.43
3. Posłuchaj jeszcze raz i powtarzaj słowa.
4. Posłuchaj rymowanki i wskaż na rysunku miejsca, o których jest mowa - zad 2/67 track 3.44
5. Posłuchaj trzech wiadomości i wskaż pasujące zdjęcia i elementy zdjęć - zad. 3/67. Czy wiesz gdzie leżą wymienione w wiadomościach kraje: Indie, Argentyna, Francja? - Sprawdź :) track 3.45
6. Zapisz w zeszycie ważne zdania:
We're fishing. - My wędkujemy. ("We're" to skrócone "We are")
You're fishing. - Wy wędkujecie. ("You're" to skrócone "You are")
They're fishing. - Oni/One wędkują. ("They're" to skrócone "They are")
7. Zrób zad. 2/64 w ćwiczeniach. Zadanie 1/64 jest dla chętnych.
Have a nice and sunny day:)
Dzień dobry,
Przypominam, że dziś jest ostatni dzień na przesłanie zdjęć
waszego jeziora - praca plastyczna :)
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Na tej lekcji przeczytasz wiersz, wypowiesz się na temat
bohatera, przypomnisz sobie zasady pisowni wyrazów z „rz’ oraz „ó”.
Temat: Mamy swoje marzenia.
Każdy z nas ma swoje marzenia i dąży do ich spełnienia :)
Marzenia wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie, produkują hormon szczęścia
(endorfiny). Dlatego marzcie jak najwięcej! :) :)
Zacznij proszę od przeczytania wiersza pt. Wędrówka znajduje
się on na stronach 52 – 53 w podręczniku do języka polskiego.
Jak myślisz, dlaczego osoba mówiąca w wierszu postanowiła
się wybrać na tak długą wędrówkę ? Dlaczego nie zabrała nikogo ze swoich
bliskich ? Co mogła czuć kiedy podjęła decyzję o opuszczeniu swojego domu ?
Otwórz ćwiczenia z języka polskiego na stronie 54 i 55.
Proszę wykonaj następujące zadania:
Zadanie 1 , kropki i gwiazdki nie trzeba robić
Zadanie 2 – ortografie znasz, rade sobie dasz! Wykonaj
według zapisanego polecenia.
Zadanie 3 – wykonaj ustnie
Zadanie 4 – nie
trzeba robić
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
Temat: Ćwiczenia zręcznościowe i ogólnorozwojowe –
żonglowanie.
PAMIĘTAJ , ABY WSZYSTKIE ĆWICZENIA WYKONYWAĆ W OBECNOŚCI RODZICÓW LUB DOROSŁYCH OSÓB :)
Na początek wykonaj rozgrzewkę:
Kilka przysiadów, podskoków, pajacyków, bieg w miejscu z
unoszeniem kolan w górę, krążenia ramion w przód i w tył.
Następnie wykonaj swobodny marsz taki jak artysta w cyrku
wchodzący na arenę, zmień kierunek
marszu. A teraz masz z wysokim unoszeniem kolan, marsz na palcach.
Wykonaj kilka skłonów tułowia w przód, w bok w pozycji
stojącej.
Na sam koniec rozgrzewki wykonaj jaskółkę.
A teraz uwaga! Poczuj się ja cyrkowiec:
Poszukaj w domu dwóch małych piłeczek i spróbuj nimi
żonglować. Opanowałeś dwoma to teraz spróbuj trzema piłeczkami.
Ułóż na ziemi prostą linię możesz położyć sznurek, przykleić
taśmę i teraz przejdź prosto po niej. Wyobraź sobie, że jesteś w cyrku a lina
wcale nie leży na ziemi :) Pobudź swoją wyobraźnię. Możesz spróbować przejść z
zamkniętymi oczami.
Jeśli chcielibyście się nauczyć prawidłowo żonglować to zapraszam
do obejrzenia filmiku: https://youtu.be/K-v73CQQrHo
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb wielocyfrowych.
Na lekcji matematyki będziesz obliczać sumy i różnice liczb
wielocyfrowych. Rozwiążesz zadania tekstowe – dotyczące obliczeń pieniężnych.
Sposoby na dodawanie i odejmowanie dużych liczb są bardzo
podobne do tych których używałeś na mniejszych liczbach. Najważniejsze jest
prawidłowe zapisanie zer.
Spójrz: 20 tysięcy dodać 60 tysięcy
20 000 + 60 000 = 80 000
50 tysięcy dodać 40 tysięcy
50 000 + 40 000 = 90 000
Proszę obejrzyj ten filmik: https://youtu.be/W6yDGVU5EKE i wszystko
powinno być już jasne :)
Przykłady na odejmowanie:
40 tysięcy odjąć 20 tysięcy
40 000 – 20 000 = 20 000
96 tysięcy odjąć 6 tysięcy
96 000 – 6 000 = 90 000
Otwórz ćwiczenia do matematyki i rozwiąż zadania ze strony
70.
PLASTYKA
Na plastyce wykonacie spinaki.
Przygotuj: spinacze (klamerki) najlepiej drewniane, klej,
nożyczki, włóczkę, gruby papier kolorowy, filc lub inny materiał.
Wytnij z filcu dwa kołka i przetnij je na pół.
Dwie połówki przyklej z przodu i tylu górnej części spinacza
(klamerki), a dwie – w dolnej części. To będzie głowa twojego stworka.
Doklej stworkowi oczy, zęby, nogi, a na górze czuprynę z
włóczki.
Spinak gotowy! :) :)
Pliki do pobrania: