27 maja - środa

27 maja - środa
27 maja - środa

język angielski

Temat: Dokąd możemy pojechać na wakacje?

Dzisiaj nauczymy się rozpoznawać i nazywać miejsca wakacyjne oraz będziemy opisywać, gdzie znajdują się i jakie czynności wykonują osoby przebywające na wakacjach.

1. Na początek obejrzyj krótki filmik i poćwicz wszystko, co już umiesz :)

2. Popatrz na ilustracje w zad. 1/67 - posłuchaj, znajdź i wskaż właściwe zdjęcie (w nagraniu miejsca są wymieniane najpierw w tej samej kolejności co zdjęcia, a potem w różnej) track 3.43

3. Posłuchaj jeszcze raz i powtarzaj słowa.

4. Posłuchaj rymowanki i wskaż na rysunku miejsca, o których jest mowa - zad 2/67 track 3.44

5. Posłuchaj trzech wiadomości i wskaż pasujące zdjęcia i elementy zdjęć - zad. 3/67. Czy wiesz gdzie leżą wymienione w wiadomościach kraje: Indie, Argentyna, Francja? - Sprawdź :) track 3.45

6. Zapisz w zeszycie ważne zdania:

We're fishing. - My wędkujemy. ("We're" to skrócone "We are")

You're fishing. - Wy wędkujecie. ("You're" to skrócone "You are")

They're fishing. - Oni/One wędkują. ("They're" to skrócone "They are")

7. Zrób zad. 2/64 w ćwiczeniach. Zadanie 1/64 jest dla chętnych.

Have a nice and sunny day:)


Dzień dobry,
Przypominam, że dziś jest ostatni dzień na przesłanie zdjęć waszego jeziora - praca plastyczna :)

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Na tej lekcji przeczytasz wiersz, wypowiesz się na temat bohatera, przypomnisz sobie zasady pisowni wyrazów z „rz’ oraz „ó”.

Temat: Mamy swoje marzenia.

Każdy z nas ma swoje marzenia i dąży do ich spełnienia :) Marzenia wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie, produkują hormon szczęścia (endorfiny). Dlatego marzcie jak najwięcej! :) :)

Zacznij proszę od przeczytania wiersza pt. Wędrówka znajduje się on na stronach 52 – 53 w podręczniku do języka polskiego.

Jak myślisz, dlaczego osoba mówiąca w wierszu postanowiła się wybrać na tak długą wędrówkę ? Dlaczego nie zabrała nikogo ze swoich bliskich ? Co mogła czuć kiedy podjęła decyzję o opuszczeniu swojego domu ?

Otwórz ćwiczenia z języka polskiego na stronie 54 i 55. Proszę wykonaj następujące zadania:

Zadanie 1 , kropki i gwiazdki nie trzeba robić

Zadanie 2 –  ortografie znasz, rade sobie dasz! Wykonaj według zapisanego polecenia.

Zadanie 3 – wykonaj ustnie

Zadanie 4 –  nie trzeba robić 

WYCHOWANIE FIZYCZNE:

Temat: Ćwiczenia zręcznościowe i ogólnorozwojowe – żonglowanie.

PAMIĘTAJ , ABY WSZYSTKIE ĆWICZENIA WYKONYWAĆ W OBECNOŚCI RODZICÓW LUB DOROSŁYCH OSÓB :)  

Na początek wykonaj rozgrzewkę:
Kilka przysiadów, podskoków, pajacyków, bieg w miejscu z unoszeniem kolan w górę, krążenia ramion w przód i w tył.

Następnie wykonaj swobodny marsz taki jak artysta w cyrku wchodzący na arenę, zmień  kierunek marszu. A teraz masz z wysokim unoszeniem kolan, marsz na palcach.

Wykonaj kilka skłonów tułowia w przód, w bok w pozycji stojącej.

Na sam koniec rozgrzewki wykonaj jaskółkę.

A teraz uwaga! Poczuj się ja cyrkowiec:
Poszukaj w domu dwóch małych piłeczek i spróbuj nimi żonglować. Opanowałeś dwoma to teraz spróbuj trzema piłeczkami.

Ułóż na ziemi prostą linię możesz położyć sznurek, przykleić taśmę i teraz przejdź prosto po niej. Wyobraź sobie, że jesteś w cyrku a lina wcale nie leży na ziemi :) Pobudź swoją wyobraźnię. Możesz spróbować przejść z zamkniętymi oczami.

Jeśli chcielibyście się nauczyć prawidłowo żonglować to zapraszam do obejrzenia filmiku: https://youtu.be/K-v73CQQrHo

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb wielocyfrowych.

Na lekcji matematyki będziesz obliczać sumy i różnice liczb wielocyfrowych. Rozwiążesz zadania tekstowe – dotyczące obliczeń pieniężnych.

Sposoby na dodawanie i odejmowanie dużych liczb są bardzo podobne do tych których używałeś na mniejszych liczbach. Najważniejsze jest prawidłowe zapisanie zer.

Spójrz: 20 tysięcy dodać 60 tysięcy
20 000 + 60 000 = 80 000

50 tysięcy dodać 40 tysięcy
50 000 + 40 000 = 90 000

Proszę obejrzyj ten filmik: https://youtu.be/W6yDGVU5EKE i wszystko powinno być już jasne :)

Przykłady na odejmowanie:

40 tysięcy odjąć 20 tysięcy
40 000 – 20 000 = 20 000

96 tysięcy odjąć 6 tysięcy
96 000 – 6 000 = 90 000

Otwórz ćwiczenia do matematyki i rozwiąż zadania ze strony 70.

PLASTYKA

Na plastyce wykonacie spinaki.

Przygotuj: spinacze (klamerki) najlepiej drewniane, klej, nożyczki, włóczkę, gruby papier kolorowy, filc lub inny materiał.

Wytnij z filcu dwa kołka i przetnij je na pół.

Dwie połówki przyklej z przodu i tylu górnej części spinacza (klamerki), a dwie – w dolnej części. To będzie głowa twojego stworka.

Doklej stworkowi oczy, zęby, nogi, a na górze czuprynę z włóczki.

Spinak gotowy! :) :) 

Pliki do pobrania:

27.05. język angielski - ścieżka 3.43.mp3 (Rozmiar: 1044524 bajtów)
27.05. język angielski - ścieżka 3.44.mp3 (Rozmiar: 1009833 bajtów)
27.05. język angielski - ścieżka 3.45.mp3 (Rozmiar: 689258 bajtów)