27 listopada 2020 r. - piątek 4 A

27 listopada 2020 r. - piątek 4 A

Piątek 27.11.2020 r.

 

27.11.2020 r. j. polski - l. online z poniedziałku godz. 9.00

Temat: Kto tworzy książki?

Cele - uczeń:
- zna nazwy zawodów związane z powstawaniem książki,
- określa cechy osób, jakimi powinni się charakteryzować twórcy ksiażek,
- poznaje dokładniej charakter pracy wybranego zawodu
- zna historię książki sprzed wersji papierowej i elektronicznej.

Przebieg lekcji:

1. Przygotujcie sobie podręczniki na str. 68-70.
2. Dla osób chętnych polecam bardzo ciekawe materiały związane z tym jak dawniej wyglądała książka, zanim stała się papierowa, a potem elektroniczna.

Historia książki - (8,34 min.) film

Dzieje książki - (3, 56 min.)

Historia książki w wersji dla aktywnych

Jak drzewiej robiło się książki - film 21 min. (słowo "drzewiej" to archaizm - oznacza "dawniej" )

3. Najpierw ogólnie dowiemy się jak powstaje książka.

 Jak powstaje książka? - film 2,33 min. + podręcznik str. 68-69


4. Wybierz jeden z zawodów związanych z powstaniem książki, który najbardziej Cię zainteresował i poznaj go dokładniej. Podczas oglądania wybranego filmu nazwij cechy, jakie powinna mieć osoba, która ten zawód wykonuje.

PISARZ
TŁUMACZ
REDAKTOR - 32 min.
KOREKTOR - 1 godz. 23,29 min
GRAFIK, czyli kto? 6,21 - ILUSTRATOR 4,46 min.
OPERATOR DTP (desktop publishing) 1,30 min
DRUKARZ - 8,06 min.

 Aby książka trafiła do czytelnika powstały takie zawody jak:

KSIĘGARZ - inaczej -  technik księgarstwa

ANTYKWARIUSZ
BIBLIOTEKARZ

A Ty, który z tych zawodów mógłbyś wykonywać? Wypowiedź uzasadnij w kilku zdaniach. Zapisz ją w zeszycie.

Zadanie: Zaprojektuj jako grafik lub ilustrator okładkę do książki pt. "Akademia pana Kleksa" (cała jedna strona w lekturowniku). Zwróć uwagę, co powinno znajdować się na okładce książki.

Wynik swojej pracy możesz wysłać do poniedziałku - 30.11. włącznie


27.11. 2020 r.  matematyka 9.45 - 10.30

Temat: Godziny na zegarach.

KRYTERIA SUKCESU:
- znam zależności pomiędzy jednostkami czasu
- umiem rozwiązywać zadania związane z upływem czasu

1. Dokładnie powtórz do kartkówki: System rzymski

2. Zapisz w zeszycie temat i kryteria sukcesu - przed spotkaniem online.

3. O godzinie 9.50 dołącz do spotkania na GOOGLE MEET - link będzie dostępny tylko w Classroomie. Pamiętaj, aby być zalogowanym na szkolnym koncie GOOGLE.
Będziemy  omawiać temat (podr. str. 84) oraz rozwiązywać zadania z ćwiczeń od str. 38.

 

27.11.2020 r.  przyroda

Temat: Rośliny i zwierzęta wokół nas.

Dzień dobry,
Cele lekcji:
- wymieniam powody, dla których ludzie hodują w domu rośliny i zwierzęta
- znam przykłady drobnych zwierząt zamieszkujących nasze domy – wiem, które z nich są szkodnikami, a które pomagają w czymś człowiekowi
Proszę o zapisanie tematu i celów lekcji.
Zastanówcie się (nie zaglądając do podręcznika), dlaczego trzymamy w domu rośliny i zwierzęta? Przyjrzyjcie się roślinom w Waszych domach. Czy wiecie, jak się nazywają? A może jest to któraś z roślin ze str. 61 lub 112 w podręczniku? Postarajcie się dowiedzieć, co to za rośliny.
Czy wiecie, czego potrzebują Wasze rośliny? Na przykład, która z nich lubi słoneczne miejsce, a która woli zacienione miejsce? Którą trzeba często podlewać?
Czy macie w domu jakieś zwierze? Jeśli tak, to jakie? Dlaczego akurat takie zwierze? Czy sami go wybraliście?
Zapoznajcie się z tematem w podręczniku na str. 61-64.
Na podstawie tego zapiszcie w zeszycie krótką notatkę w punktach.
1. Uprawiamy rośliny doniczkowe ponieważ …. (zapiszcie powody – pogrubiony tekst na str. 61)
2. Warto hodować zwierzęta w domu ponieważ … (zapiszcie powody – pogrubiony test na str. 62)
3. W domach żyją drobne zwierzęta, na przykład : …... (zapiszcie jakie – pogrubiony tekst na str. 62, 63)
W ćwiczeniach uzupełniamy str. 39-40
Miłego weekendu:)

27.11.2020 r. technika

Temat: Aby rower służył dłużej

Dzień dobry,
Cele lekcji:
- wiem, jak przygotować rower do jazdy,
- wiem jak prawidłowo zadbać o swój rower
Zapiszcie proszę temat oraz cele lekcji.
Spotykamy się dziś na lekcji online o godz. 11.40 - link w terminarzu i na Classroomie.
Za tydzień czeka Was praca praktyczna. Proszę o przygotowanie materiałów, które zapisałam w terminarzu na Librusie – będziemy robić Mikołaja :)

Pliki do pobrania:

27_11_2020 r_j_polski_NOTATKA_DO_ZESZYTU.pdf (Rozmiar: 59890 bajtów)