25 marca- język polski
Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach
Otwórzcie podręczniki i przeczytajcie wiadomości w ramkach str. 188 i 189, a następnie wykonajcie w zeszytach ćwiczenia 2 i 5
Do uzupełnienie również zadania w zeszycie ćwiczeń od s.39 do s.41
Miłej pracy
p. Ola25.03. historia
Temat: Średniowieczna wieś.
Podręcznik strona 146.
Wiecie już jak powstawały średniowieczne miasta, kto w nich mieszkał, jak sprawowano władzę. Dziś poznamy funkcjonowanie wsi średniowiecznej.
Zapraszam Was do e - podręcznika. Zagadnienia: "Kto mieszkał na wsi i czym się zajmował", "Praca na polu" . Zanotujcie w zeszycie pojęcia: kmieć, hodowla, uprawa. Wykonajcie zadanie - sprawdźcie rozwiązanie.
Jak wyglądała praca chłopów? Zapiszcie w zeszycie nazwy narzędzi (możecie skorzystać z podręcznika strona 146 lub wynotować z e- podręcznika) , jak nazywa się zbieranie plonów, a jak nazywa się przygotowanie pola pod uprawy. Kim był sołtys, czym zajmowała się ława wiejska. Zanotujcie.
Chętnym polecam przeczytanie wszystkich treści w e - podręczniku.
Czekam na Wasze notatki.25.03. język angielski
Today we start a new lesson. We will talk about hobbies and our plans in present continuous. ( dzisiaj o naszych zainteresowaniach, które będziemy rozwijać w najbliższej zaplanowanej przyszłości)
1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 68) i odsłuchaj je (ścieżka 1- na dole strony)
2. słuchaj i czytaj jednocześnie dialog, uzupełnij Easy English (ścieżka 2 na dole strony)
3. Czy wiesz, że czasu present continuous (o którym mówiliśmy ostatnio) można użyć nie tylko mówiąc o tym, co dzieje się teraz, ale też co będzie się działo w najbliższej zaplanowanej przyszłości (obejrzyj filmik)
4. Przeczytaj przykładowe zdania z Lu's Grammar
5. Spróbujcie zrobić zadanie 5 str. 69 - Napisz pytania i odpowiedzi (oczywiście w present continuous - bo to najbliższa zaplanowana przyszłość :)
6. Dla chętnych zadania z kolumny EXTRA
Na następnej lekcji podam Wam odpowiedzi do zadań i sprawdzicie sobie samodzielnie. Nie zapominajcie o Quizlet - Pozdrawiam :)25.03 Wychowanie fizyczne
Witam dziś proponuję ćwiczenia na mięśnie brzucha zaczniemy od
Ćwiczeń na mięśnie skośne brzucha
1. Pozycja wyjściowa:
Usiądź na podłodze, kolana zegnij do 90 stopni, jedynie pięty dotykają podłoża. Ręce skrzyżuj za głową, napij brzuch.
Opis ćwiczenia:
Odchyl tułów w tył, następnie zrób skręt w lewo, w prawo. Upewnij się, że plecy pozostają proste.
2. Pozycja wyjściowa:
Połóż
się na plecach. Nogi wyprostowane, ustawione na szerokość bioder.
Ramiona rozciągnięte za głową w literę V. Brzuch napięty.
Opis ćwiczenia:
Jednocześnie unieś tułów i lewe ramie, poprowadź je do uniesionej prawej nogi. Ręka powinna dotknąć stopy lub golenia. Powoli powróć na podłogę.
3 serie po 15 powtórzeń na każdą stronę
Na koniec pamiętamy o ćwiczeniach rozciągających :)
Powodzenia
Wybierz bezpieczne miejsce i wykonuj ćwiczenia w obecności osoby dorosłej
25.03 matematyka
Temat:
Rozszerzanie, skracanie, porównywanie ułamków oraz dodawanie i
odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach - powtórzenie.
Kryteria sukcesu:
- umiem rozszerzać, skracać oraz porównywać ułamki zwykłe
- umiem dodawać i odejmować ułamki o jednakowych mianownikach
Materiały powtórzeniowe:
(Jest
to bardzo ważny temat, potrzebny do dalszej edukacji matematycznej,
dlatego, gdyby ktoś zapomniał, to może uzupełnić braki nawet z klasy
czwartej.)
Rozszerzanie i skracanie ułamków zwykłych
Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach
Rozwiąż:
zad. 48 (w pkt. e i f zamień najpierw na ułamki niewłaściwe),
zad. 53 (wstaw <, = lub >)
zad. 54 i 56 oraz
postaraj się rozwiązać zadanie 50 według wzoru w ramce (24 w mianowniku, bo doba ma 24 godziny)
str. 251 - 252 (na wyzwanie zad. 58)
Temat, kryteria sukcesu, działanie z podręcznika, obliczenia oraz rozwiązania zadań zapisz w zeszycie.
Możesz poćwiczyć:
MATZOO - rozszerzanie ułamków
MATZOO - skracanie ułamków
MATZOO - porównywanie ułamków
MATZOO - dodawanie liczb mieszanych
MATZOO - odejmowanie liczb mieszanych
Powodzenia!
(Na prośbę rodziców wysyłam dzień wcześniej.)