23 marca - poniedziałek

23 marca - poniedziałek
23 marca - poniedziałek

23.03 matematyka

Temat: Ułamki zwykłe i liczby mieszane oraz ułamek jako iloraz - powtórzenie.

Zachęcam do powtórzenia materiału, który był realizowany wcześniej,  ponieważ jest on bardzo ważny w dalszej edukacji matematycznej oraz do rozwiązania zadań utrwalających. Przypominam, że każde samodzielnie rozwiązane zadanie to Wasz sukces.

Kryteria sukcesu:
- umiem zamieniać liczby mieszane na ułamki niewłaściwe i odwrotnie
- umiem rozwiązywać zadania związane z ułamkami zwykłymi i liczbami mieszanymi

Materiały powtórzeniowe (gdyby ktoś zapomniał):

Ułamki zwykłe - wprowadzenie (7 filmów)

Jednostki długości i masy (6 filmów)

Rozwiąż zadania 42 - 47 z podręcznika str. 250 - 251. Do zadania 43 przypomnij sobie zależności między jednostkami.

(Temat, kryteria sukcesu oraz obliczenia i rozwiązania zapisz w zeszycie.)

Same odpowiedzi do zadania 43 prześlij do mnie wiadomością przez Librusa.

Możesz poćwiczyć:

MATZOO -ułamki na osi liczbowej

MATZOO -sekundy, minuty, godziny

MATZOO - zamiana ułamków na liczby mieszane

MATZOO - zamiana liczb mieszanych na ułamki

Powodzenia!

23.03 j. polski

Temat: Opis krajobrazu na podstawie fotografii

Na dzisiejszej lekcji opiszecie wybrany krajobraz wg wzoru ( podręcznik s.171) oraz przydatnych informacji umieszczonych na str. 170.

Na stronie 172 w podręczniku macie przedstawione cztery fotografie. Wybierzcie JEDNO zdjęcie i opiszcie przedstawiony krajobraz. 

Nie zapomnijcie o akapitach, unikajcie powtórzeń, dbajcie o ortografię i interpunkcje.

Rozmiar:2/3 strony A5

Treść możecie zapisać w zeszycie lub na komputerze i przesłać zdjęcie lub tekst na adres aleksandrarusinek@poczta.onet.pl. Prace będą ocenione do końca tygodnia, a stopnie wpisane do Librusa

Owocnej pracy

Pozdrawiam

p. OLa

23.03 religia

Temat: Jezus Kapłanem. (s.102-104)

Modlimy się słowami modlitwy: Któryś za nas cierpiał rany…

Obejrzyj krótki film o tym kim jest Kapłan?

https://www.youtube.com/watch?v=tijW6KeK24o

Na stronie 102 za pomocą tabeli porównaj czyny Pana Jezusa ze sprawowaniem kultu przez kapłanów  w Starym Testamencie. Wykonaj zadanie nr. 1 w kartach pracy.

23.03. język angielski

Moi Drodzy, dzisiaj chciałabym, abyście weszli do aplikacji Quizlet do naszego podręcznika i tam poćwiczyli na różne sposoby (ucz się, pisanie, ćwiczenie, test, graj) Unit 5 Parts of the house, Playing sports, Sports kit.

Powodzenia :)

23.03 informatyka

Temat: Pisz ładnie i sprawnie.

W związku z tym, że ostatnio dużo czasu spędzacie przy komputerze pisząc prace i ucząc się, chciałbym żeby każdy z Was  spróbował swoich sił na stronie z ćwiczeniem szybkiego pisania na klawiaturze. (KLIKNIJ TUTAJ)

Staramy się osiągnąć wynik przynajmniej 40 znaków na minutę oraz staramy się pobijać własne rekordy.

Jest to lekcja powtórzeniowa (już kiedyś ćwiczyliśmy na tej stronie) ale na pewno przyda Wam się umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze, zachęcam abyście ćwiczyli regularnie a nie tylko dziś.

 Powodzenia :)

25.03. język angielski

Today we start a new lesson. We will talk about hobbies and our plans in present continuous. ( dzisiaj o naszych zainteresowaniach, które będziemy rozwijać w najbliższej zaplanowanej przyszłości)

1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 68) i odsłuchaj je (ścieżka 1- na dole strony)

2. słuchaj i czytaj jednocześnie dialog, uzupełnij Easy English (ścieżka 2 na dole strony)

3. Czy wiesz, że czasu present continuous (o którym mówiliśmy ostatnio) można użyć nie tylko mówiąc o tym, co dzieje się teraz, ale też co będzie się działo w najbliższej zaplanowanej przyszłości (obejrzyj filmik)

4. Przeczytaj przykładowe zdania z Lu's Grammar

5. Spróbujcie zrobić zadanie 5 str. 69 - Napisz pytania i odpowiedzi (oczywiście w present continuous - bo to najbliższa zaplanowana przyszłość :)

6. Dla chętnych zadania z kolumny EXTRA

Na następnej lekcji podam Wam odpowiedzi do zadań i sprawdzicie sobie samodzielnie. Nie zapominajcie o Quizlet -  Pozdrawiam :)

25.03. historia

Temat: Średniowieczna wieś.

Podręcznik strona 146. 

Wiecie już jak powstawały średniowieczne miasta, kto w nich mieszkał, jak sprawowano władzę. Dziś poznamy funkcjonowanie wsi średniowiecznej.

Zapraszam Was do e - podręcznika. Zagadnienia:  "Kto mieszkał na wsi i czym się zajmował", "Praca na polu" . Zanotujcie w zeszycie pojęcia: kmieć, hodowla, uprawa. Wykonajcie zadanie - sprawdźcie rozwiązanie.  

Jak wyglądała praca chłopów? Zapiszcie w zeszycie nazwy narzędzi (możecie skorzystać z podręcznika strona 146 lub wynotować z e- podręcznika) , jak nazywa się zbieranie plonów, a jak nazywa się przygotowanie pola pod uprawy. Kim był sołtys, czym zajmowała się ława wiejska. Zanotujcie.

Chętnym polecam przeczytanie wszystkich treści w e - podręczniku. 

Czekam na Wasze notatki.