22 maja - piątek

22 maja - piątek
22 maja - piątek

22.05 - religia

Modlitwa: Ojcze nasz…

Temat: Gdy Pan Jezus jest w naszych sercach.

Obejrzyj ilustracje w podręczniku s. 118. Zastanów się co przedstawiają te ilustracje? Co robią osoby na nich przedstawione? Na co lub na kogo czekają? Co odczują, gdy spełni się ich pragnienie? Często na cos czekamy. Każdy z wie jaką wielką radość sprawia nam spotkanie z osoba na którą czekamy. Kiedy Pan Jezus umarł na krzyżu, jego uczniowie bardzo za nim tęsknili. Już po trzech dniach Pan Jezus zmartwychwstał i wiele razy spotykał się z nimi. Wykonaj zadnie pierwsze w ćwiczeniach. Przeczytaj słowa św. Jana Pawła II zamieszczone w podręczniku na s. 119. Zwróć uwagę, że po przyjęciu Komunii świętej mamy chwilę czasu, aby wyrazić nasze podziękowanie dla Pana Jezusa, za to że przyszedł do naszego serca. Wykonaj zadnie drugie w ćwiczeniach. 

22.05.2020 - piątek

 

22.05.2020 

Temat bloku: W świecie dzieci

Temat dnia: Co nas czeka w czerwcu?

Uwaga! W poniedziałek będziemy omawiać „Karolcię”, mam nadzieję, że zapoznaliście się już z lekturą.

Kochani Uczniowie!

Dziś będziemy zajmować się tym, co nas czeka w czerwcu. Będziemy:

- rozwiązywać zagadki związane z tym miesiącem

- poznamy czerwcowe przysłowia i święta

-  przypomnimy sobie oznaczenia pogody. 


Przyda Wam się dzisiaj kalendarz, więc jeśli macie, przygotujcie sobie do zajęć.
Skąd się wzięła nazwa czerwiec? Hmm, historia ta jest bardzo ciekawa, zobaczcie tutaj.

Odnajdźcie teraz czerwiec w kalendarzu: który to miesiąc roku? Do jakiej pory roku należy czerwiec?
Sprawdźcie teraz, ile dni ma czerwiec, ile tygodni i jakie święta obchodzimy w tym miesiącu.
Odpowiedzi na te pytania zapiszcie w zeszycie pod dzisiejszym tematem.

 

Otwórzcie teraz Podręczniki na stronie 56 i przeczytajcie informację o tym, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie oraz jakie przysłowia związane są z czerwcem.

Zastosujcie te informacje do wykonania ćwiczeń w „Dniu odkrywców” na stronie 58 i 59 w Ćwiczeniach.

 Jaki to miesiąc:

I – styczeń IV - VII - IX - XII – 

 

Przypomnijmy jeszcze pisownię „nie” z różnymi częściami mowy: 

- nie z przymiotnikami piszemy ………….. 
- nie z czasownikami piszemy …………….
Przećwicz te umiejętności tutaj.  

Teraz przypomnimy sobie, jakie oznaczenia pogody możemy znaleźć na mapie pogody.

Najpierw rozwiąż to hasło i zapisz je w zeszycie: HASŁO (Instrukcja: literki pokazane obok kostki do gry należy przenieść w kratki na górze po prawej stronie. Sprawdź ich położenie w diagramie, aby umieścić je na właściwym miejscu.)  

 

Poniżej zapisz dzisiejszą pogodę znaczkami, które znajdziesz na tej stronie, dodatkowo zapisz temperaturę (np. 17ᵒC) 

Matematyka: 

Tu są zadania dla Was… ale czy się odważysz? 

Przygotuj sobie kartkę, może być potrzebna. Po prawej stronie na górze ekranu masz przycisk, który uruchamia pisak. Możesz nim pisać po ekranie.
I ostatnia wskazówka: kiedy będziesz rozwiązywał zadania z truciznami, należy kliknąć powyżej napisów, aby przejść dalej.

Prześlij do mnie zdjęcie obrazka, który pokaże się na zakończenie gry.


Powodzenia! Wejdź tutaj. 

Plastyka:

Do dzisiejszych zajęć potrzebne są spinacze oraz farby lub pisaki. Oczka kameleona możecie zrobić z papieru. 
Aby wykonać grzbiet zwierzątka, wytnij pasek papieru, pokoloruj go i przyklej na górną część spinacza. Ogonek zakręcamy na ołówku.
Przykładową pracę znajdziesz na dole strony. Wasze kameleony mogą mieć różne wzroki i kolory. Liczę na Waszą inwencję. 
Jest to praca na ocenę, więc nie zapomnijcie jej przesłać z lekcjami.

Miłego weekendu! 

Podpowiedź:
Nie z czasownikami piszemy oddzielnie, a z przymiotnikami razem.

Pliki do pobrania:

kameleon_ze_spinaczy.jpg (Rozmiar: 68174 bajtów)