22 maja - piątek

22 maja - piątek
22 maja - piątek

język angielski

Temat: Jedziemy na wakacje - ćwiczenia.

1. Na początek pobawimy się w skojarzenia. Nie wiem jak Wam, ale mnie wyrazy z historyjki i filmu kojarzą się właśnie tak:

holiday (wakacje) - travel (podróżować)

snorkelling - splash! (pluśnięcie)

taking photos - snap (pstryknięcie, fotka)

fishing - catch (łowić)

hiking - step (krok, iść)

having a picnic - munch (chrupać, gryźć, żuć) - posłuchaj wymowy tu :)

Posłuchajcie historyjki i kiedy usłyszycie w niej "holiday, snorkelling, taking photos, fishing, having a picnic, hiking" zareagujcie mówiąc odpowiednie skojarzenie :) - zad. 1/66 - ścieżka 3.41

2. Przeczytaj na głos zdania i wskaż na obrazku osobę, do której pasują (zgodnie z historyjką) - zad. 2/66

3. Czy pamiętacie co znaczy zdanie "What are you doing?" - jeśli nie, sprawdźcie w poprzedniej lekcji ;) Zadajcie to pytanie wszystkim osobom na rysunkach i odpowiedzcie w ich imieniu zgodnie z ilustracjami. - zad. 3/66

4. Zróbcie w ćwiczeniach zad. 1/63. Zaczynam razem z Wami i wyjaśniam:

She is taking photos. – Ona robi zdjęcia. ( She is w skrócie to: She’s)
He is flying a kite. – On puszcza latawca. (He is w skrócie: He’s)

5. Możecie poćwiczyć słownictwo tu. Wybierając ikonki po lewej stronie, znajdziecie więcej ćwiczeń.

Good luck and have a nice weekend :)


Religia

Modlitwa: Ojcze nasz…

Temat: Gdy Pan Jezus jest w naszych sercach.

Obejrzyj ilustracje w podręczniku s. 118. Zastanów się co przedstawiają te ilustracje? Co robią osoby na nich przedstawione? Na co lub na kogo czekają? Co odczują, gdy spełni się ich pragnienie? Często na cos czekamy. Każdy z wie jaką wielką radość sprawia nam spotkanie z osoba na którą czekamy. Kiedy Pan Jezus umarł na krzyżu, jego uczniowie bardzo za nim tęsknili. Już po trzech dniach Pan Jezus zmartwychwstał i wiele razy spotykał się z nimi. Wykonaj zadnie pierwsze w ćwiczeniach. Przeczytaj słowa św. Jana Pawła II zamieszczone w podręczniku na s. 119. Zwróć uwagę, że po przyjęciu Komunii świętej mamy chwilę czasu, aby wyrazić nasze podziękowanie dla Pana Jezusa, za to że przyszedł do naszego serca. Wykonaj zadnie drugie w ćwiczeniach. 

 


Dzień dobry, 
Bardzo miło was było wczoraj zobaczyć. Kto był obecny ten mógł z nami wszystkimi milo spędzić czas :) A reszta mam nadzieje, że będzie obecna na kolejnym naszym spotkaniu :). Bo przemyślałam waszą propozycję co do systematycznych spotkań klasowych. I wiecie co… zgadzam się :) 

Kolejne klasowe spotkanie 29 maja o godzinie 16.00. W tym samym dniu wyślę link na librus do rodziców. Kto chciałby spróbować wcześniej się połączyć, żeby poćwiczyć dajcie znać i umówimy się na testowanie. 
I co najważniejsze, na razie wam zdradzę tylko tyle, że w dniu spotkania klasowego obowiązywać będzie strój sportowy :) Więcej napiszę wkrótce. 


EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Maj pachnący kwiatami. 

Na dzisiejszej lekcji rozwiążecie zadania dotyczące sprawdzenia swoich dotychczasowych wiadomości. A mianowicie: 

- przeczytacie tekst ze zrozumieniem 
- wyszukacie w zdaniach rzeczowników, czasowników oraz przymiotników
- rozpoznacie wiosenne kwiaty i zapiszecie je w kolejności alfabetycznej
- zastosujesz reguly dotyczące pisowni wyrazów z h i ch 

1. Kwiatowe zagadki – przeczytaj i odgadnij co to za kwiat. 
• Pan, który tuli ….. to kwiat: 
• Ze słowa „żonka” wykreśl „a”, ze słowa „gil” wykreśl „g” …. 
• Białe kwiatki drobne ma, jej piękny zapach każdy zna … 
• Połączenie lwa i konia to kwiat: 


Udało Ci się odgadnąć ? to teraz sprawdź: 
tulipan, żonkil, konwalia, lewkonia


2.Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronie 48 – 49 i rozwiąż zadanie 1
- przeczytaj cicho tekst
- pokoloruj ilustrację zgodnie z opisem
- określ prawdziwość zdań
- zapisz nazwy kwiatów w kolejności alfabetycznej 

3. Czas na części mowy – czasownik, przymiotnik, rzeczownik. 
Ściąga przypominajka:

CZASOWNIK: co robi ? Co się z nim dzieje ? 

PRZYMIOTNIK: jaki? jaka? jakie? 

Rzeczownik: kto ? co ? 

Przy takiej ściągawce zadanie 2 ze strony 49 (ćw.j.pol.) zrobicie bez problemu. Do dzieła moi mili! 

4.Co to takie rodzina wyrazów? Kto pamięta ? Tylko nie wszyscy naraz :) 
Jest to grupa wyrazów mająca wspólny rdzeń. np. dom, domowy, domownik, domek, bezdomny, udomowiony, domofon. Rdzeń w tym wypadku to wyraz dom

Wykonaj zadanie 3 ze strony 49 (ćw.j.pol.)

5.Kiedy ch a kiedy h ? I oto wielka zagadka.

Samo h piszemy rzadko, dlatego prosiłam was o zapamiętanie wyrazów w których pojawia się samo h. Kto się uczy na bieżąco, ten już wie a kto nie musi wrócić do notatek z poprzednich lekcji albo otworzyć książkę z j.pol na stronie 34 i nauczyć się tych wyrazów :) 

Natomiast ch piszemy, gdy 
 wymienia się na sz np. cicho – cisza, sucho – susza 
 zawsze na końcu wyrazu np. zuch, duch, chyba że jest to wyjątek taki jak: druh 
 po literze s np. schody, wschód 
 przed spółgłoskami np. pchła, chrabąszcz 
 i wielu wyrazach niewymiennych, które trzeba się nauczyć na pamięć 

( 24.03 na maila rodziców wysyłałam reguły pisowni ch. Kto drukował na bieżąco ten ściągę ma w zasięgu ręki. A kto nie to muszi poprosić rodziców o odszukanie zdjęcia) 

Teraz wykonaj zadanie 4 ze strony 49 (ćw.j.pol)

6. I ostatnie zadanie 5 strona 49 (tak nadal są to ćw. z j.pol. :D)
Dopisz czasowniki według wzoru. 


EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat: Znaki rzymskie – ćwiczenia w pisaniu i odczytywaniu liczb oraz dat.

Ciekawa jestem, kto z was pamięta znaki rzymskie od I do XXII ? Ooo jaka miła niespodzianka, wszyscy pamiętacie?! Świetnie! :) :) 

To teraz przypomnijmy sobie wspólnie kolejny raz:

I to 1
II to 2
III to 3
IV to 4
V to 5
VI to 6
VII to 7 
VIII to 8
IX to 9
X to 10
XI to 11
XII to 12 

A teraz uwaga! Tak zapisujemy kolejne liczby

XIII to 13, czyli X- 10 i III- 3
XIV to 14, czyli X- 10 i IV- 4
XV to 15, czyli X-10 i V- 5
XVI to 16
XVII to 17
XVIII to 18
XIX to 19

Liczbę 20 zapisujemy XX
Liczbę 30 zapisujemy XXX

XL to 40 
L to 50
C to 100
D to 500 
M to 1000 

Moi Kochani znaki rzymskie trzeba zapamiętać. Nie ma na to innej opcji. Przepiszcie sobie na luźną kartkę i przyklejcie w widocznym miejscu. Dzięki temu będziecie mieli do tego dostęp. A czytając codziennie jest duże prawdopodobieństwo, że to zapamiętacie :) 

Obejrzyjcie jeszcze ten filmik to wam się wszystko rozjaśni: https://youtu.be/mN6B8cLuOQI

A teraz otwieramy ćwiczenia na stronie 67 i proszę rozwiąż wszystkie zadania. 


WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Gry i zabawy na placu zabaw. 

Kto ma na podwórku swój własny plac zabaw to wskakuje szybciutko w strój sportowy i korzysta ze swoich domków, huśtawek, zjeżdżalni, lin, drabinek i innych atrakcji.

A kto nie ma takiej możliwości albo po prostu nie chce bawić się na swoim placu zabaw to propozycja jest dla niego następująca: 
- pojeździj na rowerze, rolkach, hulajnodze, deskorolce, wrotkach 
- poskacz na skakance,
- zagraj w gumę 

Do wyboru do koloru! Każdy z was dziś podejmuje aktywność fizyczną. I co najważniejsze… 
Z przykrością musze stwierdzić, że mamy mało ocen z wychowania fizycznego dlatego…
Proszę nagrajcie mi filmik ze swoją aktywnością fizyczną i na podstawie przesłanego filmiku otrzymacie ocenę. 

Nie ma sytuacji bez wyjścia! Musimy sobie radzić. No ruchy, ruchy do dzieła ćwiczymy, ruszamy się. Sport to zdrowie :) Pamiętajcie, żeby ćwiczenia wykonywać w obecności dorosłych, to bardzo ważne. Musimy dbać o swoje bezpieczeństwo. 


Życzę wam wszystkim miłego weekendu :) 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE

Dla uczniów, którzy uczęszczają na dodatkowe zajęcia.

Dziś poćwiczycie matematykę a tak dokładnie to obliczenia dotyczące dodawania i odejmowania w zakresie 100. Bardzo proszę wejdź w link: https://view.genial.ly/5c2662c2a4eaa03097ce2280/interactive-content-tajemnice-krolowej-matematyki

Kliknij dwa razy strzałką w prawo. Najeżdżaj kursorem myszki na wszystkie koperty, kliknij w nie i przeczytaj ważne informację.

Następnie kliknij w zielonego ptaszka, przeczytaj informację i rozwiązuj zadania. Stań się matematycznym mistrzem. Powodzenia! :) 

Pliki do pobrania:

22.05 język angielski - ścieżka 3.41.mp3 (Rozmiar: 3484151 bajtów)