21 maja - czwartek

21 maja - czwartek
21 maja - czwartek

21.05 matematyka

Temat: Rozwiązywanie równań c. d.

Dzień dobry,
Spotykamy się dziś na lekcji online o godz. 10.00. Dołączyć do lekcji można przez terminarz lub link na Classroomie w zajęciach z matematyki. 
Doskonalimy umiejętność rozwiązywania równań. Zrobimy wspólnie zad. 1-6 z podręcznika str. 202-203

Do zobaczenia :) 

 

21.05 wychowanie fizyczne 

Temat: Doskonalenie techniki koszykarskiej poprzez ćwiczenia z piłką w domu. 

Hej!

Zanim przejdziemy do dzisiejszej lekcji chciałbym na wstępie pogratulować wszystkim z Was, którzy przesłali mi wczorajsze aktywności 'na kółkach". Dobra robota!!!

Dzisiaj ćwiczymy elementy koszykówki w warunkach domowych. Oczywiście jeżeli macie taką możliwość oraz pozwoli na to pogoda możecie ćwiczyć na podwórku w bezpiecznym miejscu. Spróbujcie wykonać jak najwięcej ćwiczeń, które zostały zademonstrowane przez instruktora na załączonym FILMIE.

Pamiętajcie ćwiczymy pod nadzorem osoby pełnoletniej!

Powodzenia! :) 

łw 

 

 

 

21.05 język polski

 Temat: kontynuacja tematu ze środy

 

21.05 religia

 Modlitwa: Ojcze nasz…

Temat: Święty Szczepan – pierwszy męczennik chrześcijaństwa.

Przeczytaj fragmenty Pisma świętego Mt 10, 17-22 oraz J 15, 18-20. Zastanów się do czego Pan Jezus przygotowuje swoich uczniów? Poznajemy dziś pierwszego z męczenników Kościoła, którego wspominamy 26 grudnia. Jest nim św. Szczepan. Zapoznaj się z jego osobą czytając fragment biblijny: Dz 6, 8-13; Dz 7, 1-2.51-60. Oraz trzy teksty w podręczniku s. 135-136.  Wykonaj zadania w ćwiczeniach (temat 43). Jeśli ktoś wciąż nie przesłał do mnie zadań, bardzo proszę o nadrobienie. 

21.05 muzyka

Temat: Rodzaje chórów (zapisz w zeszycie).
Często podziwiamy głosy ulubionych piosenkarzy i znanych wokalistów. Ciekawą formą śpiewu jest muzykowanie w zespole. Przykładem mogą  yć piosenki wykonywane na lekcji w klasie (bywa ciekawie, prawda?). Zespoły śpiewacze liczące 10 lub więcej wokalistów to chóry. Ze  zględu na wykonawców w chórze dzielimy je na: dziecięce, chłopięce, dziewczęce, męskie, żeńskie i mieszane (połączenie głosów męskich i żeńskich) – zapisz ten podział do zeszytu. Omawiane rodzaje chórów zobaczcie w podręczniku na str.16. Posłuchajmy jak brzmi chór dziecięcy z Włoch na koncercie dla Papieża Franciszka w Watykanie (Plac św. Piotra).
Chór może występować z towarzyszącym zespołem instrumentalnym, wielką orkiestrą (przypomnijcie sobie słynne Alleluja słuchane na  ielkanoc), fortepianem. Jest jednak wiele utworów wykonywanych samodzielnie ( bez instrumentów). Ten styl w muzyce nazywa się a cappella (z jęz. włoskiego).
Zapisz w zeszycie. A cappella – to utwór wokalny (śpiewany) wykonywany bez towarzyszenia instrumentów. Posłuchajcie przykładu –  wiązanka przebojów muzyki tanecznej z lat 90-tych.  Chóry wykonują różny repertuar. Są to  utwory ludowe, pieśni artystyczne, patriotyczne, religijne, rozrywkowe. Na zakończenie zobaczcie jak radośnie muzykują chórzyści z Republiki Południowej Afryki. Śpiewają muzykę gospel – to rodzaj muzyki religijnej. Można w ramach gimnastyki trochę się poruszać w rytm muzyki. LINK

Pozdrawiam