21 maja - czwartek

21 maja - czwartek
21 maja - czwartek

DZIEŃ DOBRY SŁONECZKA ! 

Przypominam, że dziś odbędzie się nasze spotkanie o 16.30 na meet. Zastanówcie się o co chcecie zapytać i kogo. Dawno się nie widzieliśmy wszyscy razem! Kto będzie mógł to serdecznie zapraszam na nasze spotkanie :) :)  
Wyślę linka na librus do rodziców w którego wejdziecie o podanej godzinie.  

21.05 edukacja wczesnoszkolna 3h

Na tej lekcji zapoznasz się z elementami zaproszenia. Co jest najważniejsze i koniecznie musi się w nim znajdować.  

Zaproszenie to zaproponowanie w pisemnej formie komuś wzięcia udziału w jakimś zdarzeniu np. koncert, wystawa, przedstawienie teatralne, wręczenie nagrody, urodziny czy imieniny. W zależności od tego do kogo kierujemy zaproszenie będzie ono miało charakter nieoficjalny lub oficjalny.

Zaproszenie nieoficjalne: do koleżanek,kolegów, do rodziny

Zaproszenie oficjalne: do dyrektora szkoły, muzeum, kierownika, instytucji, urzędów

W ćwiczeniach do języka polskiego na stronie 47 w zadaniu 7 Hubert wyjaśnia o czym należy pamiętać pisząc zaproszenie. Pokoloruj dymek znajdujący się obok chłopca. 

Teraz jak już wiesz co najważniejsze, odszukaj w zadaniu 8/47 (ćw.j.pol.) odpowiedzi na pytania Huberta. Podkreśl je właściwymi kolorami. 

Zastanów się i spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Kiedy powinniśmy wręczyć zaproszenie? I dlaczego nie można wręczyć go w ostatniej chwili ?


POTYCZKI ORTOGRAFICZNE 

Pisownia "nie" z czasownikami, przymiotnikami i rzeczownikami. Ogólne i podstawowe zasady. 

Kiedyś już o tym mówiliśmy, ale chciałabym wszystkie te informację zebrać w jedną spójną całość. A Ciebie poprosić o rozwiązanie zadań w których poćwiczysz i powtórzysz te wiadomości. 

Zapamiętaj: „nie” z czasownikami piszemy zawsze oddzielnie.

Np. W moim ogrodzie nie rośnie ozdobny krzew. Nie odrobiłem pracy domowej. Nie uczę się języka francuskiego.

Zapamiętaj: „nie” z przymiotnikami najczęściej piszemy razem. 

Przykłady:
Ten szalik jest nieładny i niemiły w dotyku. Wujek Józek jest niewysokim mężczyzną. Zachowanie Bartka było niemądre i nieodpowiedzialne. 

Zapamiętaj: „nie” z rzeczownikami najczęściej piszemy razem.

Przykłady: 
Spotkało mnie dziś ogromne nieszczęście.
W moim pokoju panuje artystyczny nieład. 

Teraz, proszę otwórz potyczki ortograficzne na stronach: 57,58,59 i rozwiąż zadania. 


21.05 matematyka

Temat: Dodawanie i odejmowanie pełnych tysięcy. 

W podręczniku na stronach 50 i 51 macie przedstawione zadania wymagające od was obliczeń na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 000. 

Wszystkie obliczenia wykonujemy w pamięci. Czytasz zadanie i rozwiązujesz go w pamięci nic w zeszycie nie zapisuj. 

Natomiast w ćwiczeniach uzupełnij zadanie na stronie 66. 

21.05 muzyka

Dziś na muzyce będziecie grać na dzwonkach najpierw w komputerze na szalonych marchewkach a później na swoich własnych dzwonkach. 

Poćwicz z Kubusiem: https://kubus.pl/gry-i-zabawy/szalone-marchewki/

Najpierw ułóż szalone marchewki na dzwonkach od największej do najmniejszej. 

Później dodaj marchewką buzie i oczy.

A na sam koniec wybierz jedną z wielu na pewno dobrze Ci znanych melodii. I naucz się jej grać na swoich dzwonkach. 

Nagraj filmik jak grasz i prześlij do mnie na ocenę :) :) :) 

PS. Musimy Kubusia nauczyć, że nie mówi się cymbałki! Tylko dzwonki :D 


 21.05 informatyka

Dzień dobry Trzeciaki!

Dzisiaj pobawicie się w ratowanie owiec.
Otwórzcie z płyty zakładkę PROGRAMOWANIE GRY, ćwiczenie 3.

Początek ćwiczenia przedstawia ilustracja.

Wyślijcie zdjęcie lub screena z wykonanego zadania na maila.

(Po zakończeniu  wystarczy nacisnąć klawisz PrtSc – zwykle w lewym górnym rogu i wkleić do dokumentu tekstowego).

Powodzenia!

opis niedostepny