21 maja - czwartek
DZIEŃ DOBRY SŁONECZKA !
Przypominam, że dziś odbędzie się nasze spotkanie o 16.30 na meet. Zastanówcie się o co chcecie zapytać i kogo. Dawno się nie widzieliśmy wszyscy razem! Kto będzie mógł to serdecznie zapraszam na nasze spotkanie :) :)
Wyślę linka na librus do rodziców w którego wejdziecie o podanej godzinie.
21.05 edukacja wczesnoszkolna 3h
Na tej lekcji zapoznasz się z elementami zaproszenia. Co jest najważniejsze i koniecznie musi się w nim znajdować.
Zaproszenie to zaproponowanie w pisemnej formie komuś wzięcia udziału w jakimś zdarzeniu np. koncert, wystawa, przedstawienie teatralne, wręczenie nagrody, urodziny czy imieniny. W zależności od tego do kogo kierujemy zaproszenie będzie ono miało charakter nieoficjalny lub oficjalny.
Zaproszenie nieoficjalne: do koleżanek,kolegów, do rodziny
Zaproszenie oficjalne: do dyrektora szkoły, muzeum, kierownika, instytucji, urzędów
W ćwiczeniach do języka polskiego na stronie 47 w zadaniu 7 Hubert wyjaśnia o czym należy pamiętać pisząc zaproszenie. Pokoloruj dymek znajdujący się obok chłopca.
Teraz jak już wiesz co najważniejsze, odszukaj w zadaniu 8/47 (ćw.j.pol.) odpowiedzi na pytania Huberta. Podkreśl je właściwymi kolorami.
Zastanów się i spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Kiedy powinniśmy wręczyć zaproszenie? I dlaczego nie można wręczyć go w ostatniej chwili ?
POTYCZKI ORTOGRAFICZNE
Pisownia "nie" z czasownikami, przymiotnikami i rzeczownikami. Ogólne i podstawowe zasady.
Kiedyś już o tym mówiliśmy, ale chciałabym wszystkie te informację zebrać w jedną spójną całość. A Ciebie poprosić o rozwiązanie zadań w których poćwiczysz i powtórzysz te wiadomości.
Zapamiętaj: „nie” z czasownikami piszemy zawsze oddzielnie.
Np. W moim ogrodzie nie rośnie ozdobny krzew. Nie odrobiłem pracy domowej. Nie uczę się języka francuskiego.
Zapamiętaj: „nie” z przymiotnikami najczęściej piszemy razem.
Przykłady:
Ten szalik jest nieładny i niemiły w dotyku. Wujek Józek jest niewysokim mężczyzną. Zachowanie Bartka było niemądre i nieodpowiedzialne.
Zapamiętaj: „nie” z rzeczownikami najczęściej piszemy razem.
Przykłady:
Spotkało mnie dziś ogromne nieszczęście.
W moim pokoju panuje artystyczny nieład.
Teraz, proszę otwórz potyczki ortograficzne na stronach: 57,58,59 i rozwiąż zadania.
21.05 matematyka
Temat: Dodawanie i odejmowanie pełnych tysięcy.
W podręczniku na stronach 50 i 51 macie przedstawione zadania wymagające od was obliczeń na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 000.
Wszystkie obliczenia wykonujemy w pamięci. Czytasz zadanie i rozwiązujesz go w pamięci nic w zeszycie nie zapisuj.
Natomiast w ćwiczeniach uzupełnij zadanie na stronie 66.
21.05 muzyka
Dziś na muzyce będziecie grać na dzwonkach najpierw w komputerze na szalonych marchewkach a później na swoich własnych dzwonkach.
Najpierw ułóż szalone marchewki na dzwonkach od największej do najmniejszej.
Później dodaj marchewką buzie i oczy.
A na sam koniec wybierz jedną z wielu na pewno dobrze Ci znanych melodii. I naucz się jej grać na swoich dzwonkach.
Nagraj filmik jak grasz i prześlij do mnie na ocenę :) :) :)
PS. Musimy Kubusia nauczyć, że nie mówi się cymbałki! Tylko dzwonki :D
21.05 informatyka
Dzień dobry Trzeciaki!
Dzisiaj pobawicie się w ratowanie owiec.
Otwórzcie z płyty zakładkę PROGRAMOWANIE GRY, ćwiczenie 3.
Początek ćwiczenia przedstawia ilustracja.
Wyślijcie zdjęcie lub screena z wykonanego zadania na maila.
(Po zakończeniu wystarczy nacisnąć klawisz PrtSc – zwykle w lewym górnym rogu i wkleić do dokumentu tekstowego).
Powodzenia!