20 marca - piątek

20 marca - piątek

20.03 j.polski

Dzień dobry,

na dzisiejszej lekcji utrwalamy wiadomości na temat wypowiedzeń.

Temat: Wiem o wypowiedzeniach, że......

Otwieramy podręczniki s. 188 i 189 i czytamy regułki, które powinniśmy już znać, natomiast warto przypomnieć sobie podstawowe wiadomości dotyczące wypowiedzeń.

Czas na ćwiczenia:

podręcznik str. 188 i 189 -1,2,3 ,4,5

Miłego weekendu

p. OLa

20.03 technika 

Jak to działa? - fale 

Proponuję Wam dziś dowiedzieć się czegoś więcej o otaczającym nas świecie i o urządzeniach, z których być może codziennie korzystacie. Zastanawialiście się kiedyś na przykład , co podgrzewa potrawę w kuchence mikrofalowej?  Zachęcam Was bardzo do obejrzenia krótkiego, inspirującego filmiku.

Chętnym polecam na YouTube  również inne filmy z serii „Być jak Ignacy”. Może zainspirują Was one do działania? A może wśród Was jest przyszły wielki odkrywca lub wynalazca?

Kiedy cokolwiek robicie – w szkole, czy w domu – pamiętajcie o BHP!

Życzę Wam Miłego dnia :)

20.03 wychowanie fizyczne

Ćwiczenia z piłkami

Wybierzcie bezpieczne miejsce i wykonujcie ćwiczenia w obecności osoby dorosłej.

Proszę aby każdy z Was znalazł w domu dowolną piłkę i zaczął nią się bawić ( podrzucanie, odbijanie ,podawanie, łapanie może być z kolegą/koleżanką /siostrą /bratem/ rodzicami. Dla przypomnienia przed wykonaniem tych ćwiczeń wykonujemy zawsze rozgrzewkę którą znacie ze szkoły.

20.03. historia

Temat: Średniowieczne miasto.

Podczas dzisiejszej lekcji zachęcam Was do skorzystania z e- podręcznika. Utrwalicie wiadomości o mieszkańcach miast średniowiecznych i dowiecie się o samorządzie miejskim. Proszę wpiszcie do zeszytu pogrubione pojęcia z "Kto rządził w mieście" (znajdują się one również w naszym podręczniku na stronie 143). Wykonajcie on-line zadanie numer 2.

Teraz dowiecie się, jak funkcjonowało miasto. Proszę niech Was nie zniechęca ilość tekstu, potraktujcie go jako trening czytania ze zrozumieniem. Całe szczęście, dziś już nie używa się pręgierzy. Czy udało się Wam wykonać zadania?

Powoli opuszczamy miejskie mury, do których weszliśmy przez bramę zwaną... Popatrzcie na rycinę i porównajcie ją z infografiką w podręczniku na stronach 144 -145.Który obrazek Wam się bardziej podoba?

Dla utrwalenia najważniejszych pojęć przygotowałam dla Was wykreślankę - jest w załączniku.

20.03 matematyka

Temat: Własności liczb naturalnych - powtórzenie.

Zachęcam do powtórzenia materiału, który był realizowany wcześniej,  ponieważ jest on bardzo ważny w dalszej edukacji matematycznej oraz do rozwiązania zadań utrwalających. Przypominam, że każde samodzielnie rozwiązane zadanie to Wasz sukces.

Kryteria sukcesu:
- znam pojęcie dzielnika liczby naturalnej i umiem je wypisać
- znam cechy podzielności przez 2, 3, 4, 5, 9, 10, 100 oraz 12 i 15 i umiem je wykorzystać w zadaniach
- znam pojęcia liczby pierwszej i złożonej (rozumiem, że liczby 0 i 1 nie zaliczają się ani do liczb pierwszych, ani do liczb złożonych) i umiem je wskazywać
- znam sposób rozkładu liczb na czynniki pierwsze
- znam pojęcie wielokrotności liczby naturalnej i umiem je wypisać
- umiem znajdować NWD i NWW liczb naturalnych

Powtórz teorię i przeanalizuj przykłady z podręcznika str. 46 - 64.

Materiały powtórzeniowe:

Wielokrotności i dzielniki  (krótkie filmy powtórzeniowe 10 + 4 zadania)

Liczby pierwsze i złożone (5 filmów)

Rozwiąż zadania w zeszycie: 25, 28, 29, 33 i 38 z podręcznika str. 249 - 250 (pozostałe zadania do wyboru z tego tematu można rozwiązać jako wyzwanie).

Sprawdź, czy wszystko umiesz (jeżeli okaże się, że czegoś nie pamiętasz, to wróć do filmików powtórzeniowych  powyżej, tam jest wszystko wytłumaczone):

GWO

Matzoo - podzielność liczb

Matzoo - dzielniki poziom A

Matzoo - dzielniki poziom B

Matzoo - rozkład liczby na czynniki pierwsze

Matzoo- NWD

Matzoo - NWW 

Matzoo - wypisz dzielniki 

Matzoo - Liczby pierwsze i złożone

(W ćwiczeniach powinny być zrobione wszystkie zadania z tego działu, ponieważ robiliśmy to na bieżąco. Jeżeli z jakiegoś powodu nie masz zrobionych, to teraz jest okazja do uzupełnienia.)

Powodzenia i wytrwałości w powtarzaniu i utrwalaniu ważnego materiału.