20.03 j.polski
Dzień dobry,
na dzisiejszej lekcji utrwalamy wiadomości na temat wypowiedzeń.
Temat: Wiem o wypowiedzeniach, że......
Otwieramy podręczniki s. 188 i 189 i czytamy regułki, które powinniśmy już znać, natomiast warto przypomnieć sobie podstawowe wiadomości dotyczące wypowiedzeń.
Czas na ćwiczenia:
podręcznik str. 188 i 189 -1,2,3 ,4,5
Miłego weekendu
p. OLa20.03 technika
Jak to działa? - fale
Proponuję Wam dziś dowiedzieć się czegoś więcej o otaczającym nas świecie i o urządzeniach, z których być może codziennie korzystacie. Zastanawialiście się kiedyś na przykład , co podgrzewa potrawę w kuchence mikrofalowej? Zachęcam Was bardzo do obejrzenia krótkiego, inspirującego filmiku.
Chętnym polecam na YouTube również inne filmy z serii „Być jak Ignacy”. Może zainspirują Was one do działania? A może wśród Was jest przyszły wielki odkrywca lub wynalazca?
Kiedy cokolwiek robicie – w szkole, czy w domu – pamiętajcie o BHP!
Życzę Wam Miłego dnia :)
20.03 wychowanie fizyczne
Ćwiczenia z piłkami
Wybierzcie bezpieczne miejsce i wykonujcie ćwiczenia w
obecności osoby dorosłej.
Proszę aby każdy z Was znalazł w domu dowolną piłkę i zaczął nią się bawić ( podrzucanie, odbijanie ,podawanie, łapanie może być z kolegą/koleżanką /siostrą /bratem/ rodzicami. Dla przypomnienia przed wykonaniem tych ćwiczeń wykonujemy zawsze rozgrzewkę którą znacie ze szkoły.
20.03. historia
Temat: Średniowieczne miasto.
Podczas dzisiejszej lekcji zachęcam Was do skorzystania z e- podręcznika. Utrwalicie wiadomości o mieszkańcach miast średniowiecznych i dowiecie się o samorządzie miejskim. Proszę wpiszcie do zeszytu pogrubione pojęcia z "Kto rządził w mieście" (znajdują się one również w naszym podręczniku na stronie 143). Wykonajcie on-line zadanie numer 2.
Teraz dowiecie się, jak funkcjonowało miasto. Proszę niech Was nie zniechęca ilość tekstu, potraktujcie go jako trening czytania ze zrozumieniem. Całe szczęście, dziś już nie używa się pręgierzy. Czy udało się Wam wykonać zadania?
Powoli opuszczamy miejskie mury, do których weszliśmy przez bramę zwaną... Popatrzcie na rycinę i porównajcie ją z infografiką w podręczniku na stronach 144 -145.Który obrazek Wam się bardziej podoba?
Dla utrwalenia najważniejszych pojęć przygotowałam dla Was wykreślankę - jest w załączniku.20.03 matematyka
Temat: Własności liczb naturalnych - powtórzenie.
Zachęcam do powtórzenia materiału, który był realizowany wcześniej, ponieważ jest on bardzo ważny w dalszej edukacji matematycznej oraz do rozwiązania zadań utrwalających. Przypominam, że każde samodzielnie rozwiązane zadanie to Wasz sukces.
Kryteria sukcesu:
- znam pojęcie dzielnika liczby naturalnej i umiem je wypisać
- znam cechy podzielności przez 2, 3, 4, 5, 9, 10, 100 oraz 12 i 15 i umiem je wykorzystać w zadaniach
-
znam pojęcia liczby pierwszej i złożonej (rozumiem, że liczby 0 i 1 nie
zaliczają się ani do liczb pierwszych, ani do liczb złożonych) i umiem
je wskazywać
- znam sposób rozkładu liczb na czynniki pierwsze
- znam pojęcie wielokrotności liczby naturalnej i umiem je wypisać
- umiem znajdować NWD i NWW liczb naturalnych
Powtórz teorię i przeanalizuj przykłady z podręcznika str. 46 - 64.
Materiały powtórzeniowe:
Wielokrotności i dzielniki (krótkie filmy powtórzeniowe 10 + 4 zadania)
Liczby pierwsze i złożone (5 filmów)
Rozwiąż zadania w zeszycie: 25, 28, 29, 33 i 38 z podręcznika str. 249 - 250 (pozostałe zadania do wyboru z tego tematu można rozwiązać jako wyzwanie).
Sprawdź, czy wszystko umiesz (jeżeli okaże się, że czegoś nie pamiętasz, to wróć do filmików powtórzeniowych powyżej, tam jest wszystko wytłumaczone):
Matzoo - rozkład liczby na czynniki pierwsze
Matzoo - Liczby pierwsze i złożone
(W ćwiczeniach powinny
być zrobione wszystkie zadania z tego działu, ponieważ robiliśmy to na
bieżąco. Jeżeli z jakiegoś powodu nie masz zrobionych, to teraz jest
okazja do uzupełnienia.)
Powodzenia i wytrwałości w powtarzaniu i utrwalaniu ważnego materiału.