20 maja - środa

20 maja - środa
20 maja - środa

20.05 wychowanie fizyczne

Temat: Pk. Nauka i doskonalenie rzutu pozycyjnego

Witam
Dziś chcę wam zaproponować ćwiczenia z piłki koszykowej. Jest to nauka i doskonalenie rzutu pozycyjnego. Obejrzyjcie filmik i spróbujcie wykonać ćwiczenia. Możecie to zrobić dowolna piłką jaką macie w domku.

Pamiętajcie o tym aby przed ćwiczeniami właściwymi zrobić porządną rozgrzewkę jak i o tym że wszystkie zadane ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osoby dorosłe

Powodzenia :)

 

20.05 historia

Temat: Rozbicie dzielnicowe - część pierwsza.

Podczas dzisiejszych zajęć dowiecie się, czy testament Bolesława Krzywoustego zapobiegł walkom o władzę pomiędzy jego synami. 

Będziecie potrafili:

- wymienić synów Bolesława Krzywoustego i określić przypisane im w testamencie dzielnice Polski

- opowiedzieć o sporach między książętami,

-wskazać moment zerwania zasady senioratu,

- opowiedzieć co wydarzyło się w Gąsawie w 1227 roku i jaki był tego skutek. 

Dzisiejszą lekcję rozpocznijcie od zapoznania się z mapą na stronie 194. Korzystając z mapy i jej legendy zapiszcie w zeszycie imiona i przydomki książąt wraz z zajmowanymi ziemiami. Zacznijcie od najstarszego syna. Skorzystajcie w tym celu z załącznika Piastowie. Warto go przerysować do zeszytu lub wkleić.

Przeczytajcie informacje w podręczniku na stronie 192. Odpowiedzcie na pytania.

1. Dlaczego Władysław został wygnany?

2. Kto i kiedy wygrał walkę o rządy w Krakowie?

3. Co oznaczało złamanie zasady senioratu? 

4. Kim był Leszek Biały? 

5. Jaki był cel zjazdu w Gąsawie w 1227 roku?

6. Jaki skutek miało zamordowanie Leszka Białego?

Pamiętajcie o zadaniu na Classroom, będzie dostępne od godziny 10.

Życzę Wam sukcesów. 

 

20.05 język angielski

Temat: We practise our skills.

Today we will practise listening, reading and writing.

1. Spróbujcie uzupełnić tekst wyrazami z ramki, potem posłuchajcie, sprawdźcie i słuchając jeszcze raz zarapujcie :) - ex. 1/102 (track 2.55)

2. Popatrzcie na rysunek w zad. 2/102. Jest tam trochę nieprawdopodobnych sytuacji. Przeczytajcie zdania przykładowe pod rysunkiem i w zeszytach napiszcie trzy dodatkowe zdania o tym czego nie robili starożytni Egipcjanie.

3. Posłuchajcie pytania dodatkowego i napiszcie odpowiedzi. Pytanie będzie też napisane na dole lekcji. - ex. 3/102 (track 2.57)

4. Do ex. 4/102. Przeczytaj również wskazówkę - exam tip (track 2.58). To zadanie oraz 3 zdania o Egipcjanach można wysłać jako zadanie na "+".

Good luck and good day :)

Bonus question: Look at the picture in Activity 2. Can you write the names of six animals in the picture?


20.05 matematyka

Temat: Zależności między jednostkami pola.

1. Powtórz dokładnie i ze zrozumieniem dwie ostatnie lekcje matematyki.

2. Obejrzyj film:

Super łatwy sposób na zamianę jednostek pola

 3. Poćwicz chwilkę samodzielnie na matzoo

4. Google Classroom otwórz materiały do dzisiejszej lekcji i kolejno wykonaj. Jak zawsze, zapamiętaj i zaraz po wykonaniu zaznacz, że zostały zrobione.


20.05 biologia

 Witajcie. Wpiszcie temat i notatkę do zeszytu. Uruchomcie epodręcznik https://epodreczniki.pl/a/kwiat/D824YChUU
Temat lekcji: Zapylenie u roślin okrytonasiennych.
1. U roślin okrytonasiennych kwiaty mogą występować pojedynczo np. kwiat jabłoni lub zebrane w skupienia w postaci kwiatostanów np: kwiatostan stokrotki to koszyczek ( oglądnij kwiatostany w epodręczniku pkt.2 i wypisz 4 przykłady roślin i nazwij typ kwiatostanu).
2. Zapylenie jest to proces przeniesienia pyłku na znamię słupka przez:
•    owady ( kwiat kolorowy, pachnący, produkujący nektar) np.: wiśnia, truskawka, róża,
•    wiatr ( kwiat niepozorny, produkujący ogromną ilość pyłku) np.: leszczyna, brzoza, trawy. ( oglądnij w epodreczniku w pkt.3 zdjęcia roślin owadopylnych i wiatropylnych).
Pozdrawiam:)


20.05 godzina wychowawcza

Dzisiaj zabieram Was na wirtualną wycieczkę do Kopalni Soli w Wieliczce. Miłego zwiedzania.

Dziedzictwo światowej kultury górniczej

Wirtualne oprowadzanie (7 filmików po około 1 min.)

Panorama

O godzinie 12.30 zapraszam na rozmowę na Google Meet dotyczącą Waszych wrażeń po zwiedzeniu Kopalni Soli w Wieliczce. (Link w Google Classroom, matematyka lub w Librusie). Zapraszam serdecznie.



Pliki do pobrania:

20.05 język angielski - ścieżka 2.55.mp3 (Rozmiar: 908728 bajtów)
20.05 język angielski - ścieżka 2.57.mp3 (Rozmiar: 257344 bajtów)
20.05 język angielski - ścieżka 2.58.mp3 (Rozmiar: 1028248 bajtów)
Piastowie.jpg (Rozmiar: 25359 bajtów)