20 maja - środa

20 maja - środa
20 maja - środa

język angielski

Temat: Słuchanie i czytanie historyjki.

My Dear Students, dzisiaj zostawiamy "robaczkową druzynę" i jedziemy na wakacje z czwórką przyjaciół. Posłuchacie i obejrzycie krótki film. Nasi bohaterowie spędzają czas wolny w różny sposób, ale czy w różnych miejscach? ;)

1. Posłuchaj i obejrzyj historyjkę - kliknij tu!

W zrozumieniu treści pomogą Ci moje tłumaczenia (możesz je zapisać w zeszycie):

 Please call me! - Dzwoń / Zadzwoń do mnie proszę.

I miss my friends. - Tęsknię za moimi przyjaciółmi.

What are you doing? - Co robisz?

I'm bored. - Nudzi mi się.

2. Posłuchaj jeszcze raz i jednocześnie czytaj historyjkę w podręczniku (1/64)

3. Obejrzyj jeszcze raz, zatrzymuj film po każdym zdaniu i powtarzaj je na głos za postaciami.

4. Zgadnij co to za niespodzianka, o której mówi Amelia w ostatnim zdaniu (ścieżka 3.39 na dole strony)

5. Zrób w ćwiczeniach zad. 2/62

6. Dla chętnych zad. 1/62 w ćwiczeniach.

Greetings :)

 

 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Moja mama jest wspaniała.

Za kilka dni będzie 26 maja i wtedy obchodzimy Dzień Matki – to szczególne święto w którym wyrażamy wdzięczność naszym mamom za ich wsparcie, opiekę i cierpliwość. W tym dniu złóż swojej mamie życzenia, powiedz jej coś miłego i nie zapomnij swoją mamę bardzo mocno ukochać :). Sprawdź w kalendarzu na który dzień przypada ta data. 

1. Przeczytaj fragment lektury; „Zamiana” – Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel – podręcznik do języka polskiego str. 44 – 45

Zwróć szczególną uwagę na uczucia bohaterki tekstu. 
Jak myślisz, dlaczego Julce nie całkiem udał się prezent dla mamy? Co można jej poradzić na przyszłość ? 

2. Pod tekstem na dole zamieszczona jest informacja w ramce. Proszę przeczytaj ją i zastanów się jak można okazać wdzięczność komuś ? Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz zdarzyło  Ci się być za coś wdzięcznym ? Jak to okazałeś ? 

3. Wymyśl i zaplanuj jaką Ty możesz zrobić niespodziankę swojej mamie z okazji jej święta. 

4.Nazwy czynności – ćwiczenia ortograficzne i językowe. 
„Nie” z czasownikami piszemy …. razem czy oddzielnie ? Pamiętasz ? 
- Oczywiście, że piszemy zawsze oddzielnie :)  
np.; nie czytam, nie tańczę, nie ćwiczę 

Natomiast w zakończeniach czasowników: - uję, - ujesz, - uje piszemy zawsze u. 
np.: ja maluję ; ty malujesz; on/ona/ono maluje 

5.Otwórz ćwiczenia z języka polskiego i rozwiąż zadania: 
  • 1, 2, 3 strona 45
  • 4, 5 strona 46 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: ćwiczenia z piłką.

Pamiętaj  o odpowiednim stroju i bezpieczeństwie. Ćwiczenia znajdziesz klikając w link: https://youtu.be/OFNJYSN0ZIU 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Zapis liczb do 10 000.

1. W podręczniku do matematyki na stronie 48 w zadaniu 1 masz przedstawioną liczbę czterocyfrową. Proszę, spójrz jak można ją rozpisać na tysiące, setki, dziesiątki oraz jedności.

Natomiast w kropce masz przedstawiony sposób rozpisywania takich liczb. Przyjrzyj się. 

2. Zadanie 2 i 3 z podręcznika wykonaj w zeszycie pod tematem lekcji. 

3.Uwaga! Czas na zagadki! 
Jestem bardzooo ciekawa czy wiesz co to za liczby :) Zapisz je w zeszycie pod zadaniami.

1 zagadka:
Cyfra jedności i tysięcy tej liczby jest równa 6. Cyfra dziesiątek to największa liczba jednocyfrowa. Cyfra setek jest o 2 mniejsza od cyfry dziesiątek. Jaka to liczba ? 

2 zagadka: 
Cyfra jedności tej liczby czterocyfrowej to 2. Każda kolejna cyfra jest o 2 większa. Jaka to liczba ? 

3 zagadka: 
Cyfra jedności, dziesiątek i setek tej liczby to najmniejsza liczba parzysta, a cyfra tysięcy jest połową liczby 20. Jaka to liczba ? 

4.Na sam koniec rozwiąż zadania w ćwiczeniach do matematyki: 
1, 2 strona 64
3,4,5,7 strona 65 

Na pierwszy rzut oka wydaje się dużo, ale jak otworzysz i zaczniesz rozwiązywać to chwila moment i już rozwiążesz - takie to proste ! :) :) 

PLASTYKA

Temat: Jezioro w słoiku.

Wykonasz jezioro w słoiku. Jak to zrobić ? Prosta sprawa! :)

Potrzebujesz słoik najlepiej średniej wielkości, muszle – jeśli masz, farby, modelinę lub plastelinę, piasek, kamyczki.

Namaluj na słoiku niebieskie fale. Z modeliny lub plasteliny uformuj rybki, ślimaki i inne zwierzęta żyjące w jeziorze. Jeśli użyjesz modeliny (a proponuję właśnie ją użyć) pozostaw do wyschnięcia.
Na dno słoika wsyp trochę piasku, ułóż na nim muszle, zwierzęta z modeliny. 
Wlej wodę i zakręć mocno zakrętkę. Twoje małe jezioro jest już gotowe! :)

Zadanie z plastyki jest na ocenę. Zrób zdjęcie gotowej pracy oraz osobne zdjęcie ulepionych ryb, ślimaków itp. Prześlij do mnie do 27 maja :) 


Pliki do pobrania:

20.05 język angielski - ścieżka 3.39.mp3 (Rozmiar: 408390 bajtów)