19.05 religia
Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…
Temat: Każdy dzień z Jezusem.
W podręczniku na s. 142 znajduje się obraz przedstawiający Wniebowstąpienie
Pana Jezusa. Obejrzyj obrazy, opisz co one przedstawiają, na jakie szczegóły
warto zwrócić uwagę? Przeczytaj tekst Jezus
Panem Wszechświata. W słowniczku na marginesie są wytłumaczone dwa słowa
„wywyższony” oraz „siedzący po prawicy” – zapoznaj się z nimi. Aby wykonać
zadanie w ćwiczeniach (temat 48) trzeba przeczytać fragmenty Pisma świętego. Na
zakończenie przeczytaj tekst Spotkanie z
Bogiem w codziennym życiu i wykonaj zadnie nr 2 w ćwiczeniach. Zdjęcie
swojej pracy wyślij na pocztę. (pamiętaj o podpisaniu swojej wiadomości).
19.05 język angielski
Temat: Proszenie o pomoc - Asking for help. Parts of a computer.
Dear Students, today we are going to learn how can we ask for help.
1. Do you know how to name parts of a computer? Czy potrafisz nazwać części komputera (sprzęt komputerowy) - Look at ex. 1/100. Podpisz zdjęcia słowami, które znasz, pozostałe sprawdź we fioletowej ramce na końcu rozdziału. Potem posłuchaj, sprawdź i powtórz wszystkie słowa. (track 2.48)
2. Listen and complete the dialogues - ex. 2/100 (track 2.49)
3. Do ex. 4/100
5. Znajdźcie proszę wolne miejsce w zeszycie i napiszcie swój własny dialog z proszeniem o pomoc. Wykorzystajcie zad. 2 i 4 do pomocy
6. Możecie poćwiczyć nowe słówka w Quizlecie.
Have nice day :)
19.05 i 1h -21.05 język polski
Temat: Czym się różnią zdania pojedyncze nierozwinięte od rozwiniętych?
Otwórzcie podręczniki na str. 217. Dla przypomnienia piątkowej lekcji przeczytajcie informacje w ramkach. W zeszytach zapiszcie ćwiczenie 2 s. 218 w podręczniku.
Na stronie 219 w podręczniku zapoznajcie się z nową wiadomością, a następnie wykonajcie ćwiczenie 4 - przepiszcie te dwa zdania, podkreślcie dwiema liniami orzeczenie i jedną podmiot oraz przerysujcie i uzupełnijcie wykresy.
Dla utrwalenia:
zad. 6 s. 219 bez ostatniego przykładu -podręcznik ( prosiłabym, aby każdy z Was przesłał zdjęcia wykonanych wykresów). Jeśli macie jakieś wątpliwości, czegoś nie rozumiecie - piszcie do mnie.
Owocnej pracy
p. Ola19.05 muzyka
Temat: Piosenka „ Familijny rock and roll” ( temat zapisz w zeszycie).
Dzisiaj nauczymy się śpiewać piosenkę „ Familijny rock and roll”. W tytule pojawia się znana wam już nazwa stylu w muzyce rozrywkowej. O rock and rollu mówiliśmy jesienią śpiewając „ Jesiennego rock and rolla”. To muzyka dynamiczna,rytmiczna,świetnie nadająca się do tańca. Zaczynamy naukę. Zapoznaj się z tekstem piosenki korzystając z pliku o nazwie „ Familijny rock and roll - tekst” (dołączony do lekcji). Teraz wysłuchaj melodii na dołączonym do lekcji pliku muzycznym. Słuchając pierwszy raz patrz w tekst. Za drugim razem dołącz do śpiewu. Przy kolejnym powtórzeniu będzie już super. „ Królem rock and rolla” nazwano przed laty amerykańskiego artystę Elvisa Presleya. Występował on również w wielu filmach (kariera aktorska). Zobaczcie go w akcji. Innym legendarnym zespołem muzyki rock and rollowej jest grupa The Rolling Stones. Choć na scenie debiutowali (pierwsze występy) aż 58 lat temu, do dziś koncertują z dużym powodzeniem. W swej karierze sprzedali 250 milionów płyt ze swoją muzyką . Posłuchajcie fragmentu ich koncertu (zaproście też do oglądania najbliższych).
Zadanie dla chętnych. Spytaj swoich najbliższych (rodzice, dziadkowie, rodzeństwo, ciocia, kuzyn) o ich ulubionego wykonawcę lub zespół muzyczny. Jeżeli wyrażą na to zgodę zapisz to w zeszycie lub na osobnej kartce i prześlij do oceny (do wtorku 2 czerwca) Nie zapomnij wpisać swojego ulubieńca. Pracę możesz nazwać „ Rodzinna lista przebojów”
Pozdrawiam.
19.05 geografia
Temat: Krajobraz śródziemnomorski.
19_05 geografia_notatka z lekcji.docx (Rozmiar: 12973 bajtów) | |
19_05 geografia_ prezentacja do lekcji.pdf (Rozmiar: 3582331 bajtów) | |
19.05 język angielski - ścieżka 2.49.mp3 (Rozmiar: 580048 bajtów) | |
19.05 język angielski - ścieżka 2.48.mp3 (Rozmiar: 568096 bajtów) | |
Familijny rock and roll.mp3 (Rozmiar: 3300078 bajtów) | |
Familijny rock and roll - tekst.doc (Rozmiar: 11013 bajtów) Muzyka |