19 maja - wtorek

19 maja - wtorek
19 maja - wtorek

19.05 język angielski

Temat: Życie roślin - Trees and seeds.

Do you like walking in the forest? - I bet, you do!

1. Check please the new vocabulary in the purple table. Then listen and repeat the words and label the photos - ex. 1/103 (track 3.35)

2. Napisz nowe słowa w odpowiednich grupach - ex. 2/103

3. Do ex. 4/103 - uzupełnijcie zdania tak, aby powstała spójna historia dębów i żołędzi :)

4. Zad. dla chętnych - 3/103. (track 3.36) - do czego odnoszą się zaznaczone w tekście słowa (połącz je "a-f")

 5. Watch, please this short video about the giant sequoias.

Have a nice day :)

Przypominam o środowych konsultacjach online.


19.05 matematyka

Temat: Liczba spełniająca równanie- ćwiczenia

Dzień dobry,

Przećwiczymy dziś i utrwalimy wczorajszą lekcję. Proszę o zapisanie w zeszycie tematu lekcji i zrobienie z podręcznika str. 198-199 zad. 1, 2, 3, 4, 5. Są to krótkie zadania i myślę, że zrobienie ich nie zajmie Wam sporo czasu. Jeśli czegoś nie rozumiecie – zaznaczcie - omówimy to podczas czwartkowego spotkania online. 

 

19.05 informatyka

 Temat: Modelowanie 3D - Tinkercad

Przedstawię wam dziś program do bardziej profesionalnego modelowania obiektów 3D z możliwością drukowania (jeśli ktoś ma dostęp do drukarki 3D).

Na początek zakładamy konto na stronie https://www.tinkercad.com/

Po zalogowaniu się wybieramy "Modelowanie 3D" a następnie "Utwórz nowy projekt". W internecie znaleźć można masę poradników jak korzystać z programu, jednak ja znalazłem w miarę najprostszy i najkrótszy w języku polskim:

Podstawy dodawania obiektów (4 minuty)

Podstawy modelowania (4 minuty )

Po stworzeniu modelu w prawym górnym rogu mamy "Wyślij do" i możecie tutaj pobrać zdjęcie swojego projektu klikając w "Obraz Twojego projektu" a nastepnie wysłać jako załącznik na kamilbielas@sp.brzezinka.pl

Dodam jeszcze, że nie musicie tworzyć domku tak jak jest w filmie, możecie zaszaleć kreatywnie i wymodelować coś innego :)

W razie problemów z obsługą programu piszcie maila do mnie lub na Google Classroom. Powodzenia


19.05 historia

 Temat: Utrwalenie wiadomości z rozdziału "Rewolucja francuska i okres napoleoński" - część pierwsza.

Proszę wykonajcie w zeszycie zadania ze strony 214. Na następnej lekcji otrzymacie dodatkowe zadania, na podstawie których przygotuję dla Was sprawdzian.  

Pozdrawiam Was serdecznie 

19.05 wychowanie fizyczne 

Temat: Dzień aktywności na kółkach ;). 

Witajcie!

Dzisiaj robimy dzień na kółkach! Bardzo proszę, aby każdy z Was spędził minimum jedną godzinę lekcyjną (45 minut) na 'kółkach'. Czyli jeździmy na rowerze, rolkach, deskorolce, wrotkach, trickboardzie, x-boardzie, czy nawet kosiarce do koszenia trawy ;) Wszystko zależy od Waszej inwencji i pomysłu na aktywność.

UWAGA! Kto z Was wyśle mi jutro (ale tylko jutro), krótki opis na czym i jaki dystans przejechał otrzyma ocenę za aktywność (może być również np. zdjęcie z jakiejś aplikacji sportowej jak endomondo lub sportstracker z pokonanym dystansem).

3...2...1...0...start :) 

łw 

 

 

 

19.05 religia

 Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Święci w życiu Kościoła i każdego z nas.

Zastanów się, kogo określamy mianem „święty”? Jakich świętych znasz? W kartach pracy pod hasłem „Obiegowe opinie o świętych” wpisz cechy, którymi charakteryzują się święci. Wykorzystaj podręcznik s. 133. Krótki filmik odpowie na pytanie: Jaką role odgrywają świeci w życiu Kościoła? Wykonaj pozostałe ćwiczenia w kartach pracy. Na zakończenie obejrzyj krótką animację o życiu św. Jana Pawła II https://www.youtube.com/watch?v=GhLVufOoI4o

Pliki do pobrania:

19.05 język angielski - ścieżka 3.35.mp3 (Rozmiar: 605582 bajtów)
19.05 język angielski - ścieżka 3.36.mp3 (Rozmiar: 2247580 bajtów)