19 listopada 2020 r. - czwartek 8 klasa

19 listopada 2020 r. - czwartek 8 klasa

Czwartek 19.11.2020 r.

 

19.11.20 matematyka
Temat: Trójkąty i czworokąty – pola powierzchni.

Dzień dobry,

Dziś w dalszym ciągu będziemy utrwalać umiejętność wykorzystywania własności czworokątów i trójkątów, w szczególności do rozwiązywania zadań dotyczących obliczania pól powierzchni.
Po zapisaniu tematu, proszę o dołączenie o godz. 8.50 do lekcji online.
Notatka z lekcji będzie dostępna jak zwykle w zajęciach z matematyki.
W poniedziałek napiszecie kartkówkę na Classroomie z trójkątów i czworokątów – podr. Str.72-78.
Proszę o przypilnowanie terminu kartkówki – będzie ona dostępna w poniedziałek tylko między godz. 8.10 a 8.40.

19.11.20 r. język polski

Temat: Języki środowiskowe i języki zawodowe

Cele lekcji:

• wyszukuję w tekście potrzebne informacje i porządkuję je zgodnie z poleceniem

• rozróżniam słownictwo zawodowe i kolokwializmy

• wyróżniam języki środowiskowe 

• odróżniam kolokwializm od błędu językowego.

Przebieg lekcji:

  • samodzielnie zapoznaję się z informacjami dotyczącymi nieoficjalnych odmian języka polskiego - podręcznik strony 74 i 75
  • starannie wykonuję ćwiczenia umieszczone na Classroom - rozwiązanie obowiązkowo przesyłam na adres katarzynakrzoska@sp.brzezinka.pl  
  • pamiętam o przesłaniu fragmentu lektury, który stanowić będzie podstawę pracy z projektem (fragment w postaci dokumentu).
Życzę Wam pogodnego dnia !

19.11.2020r.  język angielski

Temat: Czytanie:  Święta i uroczystości w Polsce i innych krajach

Cele lekcji: Rozumienie tekstów czytanych, ich ogólnego sensu oraz wyszukiwanie informacji szczegółowych.

1. Do ex. 2,3,4/42

2. Write a short paragraph about chosen holiday.

See you onn MEET at 10.35 am (link tylko w librusie)


19.11.2020 r. wychowanie fizyczne

Temat: Aplikacje sportowe.

Dzień dobry!

Cele lekcji:

- Uczeń potrafi zastosować nowoczesne technologie podczas kształtowania własnej kondycji fizycznej


Podczas dzisiejszej lekcji chciałem Wam przedstawić aktywność fizyczną troszkę z innej perspektywy - elektronicznej. Na załączonym filmie: APLIKACJE SPORTOWE macie przedstawione kilka ciekawych aplikacji sportowych, które służą do monitorowania waszego zdrowia oraz śledzenia postępów sportowych. Przedstawione na nagraniu aplikacje można zainstalować w telefonie, a niektóre w sportowych zegarkach. Oczywiście podobnych aplikacji jest o wiele więcej do pobrania i zainstalowania, więc możecie znaleźć w sieci wiele innych równie ciekawych. Wiem też, że wielu z Was od dawna korzysta już z niektórych aplikacji przedstawionych na nagraniu.

 

Po obejrzeniu filmu proszę, aby każdy z Was spróbował dzisiaj, lub w weekend wykonać dowolną aktywność fizyczna i zarejestrował ją na dowolnej aplikacji sportowej. Rejestrem Waszej aktywności może być nawet zegarek i czas wykonania danej aktywności fizycznej (np. spacer z psem).

I uwaga, zadanie dla chętnych na ocenę! Każdy kto do poniedziałku wyśle mi screena (zdjęcie) z aplikacji sportowej podczas dowolnej aktywności fizycznej (lub zwykłe zdjęcie czy nagranie) otrzyma ocenę dodatkową za aktywność.

Informacje o zrobieniu ćwiczenia wysyłacie mi poprzez wiadomość w librusie lub na maila: wfzawszespoko@gmail.com (jeżeli macie zdjęcie lub krótki filmik) ewentualnie poprzez mojego messengera. 

Może to być np: jazda na rowerze, na rolkach, spacer, koszenie trawy, grabienie liści, bieg, pływanie, czas gry w piłkę, badmintona, czy co sami wymyślicie.

Jeżeli nie macie możliwości zainstalowania aplikacji na telefon, możecie również po prostu napisać mi co zrobiliście i w jakim czasie i miejscu (np. Byłem z rodzicami na Babiej Górze, spacerowaliśmy 6 godzin).

Powodzenia!

 

łw 



19. 11.2020 wiedza o społeczeństwie

 Temat: Powtórzenie wiadomości 2

Zapraszam do classroomu , w którym jest umieszczony dokument z zadaniami powtórkowymi.  Dokument jest do wspólnego edytowania . Powodzenia. 

19. 11.2020 historia

lekcja on-line o 13,30 

 Temat: Plan "Burza" i powstanie warszawskie.

 

Wyjaśniasz, czym był plan "Burza"

Omawiasz przebieg powstania warszawskiego.

Przedstawiasz znaczenie i  skutki powstania warszawskiego.


Dla chętnych jest zadanie - przygotowanie prezentacji o powstaniu warszawskim. Max 15-20 slajdów.