19 listopada 2020 r. - czwartek 4 A

19 listopada 2020 r. - czwartek 4 A

Czwartek 19.11.2020 r.


19.11.2020 r. język angielski 

Lesson 19 th November

Topic: Grammar exercises-ćwiczenia gramatyczne.

Cele lekcji: utrwalenie wiadomości z rozdziału II (przymiotniki, nazwy krajów, przybory szkolne, pytania i przeczenia, pytanie o pochodzenie)

Open your workbooks-page 24 (ćwiczenia)-

-exercise 1 -pomaluj flagi odpowiednimi kolorami, jeśli nie pamiętasz kolorów zajrzyj do podręcznika

-exercise 2-  kolejny raz pomaluj flagi, tym razem skorzystaj z opisu w ćwiczeniach.

- Ćwiczenia 3 nie robimy!

4. Open your workbooks-page 20 

-exercise 4 - przeczytaj przykład rozmowy klienta ze sprzedawcą, następnie zapisz kolejne dialogi w ten sam sposób, zmień tylko rzecz, którą chcesz kupić (zamiast sticky tape napisz book itp) i zmień cenę produktu, który kupujesz. 

Mój przykład:

Hello. Can I help you?

Yes, please. How much is the book?

It`s one pound

Thanks!

That`t all for today. Na dziś to wszystko

See you on Monday! Do zobaczenia w poniedziałek!

 

19.11. 2020 r. matematyka 8.50 - 9.35

Temat: Jednostki masy.

KRYTERIA SUKCESU:
- znam zależności pomiędzy podstawowymi jednostkami masy
- znam pojęcia: masa brutto, netto, tara
- umiem zamieniać masy wyrażane w różnych jednostkach
- umiem zapisywać wyrażenia dwumianowane przy pomocy jednej jednostki (np. 1kg 40dag to 140dag)

 1. Dokładnie powtórz lekcje dotyczące jednostek długości, przeczytaj kryteria sukcesu.

2. Zapisz w zeszycie dzisiejszy temat i kryteria sukcesu.

3. O godzinie 8.55 dołącz do spotkania na GOOGLE MEET - link będzie dostępny tylko w Classroomie. Pamiętaj, aby być zalogowanym na szkolnym koncie GOOGLE. Będziemy omawiać dzisiejszy temat (podr. str. 73-74) oraz rozwiązywać zadania z ćwiczeń od str. 34.


19.11.2020 r. j. polski

Temat: Kłopoty pana Kleksa.

Cele lekcji:

  • ustalenie przyczyn zniknięcia akademii
  • umiejętność formułowania wniosków


Przebieg lekcji:

Przeczytaj jeszcze raz dokładnie rozdziały pt.
"Anatol i Alojzy",
"Sekrety pana Kleksa",
a także "Pożegnanie z bajką".

Po ich przeczytaniu będziesz wiedzieć, co przyczyniło się do tego, że akademia zniknęła. Jakie wydarzenia miały na to bezpośredni wpływ?

Odpowiedz w zeszycie lektur pod zapisanym tematem lekcji na pytania: (pisz bez błędów i starannie - piórem lub długopisem)

1. Kim był golarz Filip?

2. W jakim celu przychodził do akademii?

3. Jaką rolę odgrywa w utworze?

Po przeczytaniu i przypomnieniu sobie wskazanych fragmentów na pewno nie będziesz mieć problemów z udzieleniem odpowiedzi na postawione pytania. Staraj się samodzielnie sformułować odpowiedź. Gdyby jednak pomoc była konieczna, skorzystaj z zamieszczonej niżej prezentacji.

Przy odpowiedzi na te pytania pomocna będzie prezentacja - TUTAJ.
Możesz pomóc sobie odpowiedziami tu zamieszczonymi.

Zadanie ostatnie z prezentacji (rozsypanka ze zdaniami) jest nadobowiązkowe.  

Wykonaną pracę sfotografuj i wyślij na adres: beataherman@sp.brzezinka.pl



19.11.2020 r. wychowanie fizyczne

Temat: Aplikacje sportowe.

Dzień dobry!

Cele lekcji:

- Uczeń potrafi zastosować nowoczesne technologie podczas kształtowania własnej kondycji fizycznej


Podczas dzisiejszej lekcji chciałem Wam przedstawić aktywność fizyczną troszkę z innej perspektywy - elektronicznej. Na załączonym filmie: APLIKACJE SPORTOWE macie przedstawione kilka ciekawych aplikacji sportowych, które służą do monitorowania waszego zdrowia oraz śledzenia postępów sportowych. Przedstawione na nagraniu aplikacje można zainstalować w telefonie, a niektóre w sportowych zegarkach. Oczywiście podobnych aplikacji jest o wiele więcej do pobrania i zainstalowania, więc możecie znaleźć w sieci wiele innych równie ciekawych. Wiem też, że wielu z Was od dawna korzysta już z niektórych aplikacji przedstawionych na nagraniu.

 

Po obejrzeniu filmu proszę, aby każdy z Was spróbował dzisiaj, lub w weekend wykonać dowolną aktywność fizyczna i zarejestrował ją na dowolnej aplikacji sportowej. Rejestrem Waszej aktywności może być nawet zegarek i czas wykonania danej aktywności fizycznej (np. spacer z psem).

I uwaga, zadanie dla chętnych na ocenę! Każdy kto do poniedziałku wyśle mi screena (zdjęcie) z aplikacji sportowej podczas dowolnej aktywności fizycznej (lub zwykłe zdjęcie czy nagranie) otrzyma ocenę dodatkową za aktywność.

Informacje o zrobieniu ćwiczenia wysyłacie mi poprzez wiadomość w librusie lub na maila: wfzawszespoko@gmail.com (jeżeli macie zdjęcie lub krótki filmik) ewentualnie poprzez mojego messengera. 

Może to być np: jazda na rowerze, na rolkach, spacer, koszenie trawy, grabienie liści, bieg, pływanie, czas gry w piłkę, badmintona, czy co sami wymyślicie.

Jeżeli nie macie możliwości zainstalowania aplikacji na telefon, możecie również po prostu napisać mi co zrobiliście i w jakim czasie i miejscu (np. Byłem z rodzicami na Babiej Górze, spacerowaliśmy 6 godzin).

Powodzenia!

 

łw