Czwartek 19.11.2020 r.
19.11.2020 r. język angielski
Lesson 19 th November
Topic: Grammar exercises-ćwiczenia gramatyczne.
Cele lekcji: utrwalenie wiadomości z rozdziału II (przymiotniki, nazwy krajów, przybory szkolne, pytania i przeczenia, pytanie o pochodzenie)
Open your workbooks-page 24 (ćwiczenia)-
-exercise 1 -pomaluj flagi odpowiednimi kolorami, jeśli nie pamiętasz kolorów zajrzyj do podręcznika
-exercise 2- kolejny raz pomaluj flagi, tym razem skorzystaj z opisu w ćwiczeniach.
- Ćwiczenia 3 nie robimy!
4. Open your workbooks-page 20
-exercise 4 - przeczytaj przykład rozmowy klienta ze sprzedawcą, następnie zapisz kolejne dialogi w ten sam sposób, zmień tylko rzecz, którą chcesz kupić (zamiast sticky tape napisz book itp) i zmień cenę produktu, który kupujesz.
Mój przykład:
Hello. Can I help you?
Yes, please. How much is the book?
It`s one pound
Thanks!
That`t all for today. Na dziś to wszystko
See you on Monday! Do zobaczenia w poniedziałek!
19.11. 2020 r. matematyka 8.50 - 9.35
Temat: Jednostki masy.
KRYTERIA SUKCESU:
- znam zależności pomiędzy podstawowymi jednostkami masy
- znam pojęcia: masa brutto, netto, tara
- umiem zamieniać masy wyrażane w różnych jednostkach
- umiem zapisywać wyrażenia dwumianowane przy pomocy jednej jednostki (np. 1kg 40dag to 140dag)
1. Dokładnie powtórz lekcje dotyczące jednostek długości, przeczytaj
kryteria sukcesu.
2. Zapisz w zeszycie dzisiejszy temat i kryteria sukcesu.
3. O godzinie 8.55 dołącz do spotkania na GOOGLE MEET - link będzie dostępny tylko w Classroomie. Pamiętaj, aby być zalogowanym na szkolnym koncie GOOGLE. Będziemy omawiać dzisiejszy temat (podr. str. 73-74) oraz rozwiązywać zadania z ćwiczeń od str. 34.
19.11.2020 r. j. polski
Temat: Kłopoty pana Kleksa.
Cele lekcji:
Przebieg lekcji:
Przeczytaj jeszcze raz dokładnie rozdziały pt.
"Anatol i Alojzy",
"Sekrety pana Kleksa",
a także "Pożegnanie z bajką".
Po ich przeczytaniu będziesz wiedzieć, co przyczyniło się do tego, że akademia zniknęła. Jakie wydarzenia miały na to bezpośredni wpływ?
Odpowiedz w zeszycie lektur pod zapisanym tematem lekcji na pytania: (pisz bez błędów i starannie - piórem lub długopisem)
1. Kim był golarz Filip?
2. W jakim celu przychodził do akademii?
3. Jaką rolę odgrywa w utworze?
Po przeczytaniu i przypomnieniu sobie wskazanych fragmentów na pewno nie będziesz mieć problemów z udzieleniem odpowiedzi na postawione pytania. Staraj się samodzielnie sformułować odpowiedź. Gdyby jednak pomoc była konieczna, skorzystaj z zamieszczonej niżej prezentacji.
Przy odpowiedzi na te pytania pomocna będzie prezentacja - TUTAJ.
Możesz pomóc sobie odpowiedziami tu zamieszczonymi.
Zadanie ostatnie z prezentacji (rozsypanka ze zdaniami) jest nadobowiązkowe.
Wykonaną pracę sfotografuj i wyślij na adres: beataherman@sp.brzezinka.pl
19.11.2020 r. wychowanie fizyczne
Temat: Aplikacje sportowe.
Dzień dobry!
Cele lekcji:
- Uczeń potrafi zastosować nowoczesne technologie podczas kształtowania własnej kondycji fizycznej
Podczas dzisiejszej lekcji chciałem Wam przedstawić aktywność fizyczną troszkę z innej perspektywy - elektronicznej. Na załączonym filmie: APLIKACJE SPORTOWE macie przedstawione kilka ciekawych aplikacji sportowych, które służą do monitorowania waszego zdrowia oraz śledzenia postępów sportowych. Przedstawione na nagraniu aplikacje można zainstalować w telefonie, a niektóre w sportowych zegarkach. Oczywiście podobnych aplikacji jest o wiele więcej do pobrania i zainstalowania, więc możecie znaleźć w sieci wiele innych równie ciekawych. Wiem też, że wielu z Was od dawna korzysta już z niektórych aplikacji przedstawionych na nagraniu.
Po obejrzeniu filmu proszę, aby każdy z Was spróbował dzisiaj, lub w weekend wykonać dowolną aktywność fizyczna i zarejestrował ją na dowolnej aplikacji sportowej. Rejestrem Waszej aktywności może być nawet zegarek i czas wykonania danej aktywności fizycznej (np. spacer z psem).
I uwaga, zadanie dla chętnych na ocenę! Każdy kto do poniedziałku wyśle mi screena (zdjęcie) z aplikacji sportowej podczas dowolnej aktywności fizycznej (lub zwykłe zdjęcie czy nagranie) otrzyma ocenę dodatkową za aktywność.
Informacje o zrobieniu ćwiczenia wysyłacie mi poprzez wiadomość w librusie lub na maila: wfzawszespoko@gmail.com (jeżeli macie zdjęcie lub krótki filmik) ewentualnie poprzez mojego messengera.
Może to być np: jazda na rowerze, na rolkach, spacer, koszenie trawy, grabienie liści, bieg, pływanie, czas gry w piłkę, badmintona, czy co sami wymyślicie.
Jeżeli nie macie możliwości zainstalowania aplikacji na telefon, możecie również po prostu napisać mi co zrobiliście i w jakim czasie i miejscu (np. Byłem z rodzicami na Babiej Górze, spacerowaliśmy 6 godzin).
Powodzenia!
łw