18.03 język angielski
Temat: My busy day - ćwiczenia powtórzeniowe.
Moi drodzy, zajrzyjcie do podręcznika i przypomnijcie sobie proszę o czym mówiliśmy ostatnio. Rozmawialiśmy o czynnościach wykonywanych w ciągu dnia, o godzinach i o zawodach. Spróbujcie następnie zrobić w ćwiczeniach zadanie 1 na str.46 i 1 na str. 47.
W razie jakichkolwiek pytań można pisać do mnie na adres kubas.angielski@gmail.com
Życzę Wam powodzenia :)
18.03 - edukacja wczesnoszkolna
Temat: Jesteśmy ciekawi świata.
1. Porozmawiaj z rodzicami, ile lat mają członkowie twojej rodziny. Dowiedz się o różnicach między życiem w dawnych czasach a dziś. Zapytaj o zdjęcia - pooglądajcie je.
2.Wspólnie z rodzicami przeczytajcie tekst pt. „ Czarodziejski dywan” P. Wrightson podręcznik do języka polskiego str. 32-33.
- zwróć uwagę na czasową przestrzeń, bohaterów oraz kolejności wydarzeń.
- wypowiedz się na temat sposobów zdobywania informacji o tym co dzieje się na świecie (kiedyś, dziś)
- odpowiedz na pytania: Co powiedział kapryśnym ludziom Mędrzec ? Co to znaczy, że każdy ma czarodziejski dywan ukryty w głowie ?, Jak myślisz, dlaczego Mędrzec podarował ludziom książkę? Do czego ona jest kluczem ? Określ jaka może być książka ? (jaka ? – czyli wymień określające ją przymiotniki)
- wymień wynalazki które powstały dawno, a które są nowe.
3.Rozwiąż zadania w ćwiczeniach z j. polskiego str. 36
4.Obejrzyj jak powstaje książka oraz dowiedz się kim jest autor, wydawca, redaktor, ilustrator, grafik itp. (już kiedyś o tym mówiliśmy)
https://www.flipsnack.com/magfiam/jak-powstaje-ksiazka-prezentacja-tryb-zgodnosci.html
https://youtu.be/5dHmwZRQ0FI
5.Kim był Gutenberg ? Poszukaj informacji w Internecie na jego temat. Pomyśl jakie znaczenie dla ludzkości miał wynalazek Gutenberga ? Napisz w zeszycie krótką notatkę na temat jego wynalazku.
6.Mapa myśli dotycząca zalet wynalazków – przeczytaj przygotowaną przeze mnie mapę myśli a może jeszcze masz jakiś pomysł do ich zalet ?
7.Odczytaj w słowniku języka polskiego definicję słowa: wynalazca. (przy okazji powtórzysz sobie alfabet)
Teraz jak już wiesz kto to taki to z łatwością zrobisz zadanie 3 i 4 z ćwiczeń do języka polskiego strona 37.
18.03 - wychowanie fizyczne
Temat: Zabawy ruchowe.
W
ramach rozgrzewki wykonaj wylosowane przez siebie ćwiczenia. Wczoraj była
ruletka a dziś losowe karty:
https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%C4%87wiczenia#
Proponuje
następujące zabawy:
a) Gra
Twister - pełna śmiechu,
kolorów i dobrej zabawy. Pomaga ćwiczyć koordynację ruchową. Gimnastyka połączona ze świetną
zabawą
b) Mata
do tańczenia – jeśli
posiadacie taką, jak najbardziej można z niej skorzystać.
Jeśli
nie ma maty można potańczyć w rytm ulubionych piosenek.
c) Zabawy ze sznurkiem - potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5 m. Możecie
sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na
podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt. Zadań może być wiele:
- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"
- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę
- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem
- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"
- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę
- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem
- spacer po sznurku uważając by z niego nie "spaść"
- przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę
- przejście po sznurku "stópkami", tyłem, bokiem
d) Skoki na skakance
– w przód, w tył, skrzyżuj nogi, poskacz na jednej nodze później na drugiej.
e) Twoje propozycje
wykorzystujące ruch.
18.03 - edukacja wczesnoszkolna
Temat: Obliczanie iloczynów i ilorazów w zakresie 100.
1. Poćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100 na matzoo
h https://www.matzoo.pl/klasa3/mnozenie-i-dzielenie-w-zakresie-100_14_230
2.Rozwiąż
zadania znajdujące się w podręczniku z matematyki.
Zadanie: 3, 4 strona 20
Zadanie: 1, 2 strona 21
18.03 - plastyka
Temat: Wielkie odkrycie: Pojazd kosmiczny.
Pojazd kosmiczny możesz wykonać zgodnie z przesłana instrukcją i powstanie praca przestrzenna. Możesz też na kartce narysować pojazd kosmiczny. Wybór należy do Ciebie! Uruchom swoją wyobraźnię! Pamiętaj, żeby wszystkie prace plastyczne zachować. Kiedy już wrócimy do szkoły zrobimy wystawę najciekawszych prac!