18 maja - poniedziałek

18 maja - poniedziałek
18.05.2020 - poniedziałek
18.03.2020

Temat bloku: W świecie dzieci

Temat dnia: Na podwórku 

 Kochani, bardzo Was proszę, aby osoby, które nie przesłały dotąd lekcji na e-maila, zrobiły to w miarę możliwości jak najszybciej. To ważne, abym mogła sprawdzić, jak sobie radzicie. Nie dostałam także opowiadania od niektórych osób, więc proszę to jak najszybciej uzupełnić. 


18.05 j. angielski

Śpiewamy piosenkę. Opisujemy, co wykonuje dana osoba. 

Hello Students! 

Dziś kontynuujemy nasz temat związany z wakacjami.Powtórzcie słownictwo z poprzedniej lekcji w tym linku.  

Dzisiaj będziemy utrwalać te wiadomości. Wejdź tutaj i ćwicz słownictwo! Wybierając ikonki po lewej stronie, znajdziesz więcej ćwiczeń.

Please, open your book. Page 63. (strona 63)
Here we have the „A family holiday” song. (Mamy tu piosenkę “Rodzinne wakacje”.)
Listen to this song. (posłuchajcie piosenki – na dole ćw.1) Wszystkie słowa są Wam znane, ale gdyby ktoś wolał śpiewać z tekstem, to jest on w Waszych ćwiczeniach na końcu.

 Teraz zwróćcie uwagę na wiadomości w ramce:

I am collecting shells. – Zbieram muszlę. (I am w skrócie zapisujemy jako I’m)
Podobnie:
She is fishing. – Ona łowi ryby. ( She is w skrócie to: she’s)
He is fishing. – On łowi ryby. (He is w skrócie: he’s)

 Teraz posłuchajcie ćw.2  i dopasujcie działanie do obrazka. Powtarzajcie głośno każde zdanie.

Poćwiczymy jeszcze czytanie (reading): przyjrzyjcie się obrazkowi w ćwiczeniu 3. Przeczytajcie pytania i spróbujcie odpowiedzieć, kto wykonuje daną czynność. 

Teraz posłuchajcie ćw. 3 i sprawdźcie, czy mieliście rację.

Na koniec wykonajcie ćwiczenia na stronie 61 (w Ćwiczeniach)

 

18.05 matematyka

Dziś mam dla Was zadanie w ramach podsumowania: „Pomyślę i rozwiążę”(Podręcznik mat. str 59). Zadanie pierwsze nie powinno Wam sprawić trudności.

 Zwróćcie uwagę na zadanie 2. 

Kajaków było 2 razy więcej niż żaglówek. Ale jak do żaglówek dodamy jeszcze 8, to będzie ich po równo. Co mamy dane (?):
Kajaki
Żaglówki, jest ich połowa mniej od kajaków. (czyli jak kajaków będzie 10, to żaglówek musi być 5) 

Ale jak do żaglówek dodamy 8, to będzie ich tyle samo. (No to już wiadomo, że to nie może być 10 i 5, bo jak do 5 dodamy 8, to nie otrzymamy 10.)

Jakie liczby spełniają taki warunek? Sprawdźcie i zapiszcie w zeszycie rozwiązanie.

 Pozostałe zadania rozwiążcie ustnie.

W Ćwiczeniach mat. są zadania doskonalące obliczenia na dużych liczbach. Są to ćwiczenia utrwalające Wasze umiejętności. Rozwiążcie je, są na stronie 72 i 73.

18.05 edukacja wczesnoszkolna

Moi Drodzy!

Dziś omówimy:
- jak zapisywać „nie” z przymiotnikami.
- prawa człowieka
- poćwiczysz umiejętność układania własnej opinii na dany temat.

Zacznijcie od przeczytania tekstu na stronie 46 w Podręczniku pt. „Drzewo do samego nieba”. Poszukajcie odpowiedzi na pytanie, jakie relacje łączyły dzieci z panią Rachlińską.
Teraz rozwiążcie test na rozumienie tekstu w Ćwiczeniach na str. 50. 
Uzupełnijcie, na podstawie tekstu, końcówki zdań w zadaniu 3. Reszty ćwiczeń nie trzeba wykonywać.

 Zastanówcie się: co to znaczy, mieć do czegoś prawo?

Przypuszczam, że wielu Was pomyśli o tym, że mogą coś zrobić. I tak rzeczywiście jest, jeśli masz do czegoś prawo, to znaczy, że możesz to zrobić. Ale mamy też prawo do bardzo podstawowych rzeczy, takich jak życie, edukacja, równość wobec wymiaru sprawiedliwości itd. 
Tym samym: skoro my mamy prawa, nie możemy naruszać praw innych osób. To bardzo ważne, bo jeśli jedne osoby będą przestrzegać praw, a inne ciągle je łamać, to jak będzie wyglądało życie w naszym społeczeństwie?
Były już okresy w historii, w których prawa były łamane. Potraficie wymyślić jakiś przykład? Co się wówczas działo? 
Obejrzyjcie teraz ten filmik na temat Europejskiej Konwencji Praw Człowieka. Warto wiedzieć, do czego ma się prawo

Na koniec, Kochani, wróćcie do książki. Na stronie 49 w Podręczniku macie ćwiczenia dotyczące pisania „nie” z przymiotnikami.

 Zapamiętaj: „nie” z przymiotnikami piszemy razem, np.: ładny – nieładny, wysoki – niewysoki itd. 

Wykonajcie w zeszycie ćw. 2. str. 49.

 

18.05 wychowanie fizyczne

Kochani, jeśli pogoda na to pozwoli oraz Wasi rodzice, to chciałabym, abyście wyszli z piłką na zewnątrz. Zróbcie rozgrzewkę (krótki bieg, ale intensywny, 20 skrętoskłonów, 20 wymachów ramion w przód i w tył, 15 przysiadów, 15 podskoków. Rozruszajcie kark, bo od siedzenia przy lekcjach na pewno tego potrzebuje.)
A teraz poćwiczcie kozłowanie: najpierw w marszu, potem w biegu, lewą ręką i prawą. Jeśli możecie wykonać slalom np. między drzewkami, kozłując piłkę, będzie super! Miłej zabawy!

Pliki do pobrania:

ćw_1_3.mp3 (Rozmiar: 1391012 bajtów)
ćw_2_3.mp3 (Rozmiar: 399195 bajtów)
ćw_3_3.mp3 (Rozmiar: 526672 bajtów)