16 marca - poniedziałek

16 marca - poniedziałek
16 marca - poniedziałek

16.03 informatyka

Proponowane zadanie dla chętnych z informatyki: 

Przesyłam link do filmiku, na którym jest pokazane jak zrobić/utrwalić lekcję z podręcznika ze str. 97 ("Zbieranie jabłek")  oraz str. 101 ("Liczenie jabłek"):

https://www.youtube.com/watch?v=HI61Yavz-mY

oraz uzupełnienie zadania o licznik czasu:

https://www.youtube.com/watch?v=0e4Wlo9psy0

Kilka elementów w filmie jest nadobowiązkowe (np. "pająki, które przeszkadzają"). My powinniśmy wykonać przede wszystkim:

-Poruszanie się duszka

-wykorzystać zmienne do liczenia punktów

-uruchomienie pomiaru czasu w projekcie.

Po ukończeniu projektu klikamy "Plik"  następnie "Zapisz jako"

Nadajemy nazwę projektu i można wysłać plik jako załącznik na maila bielasinformatyka@gmail.com

Jest to utrwalenie materiału już zrealizowanego. Wszystkie prace które do mnie trafią sprawdzę i odeślę podpowiedzi odnośnie projektu. Powodzenia.

 16.03. język angielski

 Utrwalenie słownictwa oraz czasu present continuous.

Przesyłam 4 zadania na przećwiczenie poznanych ostatnio słówek i czasu teraźniejszego present continuous. Zanim przystąpicie do tych zadań, przypomnijcie sobie trzy pierwsze lekcje z piątego rozdziału. Zadanie pierwsze jest dla chętnych, trzy kolejne są obowiązkowe (w zad.2 są 2 słowa z lekcji 7). Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, albo jeśli chcecie sprawdzić poprawność swoich rozwiązań, piszcie i przesyłajcie swoje prace na maila kubas.angielski@gmail.com

Powodzenia:)

 

16.03 matematyka

 Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Kryteria sukcesu:

- znam algorytmy dodawania i odejmowania pisemnego ułamków dziesiętnych  (K)
- umiem pisemnie dodawać i odejmować ułamki dziesiętne o tej samej liczbie cyfr po przecinku (K) oraz o różnej liczbie cyfr po przecinku (P-R)
- umiem rozwiązywać zadania z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych (K-W)

Materiały powtórzeniowe:

Dodawanie i odejmowanie pamięciowe liczb dziesiętnych.

Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.

Porównywanie różnicowe ułamków dziesiętnych.

Zadania do rozwiązania:
Podręcznik strona 152 zadanie 3 oraz strona 153 zadanie 7 i 8 (pozostałe dla chętnych).
Ćwiczenia strona 75. (Przypominam, że na dzień dzisiejszy uczeń powinien mieć uzupełnione wszystkie zadania z ćwiczeń do strony 74.)
Możne również poćwiczyć na stronach:

matzoo

matzoo

matzoo

LearningApps

(Temat, kryteria sukcesu oraz rozwiązania zadań z podręcznika zapisujemy w zeszycie. Miłej pracy.)



16.03 język polski:

Temat: Opisujemy krajobraz

Przeczytajcie informacje umieszczone w podręczniku na temat opisu krajobrazu- s. 170-171, a następnie wykonajcie zadania 1,2, 3 oraz 6 na nastepnej stronie (172). Zapisze w zeszycie rozwiązania. 

Następnie  uzupełnijcie w zeszytach ćwiczeń s. 124-126

 

16.03 religia:

Temat: Życie Świętej Rodziny.

Obejrzyj fotografie zamieszczone w podręczniku na str. 92-93 oraz przeczytaj tekst Moja rodzina. Odpowiedź na pytanie jakie relacje powinny łączyć członków rodziny? Co sprawia, że rodzina jest szczęśliwa?

Przeczytaj fragmenty Pisma świętego. Nadaj tytuł każdemu z nich.

W ramach dzisiejszej modlitwy pomódl się fragmentem Litanii do Świętej Rodziny.

https://www.youtube.com/watch?v=-4dlM9nelnI