16.03 informatyka
Proponowane zadanie dla chętnych z informatyki:
Przesyłam link do filmiku, na którym jest pokazane jak zrobić/utrwalić lekcję z podręcznika ze str. 97 ("Zbieranie jabłek") oraz str. 101 ("Liczenie jabłek"):
https://www.youtube.com/watch?v=HI61Yavz-mY
oraz uzupełnienie zadania o licznik czasu:
https://www.youtube.com/watch?v=0e4Wlo9psy0
Kilka elementów w filmie jest nadobowiązkowe (np. "pająki, które przeszkadzają"). My powinniśmy wykonać przede wszystkim:
-Poruszanie się duszka
-wykorzystać zmienne do liczenia punktów
-uruchomienie pomiaru czasu w projekcie.
Po ukończeniu projektu klikamy "Plik" następnie "Zapisz jako"
Nadajemy nazwę projektu i można wysłać plik jako załącznik na maila bielasinformatyka@gmail.com
Jest to utrwalenie materiału już zrealizowanego. Wszystkie prace które do mnie trafią sprawdzę i odeślę podpowiedzi odnośnie projektu. Powodzenia.16.03. język angielski
Utrwalenie słownictwa oraz czasu present continuous.
Przesyłam 4 zadania na przećwiczenie poznanych ostatnio słówek i czasu teraźniejszego present continuous. Zanim przystąpicie do tych zadań, przypomnijcie sobie trzy pierwsze lekcje z piątego rozdziału. Zadanie pierwsze jest dla chętnych, trzy kolejne są obowiązkowe (w zad.2 są 2 słowa z lekcji 7). Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, albo jeśli chcecie sprawdzić poprawność swoich rozwiązań, piszcie i przesyłajcie swoje prace na maila kubas.angielski@gmail.com
Powodzenia:)
16.03 matematyka
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Kryteria sukcesu:
- znam algorytmy dodawania i odejmowania pisemnego ułamków dziesiętnych (K)
-
umiem pisemnie dodawać i odejmować ułamki dziesiętne o tej samej
liczbie cyfr po przecinku (K) oraz o różnej liczbie cyfr po przecinku
(P-R)
- umiem rozwiązywać zadania z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych (K-W)
Materiały powtórzeniowe:
Dodawanie i odejmowanie pamięciowe liczb dziesiętnych.
Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.
Porównywanie różnicowe ułamków dziesiętnych.
Zadania do rozwiązania:
Podręcznik strona 152 zadanie 3 oraz strona 153 zadanie 7 i 8 (pozostałe dla chętnych).
Ćwiczenia
strona 75. (Przypominam, że na dzień dzisiejszy uczeń powinien mieć
uzupełnione wszystkie zadania z ćwiczeń do strony 74.)
Możne również poćwiczyć na stronach:
(Temat, kryteria sukcesu oraz rozwiązania zadań z podręcznika zapisujemy w zeszycie. Miłej pracy.)
16.03 język polski:
Temat: Opisujemy krajobraz
Przeczytajcie informacje umieszczone w podręczniku na temat opisu krajobrazu- s. 170-171, a następnie wykonajcie zadania 1,2, 3 oraz 6 na nastepnej stronie (172). Zapisze w zeszycie rozwiązania.
Następnie uzupełnijcie w zeszytach ćwiczeń s. 124-126
16.03 religia:
Temat: Życie Świętej Rodziny.
Obejrzyj fotografie zamieszczone w podręczniku na str. 92-93 oraz przeczytaj tekst Moja rodzina. Odpowiedź na pytanie jakie relacje powinny łączyć członków rodziny? Co sprawia, że rodzina jest szczęśliwa?
Przeczytaj fragmenty Pisma świętego. Nadaj tytuł każdemu z nich.
W ramach dzisiejszej modlitwy pomódl się fragmentem Litanii do Świętej Rodziny.
https://www.youtube.com/watch?v=-4dlM9nelnI