16 marca - poniedziałek

16 marca - poniedziałek

16.03 . język polski

Temat: Grzybobranie jako ważny element szlachecki

Przeczytajcie fragment "Pana Tadeusza" - podręcznik s. 164-166, zaznaczcie ołówkiem wszystkie grzyby, o ktorych jest mowa w tekście. Dodatkowo możecie odszukać w wyszukiwarce, jak wyglądają poszczególne gatunki grzybów.

Po przeczytaniu:

Wykonajcie zad. 1,3, 4, i 5 pod tekstem

Uwagi:

Cw. 1 - odpowiedź znajdziecie w pierwszym fragmencie

Cw. 3 - wszystkie odpowiedzi są w tekście, najpierw zaznaczcie odpowiedni fragment i wpiszcie prawidłowo do tabeli

Cw.4 - przypomnijcie sobie, co to jest porównanie i epitet, podr. s. 342

Cw. 5- zanim przejdziecie do analizowania podanych wersów, zwróćcie też uwagę na pierwsze cztery wersy ze str. 168

Powodzenia🙂☺️

W razie pytań proszę pisać: aleksandra.rusinek@onet.pl

16.03 religia:

Temat: Życie Świętej Rodziny.

Obejrzyj fotografie zamieszczone w podręczniku na str. 92-93 oraz przeczytaj tekst Moja rodzina. Odpowiedź na pytanie jakie relacje powinny łączyć członków rodziny? Co sprawia że rodzina jest szczęśliwa?

Przeczytaj fragmenty Pisma świętego. Nadaj tytuł każdemu z nich.

W ramach dzisiejszej modlitwy pomódl się fragmentem Litanii do Świętej Rodziny.

https://www.youtube.com/watch?v=-4dlM9nelnI

16.03 język angielski

 Utrwalenie słownictwa oraz czasu present continuous.

Przesyłam cztery zadania na przećwiczenie poznanych ostatnio słówek i czasu teraźniejszego present continuous. Zanim przystąpicie do tych zadań, przypomnijcie sobie trzy pierwsze lekcje z piątego rozdziału. Zadanie pierwsze jest dla chętnych, trzy kolejne są obowiązkowe (w zad. 2 są dwa słowa z lekcji 7). Jeśli macie jakiekolwiek pytania, wątpliwości, albo jeśli chcecie sprawdzić poprawność swoich rozwiązań, piszcie i przesyłajcie swoje prace na maila      kubas.angielski@gmail.com

Powodzenia :)

16.03 matematyka

 Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Kryteria sukcesu:

- znam algorytmy dodawania i odejmowania pisemnego ułamków dziesiętnych  (K)
- umiem pisemnie dodawać i odejmować ułamki dziesiętne o tej samej liczbie cyfr po przecinku (K) oraz o różnej liczbie cyfr po przecinku (P-R)
- umiem rozwiązywać zadania z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych (K-W)

Materiały powtórzeniowe:

Dodawanie i odejmowanie pamięciowe liczb dziesiętnych.

Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.

Porównywanie różnicowe ułamków dziesiętnych.

Zadania do rozwiązania:
Podręcznik strona 152 zadanie 3 oraz strona 153 zadanie 7 i 8 (pozostałe dla chętnych).
Ćwiczenia strona 75. (Przypominam, że na dzień dzisiejszy uczeń powinien mieć uzupełnione wszystkie zadania z ćwiczeń do strony 74.)
Możne również poćwiczyć na stronach:

matzoo

matzoo

matzoo

LearningApps

(Temat, kryteria sukcesu oraz rozwiązania zadań z podręcznika zapisujemy w zeszycie. Miłej pracy.)

 

16.03 informatyka

Proponowane zadanie dla chętnych z informatyki: 

Przesyłam link do filmiku, na którym jest pokazane jak zrobić/utrwalić lekcję z podręcznika ze str. 97 ("Zbieranie jabłek")  oraz str. 101 ("Liczenie jabłek"):

https://www.youtube.com/watch?v=HI61Yavz-mY

oraz uzupełnienie zadania o licznik czasu:

https://www.youtube.com/watch?v=0e4Wlo9psy0

Kilka elementów w filmie jest nadobowiązkowych (np. "pająki, które przeszkadzają"). My powinniśmy wykonać przede wszystkim:

-Poruszanie się duszka

-wykorzystać zmienne do liczenia punktów

-uruchomienie pomiaru czasu w projekcie.

Po ukończeniu projektu klikamy "Plik"  następnie "Zapisz jako"

Nadajemy nazwę projektu i można wysłać plik jako załącznik na maila bielasinformatyka@gmail.com

Jest to utrwalenie materiału już zrealizowanego. Wszystkie prace które do mnie trafią sprawdzę i odeślę podpowiedzi odnośnie projektu. Powodzenia.