16.03 . język polski
Temat: Grzybobranie jako ważny element szlachecki
Przeczytajcie fragment "Pana Tadeusza" - podręcznik s. 164-166, zaznaczcie ołówkiem wszystkie grzyby, o ktorych jest mowa w tekście. Dodatkowo możecie odszukać w wyszukiwarce, jak wyglądają poszczególne gatunki grzybów.
Po przeczytaniu:
Wykonajcie zad. 1,3, 4, i 5 pod tekstem
Uwagi:
Cw. 1 - odpowiedź znajdziecie w pierwszym fragmencie
Cw. 3 - wszystkie odpowiedzi są w tekście, najpierw zaznaczcie odpowiedni fragment i wpiszcie prawidłowo do tabeli
Cw.4 - przypomnijcie sobie, co to jest porównanie i epitet, podr. s. 342
Cw. 5- zanim przejdziecie do analizowania podanych wersów, zwróćcie też uwagę na pierwsze cztery wersy ze str. 168
Powodzenia🙂☺️
W razie pytań proszę pisać: aleksandra.rusinek@onet.pl
16.03 religia:
Temat: Życie Świętej Rodziny.
Obejrzyj fotografie zamieszczone w podręczniku na str. 92-93 oraz przeczytaj tekst Moja rodzina. Odpowiedź na pytanie jakie relacje powinny łączyć członków rodziny? Co sprawia że rodzina jest szczęśliwa?
Przeczytaj fragmenty Pisma świętego. Nadaj tytuł każdemu z nich.
W ramach dzisiejszej modlitwy pomódl się fragmentem Litanii do Świętej Rodziny.
https://www.youtube.com/watch?v=-4dlM9nelnI16.03 język angielski
Utrwalenie słownictwa oraz czasu present continuous.
Przesyłam cztery zadania na przećwiczenie poznanych ostatnio słówek i czasu teraźniejszego present continuous. Zanim przystąpicie do tych zadań, przypomnijcie sobie trzy pierwsze lekcje z piątego rozdziału. Zadanie pierwsze jest dla chętnych, trzy kolejne są obowiązkowe (w zad. 2 są dwa słowa z lekcji 7). Jeśli macie jakiekolwiek pytania, wątpliwości, albo jeśli chcecie sprawdzić poprawność swoich rozwiązań, piszcie i przesyłajcie swoje prace na maila kubas.angielski@gmail.com
Powodzenia :)
16.03 matematyka
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Kryteria sukcesu:
- znam algorytmy dodawania i odejmowania pisemnego ułamków dziesiętnych (K)
-
umiem pisemnie dodawać i odejmować ułamki dziesiętne o tej samej
liczbie cyfr po przecinku (K) oraz o różnej liczbie cyfr po przecinku
(P-R)
- umiem rozwiązywać zadania z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych (K-W)
Materiały powtórzeniowe:
Dodawanie i odejmowanie pamięciowe liczb dziesiętnych.
Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.
Porównywanie różnicowe ułamków dziesiętnych.
Zadania do rozwiązania:
Podręcznik strona 152 zadanie 3 oraz strona 153 zadanie 7 i 8 (pozostałe dla chętnych).
Ćwiczenia
strona 75. (Przypominam, że na dzień dzisiejszy uczeń powinien mieć
uzupełnione wszystkie zadania z ćwiczeń do strony 74.)
Możne również poćwiczyć na stronach:
16.03 informatyka
Proponowane zadanie dla chętnych z informatyki:
Przesyłam link do filmiku, na którym jest pokazane jak zrobić/utrwalić lekcję z podręcznika ze str. 97 ("Zbieranie jabłek") oraz str. 101 ("Liczenie jabłek"):
https://www.youtube.com/watch?v=HI61Yavz-mY
oraz uzupełnienie zadania o licznik czasu:
https://www.youtube.com/watch?v=0e4Wlo9psy0
Kilka elementów w filmie jest nadobowiązkowych (np. "pająki, które przeszkadzają"). My powinniśmy wykonać przede wszystkim:
-Poruszanie się duszka
-wykorzystać zmienne do liczenia punktów
-uruchomienie pomiaru czasu w projekcie.
Po ukończeniu projektu klikamy "Plik" następnie "Zapisz jako"
Nadajemy nazwę projektu i można wysłać plik jako załącznik na maila bielasinformatyka@gmail.com
Jest to utrwalenie materiału już zrealizowanego. Wszystkie prace które do mnie trafią sprawdzę i odeślę podpowiedzi odnośnie projektu. Powodzenia.