16.03. matematyka:
Temat: Ułamek jako część całości - ciąg dalszy
Przypomnij sobie:
- co to jest ułamek i do czego go wykorzystujemy?
- jak wygląda ułamek zwykły i jak nazywają się jego poszczególne elementy?
Przejrzyj notatki w zeszycie oraz w podręczniku str. 152-153
Obejrzyj filmik, który pomoże Ci w lepszym zrozumieniu tematu pistacja.tv - ułamki zwykłe
Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz z podręcznika zad. 5, 6, 8 str. oraz zad. 10 str. 155. Jeśli potrafisz- zrób więcej
W ćwiczeniach zrób str. 57
Kolejne lekcje również poświęcimy ułamkom.
16.03. język polski:
Nadal czytamy lekturę pt. "Lew, czarownica i stara szafa". Zwracamy uwagę na opis i charakterystykę postaci.
W książce proszę zaznaczyć (fiszkami - cienkimi karteczkami) fragmenty dotyczące wyglądu i postępowania: Edmunda, Czarownicy i Lwa, a także opisy Narnii w zimie i na wiosnę.
Polecam również do obejrzenia film na podstawie książki (nadobowiązkowo).
16.03. religia:
Temat: Świętość Boga.
Na początku, jak zwykle przed katechezą rozpocznij pracę krótką modlitw np. „Któryś za nas cierpiał rany…”
Przeczytaj tekst pieśni w podręczniku str. 72 i odpowiedź na pytanie jak ludzie powinni odnosić się do Pana Boga?
Przechodzimy do tekstów biblijnych, po lekturze każdego z nich odpowiadamy na pytanie co autor natchniony tekstu powiedział nam o Bogu?
Szukamy odpowiedzi na pytanie czym jest świętość? – odpowiedź znajdziesz w akapicie Nikt tak święty jak Pan str. 73.
Spróbuj narysować na kartce papieru schemat czym jest Świętość Boga (powinieneś odkryć 4 cechy)
16.03. przyroda:
Temat: Zdrowy styl życia
Przypomnijcie sobie:
- Co to znaczy "żyć zdrowo"?
- Co pomaga naszemu zdrowiu, a co je niszczy?
- Co możecie sami zrobić, aby być zdrowymi?
- Co to jest odpoczynek czynny i bierny?
Przeczytajcie w podręczniku tekst str.114 -118. Na podstawie tekstu uzupełnijcie str. 73 i 75 w ćwiczeniach.
Zadanie dla chętnych: wykonajcie plakat, który pokazuje, jak zdrowo żyć. Zamiast plakatu możecie zrobić komiks. Wasze prace zawiesimy potem na gazetce klasowej.
Jeśli chcecie - wyślijcie zdjęcie swojej pracy na adres katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com lub na grupę klasową.
16.03. wychowanie fizyczne:
Temat lekcji: Znaczenie rozgrzewki podczas zajęć wychowania fizycznego.
1. ZADANIE TEORETYCZNE
a) Przeczytajcie tekst zawarty w linku: ZNACZENIE ROZGRZEWKI
2. ZADANIE PRAKTYCZNE
Wybierzcie bezpieczne miejsce i wykonujcie ćwiczenia w
obecności osoby dorosłej.
a) Proszę wykonać samodzielnie rozgrzewkę na podstawie wcześniej poznanych na lekcjach wychowania fizycznego ćwiczeń. Ćwiczenia wykonujemy w miejscu, w różnych pozycjach wyjściowych. Zwracamy uwagę na zaangażowanie podczas ćwiczeń wszystkich partii mięśniowych. Teren do ćwiczeń to obszar o utwardzonej nawierzchni i przestrzenią bezpieczną do ćwiczeń (duży pokój bez przeszkadzających sprzętów, korytarz, wolny garaż, czy teren na podwórku, itp.).
Czas rozgrzewki ok 10 minut.
b) Obejrzyj do końca film z ćwiczeniami w linku podanym poniżej. Zwróć uwagę na ilość powtórzeń, tempo, a przede wszystkim na TECHNIKĘ wykonywanych ćwiczeń:
c) Włącz film od początku i spróbuj wykonać ćwiczenia, które oglądałeś przed chwilą naśladując dokładnie pokaz na filmie (ćwiczenie nr 7, jeżeli nie posiadasz podestu do wskakiwania, czy innego stabilnego (!) podwyższenia możesz zastąpić zwykłymi wyskokami z przysiadu w górę).
POWODZENIA! :)
PS: Nie zapomnij o ćwiczeniach rozciągających bezpośrednio po wykonaniu tabaty.
* Dla chętnych: ZESTAW ĆWICZEŃ WYKONUJEMY DWUKROTNIE!!! ;)