16 marca - poniedziałek

16 marca - poniedziałek
16 marca - poniedziałek

 16.03. matematyka:

Temat: Ułamek jako część całości - ciąg dalszy 

 Przypomnij sobie:

- co to jest ułamek i do czego go wykorzystujemy?

- jak wygląda ułamek zwykły i jak nazywają się jego poszczególne elementy?

 Przejrzyj notatki w zeszycie oraz w podręczniku str. 152-153

Obejrzyj filmik, który pomoże Ci w lepszym zrozumieniu tematu  pistacja.tv - ułamki zwykłe

Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz z podręcznika zad.  5, 6, 8  str. oraz zad. 10 str. 155. Jeśli potrafisz- zrób więcej

W ćwiczeniach zrób str. 57 

Kolejne lekcje również poświęcimy ułamkom.

16.03. język polski: 

Nadal czytamy lekturę pt. "Lew, czarownica i stara szafa". Zwracamy uwagę na opis i charakterystykę postaci.

W książce proszę zaznaczyć (fiszkami - cienkimi karteczkami) fragmenty dotyczące wyglądu i postępowania: Edmunda, Czarownicy i Lwa, a także opisy Narnii w zimie i na wiosnę.

Polecam również do obejrzenia film na podstawie książki (nadobowiązkowo).

16.03. religia: 

Temat: Świętość Boga.

Na początku, jak zwykle przed katechezą rozpocznij pracę krótką modlitw np. „Któryś za nas cierpiał rany…”

Przeczytaj tekst pieśni w podręczniku str. 72 i odpowiedź na pytanie jak ludzie powinni odnosić się do Pana Boga?

Przechodzimy do tekstów biblijnych, po lekturze każdego z nich odpowiadamy na pytanie co autor natchniony tekstu powiedział nam o Bogu?

Szukamy odpowiedzi na pytanie czym jest świętość? – odpowiedź znajdziesz w akapicie Nikt tak święty jak Pan str. 73.

Spróbuj narysować na kartce papieru schemat czym jest Świętość Boga (powinieneś odkryć 4 cechy)

 

 16.03. przyroda:

Temat: Zdrowy styl życia

Przypomnijcie sobie:

- Co to znaczy "żyć zdrowo"?

- Co pomaga naszemu zdrowiu, a co je niszczy?

- Co możecie sami zrobić, aby być zdrowymi?

- Co to jest odpoczynek czynny i bierny? 

Przeczytajcie w podręczniku tekst str.114 -118. Na podstawie tekstu uzupełnijcie str. 73 i 75 w ćwiczeniach.

Zadanie dla chętnych: wykonajcie plakat, który pokazuje, jak zdrowo żyć. Zamiast plakatu możecie zrobić komiks. Wasze prace zawiesimy potem na gazetce klasowej.

Jeśli chcecie -  wyślijcie zdjęcie swojej pracy na adres katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com lub na grupę klasową.

16.03. wychowanie fizyczne: 

 Temat lekcji: Znaczenie rozgrzewki podczas zajęć wychowania fizycznego.

1. ZADANIE TEORETYCZNE

a) Przeczytajcie tekst zawarty w linku: ZNACZENIE ROZGRZEWKI

2. ZADANIE PRAKTYCZNE

Wybierzcie bezpieczne miejsce i wykonujcie ćwiczenia w obecności osoby dorosłej.

a) Proszę wykonać samodzielnie rozgrzewkę na podstawie wcześniej poznanych na lekcjach wychowania fizycznego ćwiczeń. Ćwiczenia wykonujemy w miejscu, w różnych pozycjach wyjściowych. Zwracamy uwagę na zaangażowanie podczas ćwiczeń wszystkich partii mięśniowych. Teren do ćwiczeń to obszar o utwardzonej nawierzchni i przestrzenią bezpieczną do ćwiczeń (duży pokój bez przeszkadzających sprzętów, korytarz, wolny garaż, czy teren na podwórku, itp.).

Czas rozgrzewki ok 10 minut. 

b) Obejrzyj do końca film z ćwiczeniami w linku podanym poniżej. Zwróć uwagę na ilość powtórzeń, tempo, a przede wszystkim na TECHNIKĘ wykonywanych ćwiczeń:

FILM Z ĆWICZENIAMI

c) Włącz film od początku i spróbuj wykonać ćwiczenia, które oglądałeś przed chwilą naśladując dokładnie pokaz na filmie (ćwiczenie nr 7, jeżeli nie posiadasz podestu do wskakiwania, czy innego stabilnego (!) podwyższenia możesz zastąpić zwykłymi wyskokami z przysiadu w górę).  

POWODZENIA! :)

 PS: Nie zapomnij o ćwiczeniach rozciągających bezpośrednio po wykonaniu tabaty.

* Dla chętnych: ZESTAW ĆWICZEŃ WYKONUJEMY DWUKROTNIE!!! ;)