15 czerwca - poniedziałek

15 czerwca - poniedziałek

15.06 informatyka

W związku z tym, że oceny już mamy wystawione i zbliża się koniec roku szkolnego chciałbym wam przedstawić stronę z quizem z informatyki:

Quiz Squla
 (po wejściu na stronę musimy wpisać imię i nazwisko oraz email ALE wpisujemy tam fikcyjne losowe imię i email np. abc@abc.pl)

Dodatkowo w Scratchu razem ze mną możecie spróbować stworzyć grę, której zasady polegają na omijaniu nadciągających przeszkód:
GRA W SCRATCH

 

15.06 język angielski

Temat: Opisywanie przedmiotów.

Dear Students, today we will identify personal belongings and practise describing objects. Dzisiaj poznamy nazwy rzeczy osobistych i poćwiczymy ich opisywanie.

Dla przypomnienia - podręcznik znajdziecie tu.

1. Podpisz ilustracje (fioletowa ramka), posłuchaj, sprawdź i powtórz - ex.1/114 (track 2.70)

2. Posłuchaj dialogów i dopasuj je do ilustracji - ex. 2/114 (track 2.71)

Lost Property Office - Biuro Rzeczy Znalezionych

3. Posłuchaj i uzupełnij dialogi - ex. 3/114 (track 2.72) - klucz na dole strony

4. Możesz poćwiczyć słówka z Quizlet.

Have a nice week :)

 

15.06 matematyka

Temat: Objętość prostopadłościanu. Objętość graniastosłupa prostego.

W Google Clasroom otwórz notatkę do dzisiejszej lekcji, zapisz do zeszytu, naucz się tego i zapamiętaj.

Do 22 czerwca  prześlij do mnie zdjęcie notatki z Twojego zeszytu z dzisiejszej lekcji.


15.06 język polski

 

Temat: Martyna na dachu świata

Dzisiaj poznacie znaną i cenioną podróżniczkę, pisarkę i dziennikarkę. Czy po imieniu zawartym w temacie, domyślacie się, o kogo może chodzić? Oczywiście, o Martynę Wojciechowską! Poszukajcie o niej  informacji w internecie zanim przejdziemy do lekcji , żeby lepiej przybliżyć sobie  sylwetkę  bohaterki.

W załączniku nr 1 macie fragment dziennika  podróżniczki z wyprawy w Himalaje.

Po zapoznaniu się z treścią:

1. Napisz krótką notatkę na temat fragmentów dziennika Martyny Wojciechowskiej (gdzie? kiedy? o czym? 4-5 zdań).

2. Spośród podanych wyrazów wypisz epitety i porównania:

Przykład:
porównanie: stałam jak zaczarowana

( stałam jak zaczarowana, tuman śniegu,tuman śniegu rósł jak na filmie katastroficznym,czapy śniegu, mlecznobiała, gigantyczna masa,ściana śniegu, kłębiący się śnieg)

3. Zastanów się, jakimi cechami powinien być obdarzony człowiek, który zamierza podróżować w trudne, niedostępne i niebezpieczne rejony świata. Wymień minimum trzy porównania, np. silny jak lew.

Jak zakończyła się podróż:

https://www.youtube.com/watch?v=NCh6eqyRLSk

Pozdrawiam

p. Ola

15.06 religia

 Religia

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo...

Temat: Jesteśmy dziećmi Bożymi.

 Każdy z nas poprzez chrzest święty staliśmy się dziećmi Bożymi, ale nie zawsze jesteśmy grzeczni, nie zawsze wypełniamy nasze obowiązki z miłością i cierpliwością. Obejrzyj krótki film o zagubionych owieczkach. Zastanów się dlaczego Pan Jezus porównuje nas do zabłąkanej owieczki. 

15.06 matematyka

Temat: Objętość prostopadłościanu. Objętość graniastosłupa prostego. - rozwiązywanie zadań.

Lekcja online na Google Meet o godzinie 13.00.

Przed drugą lekcją wykonaj polecenia z pierwszej dzisiejszej lekcji matematyki, ponieważ będziemy wykorzystywać poznane wcześniej wiadomości.

Przygotuj zeszyt oraz ćwiczenia.


Pliki do pobrania:

15.06 język angielski - ścieżka 2.70.mp3 (Rozmiar: 615904 bajtów)
15.06 język angielski - ścieżka 2.71.mp3 (Rozmiar: 1303144 bajtów)
15.06 język angielski - ścieżka 2.72.mp3 (Rozmiar: 1040200 bajtów)
15.06 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 467997 bajtów)
jezyk polski nr1.docx (Rozmiar: 411174 bajtów)